Αναζήτηση Άρθρων
Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αναζητήσετε στα άρθρα σύμφωνα με λέξη-εις κλειδιά ή και κατηγορία:
Τελευταία Γεγονότα
Τρέχοντα

   Λήξη σχολικής χρονιάς

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

Οργάνωση σχολείου/τάξης

      (έγγραφα, έντυπα, βραβεία,

       ετικέτες, αναμνηστικά, κτλ)

 

Σχολ. εορτές/Εκδηλώσεις

      (πλούσιο εορταστικό υλικό,

       για όλες τις εκδηλώσεις) 

 

 Ελεύθερη Ώρα για τα Παιδιά

 

 Εκπαιδευτική TV

 

 Δείτε ΟΛΟ το υλικό μας !

 

Ελεύθερη πρόσβαση σε όλους,

     για όλο το υλικό μας !

     (χωρίς δημιουργία λογαριασμού)

 

Προτεινόμενος

     φυλλομετρητής: Chrome Gr

 

stop-bullying.gov.gr

 


 Ημερολόγιο Μαΐου 2024

 Σχολικό ημερολόγιο 2023-24

 Προγραμ/σμός εκπαιδ. 2023-24

 Μισθοδοσία εκπαιδευτικών

 


 Χρήσιμα

 Νοσοκομεία

 Νηστείες

 Πρωτοσέλιδα

 Παγκόσμιες Ημ.

 Πρόγραμμα TV

 

    

 Απεργίες

 Φαρμακεία

 Αργίες

 Συγκοινωνίες

 Εκπτώσεις

 Ο Καιρός


 Χάρτης ιστοσελίδας

 Γενικές οδηγίες

Το παιχνίδι της εβδομάδας

        Εκπαιδευτικά παιχνίδια - ασκήσεις 

Περιορίστε το άγχος των πανελληνίων εξετάσεων

Καταχωρήθηκε στις: Κυριακή, 20 Μαΐου 2012 , από τον/την συγγραφέα: e-selides, επισκέψεις: 1978
στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
Οι πανελλαδικές εξετάσεις πλησιάζουν, η αγωνία και το άγχος τόσο των μαθητών όσο και των γονιών κορυφώνεται. Το άγχος των εισαγωγικών εξετάσεων όταν βρίσκεται σε φυσιολογικά

επίπεδα είναι λειτουργικό και δημιουργικό, βοηθά στην επίτευξη υψηλών επιδόσεων και παρέχει τη δυνατότητα στα νεαρά άτομα να αναπτύξουν αμυντικούς μηχανισμούς, οι οποίοι θα τους είναι απαραίτητοι προκειμένου να μπορέσουν να αντέξουν σε μελλοντικές καταστάσεις. Όταν όμως το άγχος παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις γίνεται δυσλειτουργικό, έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία του μαθητή και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την επιτυχία των εξετάσεων.

Συνήθως το υπερβολικό άγχος κατακλύζει άτομα τα οποία είτε έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και αδυνατούν να αντεπεξέλθουν υπό συνθήκες πίεσης είτε άτομα τα οποία δεν επιθυμούν να απογοητεύσουν τον οικογενειακό τους και το κοινωνικό τους περίγυρο.

Το άγχος μεγιστοποιείται όταν ο υποψήφιος και ιδιαίτερα η οικογένειά του ταυτίζουν την επιτυχία σε κάποιο ανώτατο ίδρυμα ως προσωπική και αργότερα επαγγελματική καταξίωση και ευτυχία, ενώ η αποτυχία ως καταστροφή για τη μελλοντική πορεία του εφήβου. Γι’ αυτό το λόγο η αποτυχία αποτελεί μέγιστο πλήγμα στην αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα του εφήβου.

Ο ρόλος των γονέων είναι καθοριστικός για τη διόγκωση του άγχους του υποψηφίου. Οι γονείς συχνά χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις προτιμήσεις και τις δυνατότητες τους του παιδιού τους έχουν υπερβολικές προσδοκίες από εκείνο, με αποτέλεσμα να το επιβαρύνουν συναισθηματικά και να το παρεμποδίζουν να αποδώσει το μέγιστο δυνατό.

Το άγχος εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άτομο και μπορεί να επηρεάσει διάφορους τομείς:συναισθηματικό, γνωστικό και σωματικό. Σε συναισθηματικό επίπεδο ο υποψήφιος μπορεί να γίνει ευερέθιστος με τον περίγυρό του, να κάνει αρνητικές σκέψεις για την έκβαση των τελικών εξετάσεων (δεν θα τα καταφέρω, δεν ξέρω τίποτα, δεν έχω διαβάσει αρκετά κ.α) είτε να παραιτηθεί από το διάβασμα και γενικότερα από τους στόχους του. Το άγχος όταν γίνεται υπερβολικό μπορεί να επηρεάσει τις γνωστικές λειτουργίες του υποψηφίου όπως τη μνήμη, την προσοχή, τη σκέψη του, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποδοτικότητά του, καθώς και οι ικανότητες της οργάνωσης και προγραμματισμού. Σε οργανικό επίπεδο μπορεί να δημιουργήσει διαφόρων ειδών συμπτώματα όπως πονοκεφάλους, ταχυπαλμίες, δύσπνοια , τρέμουλο στα χέρια, ναυτία, εξάψεις, αϋπνία ή διαταραχές ύπνου, διαταραχές διατροφής κ.α που μπορούν να είναι είτε μακροπρόθεσμα όπως καθ’ ολη τη διάρκεια της σχολικής περιόδου είτε βραχυπρόθεσμα κατά τη διάρκεια διεξαγωγή των πανελλήνιων εξετάσεων.

Συμβουλές για τους υποψηφίους

    Ο υποψήφιος θα χρειαστεί να κατανοήσει ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις αξιολογούν συγκεκριμένο εύρος γνώσεων και όχι τις πραγματικές του ικανότητες και δεξιότητες.
    Ο υποψήφιος οφείλει να κάνει θετικές σκέψεις κατά τη διάρκεια των εξετάσεων διατηρώντας την αυτοπεποίθησή του.
    Το διάβασμα τις ημέρες των εξετάσεων πρέπει να είναι προγραμματισμένη επανάληψη και όχι προσπάθεια κτήσης νέας γνώσης. Το αγχωτικό διάβασμα των τελευταίων ημερών φέρνει πανικό και απογοήτευση.
    Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων ο υποψήφιος δεν θα πρέπει να χάσει τη ψυχραιμία του Αν θεωρήσει ότι τα θέματα είναι δύσκολα ας ξεκινήσει με εκείνα που γνωρίζει προκειμένου να μη χάσει πολύτιμο χρόνο.

Συμβουλές για τους γονείς

    Να μη παρεμβαίνουν στον τρόπο διαβάσματος του παιδιού τους. Να του επιτρέψουν εκείνο να επιλέξει τον τρόπο διαβάσματος που του ταιριάζει καλύτερα.
    Να το ενθαρρύνουν να εκφράσει τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τις αγωνίες, τους φόβους του.
    Να το διαβεβαιώσουν ότι θα το αγαπούν ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.
    Να μη μεταδίδουν το δικό τους άγχος στο παιδί τους.

Γράφει η Αποστολία Ντέκοβα, Κλινική Ψυχολόγος
Πηγή: ιατροnet

Άρθρα από την ίδια κατηγορία

Προστέθηκε την: Σάββατο, 2 Μαρτίου 2024 @ 13:12:35 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024 @ 20:44:18 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2024 @ 11:10:22 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Έκδοση αποτελεσμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, Εξεταστικής περιόδου 2023Β για τις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική και Τουρκική.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2024 @ 18:38:57 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Ενημέρωση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024 @ 17:42:49 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Ενημέρωση για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2024 @ 09:12:59 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Ενημέρωση σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω των εποχικών ιογενών αναπνευστικών λοιμώξεων.... περισσότερα »