Αναζήτηση Άρθρων
Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αναζητήσετε στα άρθρα σύμφωνα με λέξη-εις κλειδιά ή και κατηγορία:
Τελευταία Γεγονότα
Τρέχοντα

   Πρωτομαγιά

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

   Πάσχα

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

   Λήξη σχολικής χρονιάς

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

Οργάνωση σχολείου/τάξης

      (έγγραφα, έντυπα, βραβεία,

       ετικέτες, αναμνηστικά, κτλ)

 

Σχολ. εορτές/Εκδηλώσεις

      (πλούσιο εορταστικό υλικό,

       για όλες τις εκδηλώσεις) 

 

 Ελεύθερη Ώρα για τα Παιδιά

 

 Εκπαιδευτική TV

 

 Δείτε ΟΛΟ το υλικό μας !

 

Ελεύθερη πρόσβαση σε όλους,

     για όλο το υλικό μας !

     (χωρίς δημιουργία λογαριασμού)

 

Προτεινόμενος

     φυλλομετρητής: Chrome Gr

 

stop-bullying.gov.gr

 


 Ημερολόγιο Απριλίου 2024

 Σχολικό ημερολόγιο 2023-24

 Προγραμ/σμός εκπαιδ. 2023-24

 Μισθοδοσία εκπαιδευτικών

 


 Χρήσιμα

 Νοσοκομεία

 Νηστείες

 Πρωτοσέλιδα

 Παγκόσμιες Ημ.

 Πρόγραμμα TV

 

    

 Απεργίες

 Φαρμακεία

 Αργίες

 Συγκοινωνίες

 Εκπτώσεις

 Ο Καιρός


 Χάρτης ιστοσελίδας

 Γενικές οδηγίες

Το παιχνίδι της εβδομάδας

        Εκπαιδευτικά παιχνίδια - ασκήσεις 

Ο μπαμπάς, ο δάσκαλος...

Καταχωρήθηκε στις: Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2007 , από τον/την συγγραφέα: e-selides, επισκέψεις: 2732
στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Τέσσερις στους δέκα δασκάλους είχαν, έχουν, θα έχουν ή θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους. Το 83% των δασκάλων με μικρή διδακτική εμπειρία (έως 9 έτη) δεν είχαν, δεν έχουν, δεν θα έχουν ή δεν θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους, ενώ το 58,1% με μεγάλη διδακτική εμπειρία (περισσότερα από 20 έτη) είχαν, έχουν, θα έχουν ή θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους.

Από το σύνολο των δασκάλων της Αττικής, 110 δάσκαλοι (ποσοστό 37,9%) είχαν, έχουν, θα έχουν ή θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους, ενώ στην επαρχία 139 δάσκαλοι (ποσοστό 40,8%) είχαν, έχουν, θα έχουν ή θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη.

Φως στο μεγάλο αυτό παιδαγωγικό και κοινωνικό πρόβλημα, που πολλές φορες οδηγεί ακόμη και σε συγκρούσεις μεταξύ των δασκάλων για το αν πρέπει ή όχι να διεκδικούν τις τάξεις φοίτησης των παιδιών τους, ρίχνει έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών (Αθανάσιος Τριλιανός, Αθανάσιος Τσιπλητάρης, Θωμάς Μπαμπάλης, Ιγνάτιος Καράμηνας), η οποία παρουσιάστηκε σε πανελλήνιο συνέδριο στα Γιάννινα με θέμα «Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας». Το συνέδριο διοργάνωσε η Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύ λόγος μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών κύκλων για το αν πρέπει ή όχι η δασκάλα ή ο δάσκαλος ως γονιός να αναλαμβάνει την τάξη του Δημοτικού Σχολείου στην οποία πρόκειται να φοιτήσει το παιδί του. Προκειμένου να εντοπιστούν οι απόψεις και αντιλήψεις των Ελλήνων δασκάλων στο θέμα αυτό και να εξαχθούν σχετικά συμπεράσματα διενεργήθηκε εμπειρική έρευνα σε δείγμα 632 δασκάλων από όλη την Ελλάδα.

Από αυτούς οι 230 ήταν άντρες (ποσοστό 36,4%) και οι 402 ήταν γυναίκες (ποσοστό 63,8%). Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων στην έρευνα είναι περίπου σαράντα έτη ενώ η διδακτική εμπειρία τους είναι περίπου δεκαέξι έτη. Από τους συμμετέχοντες η συντριπτική πλειονότητα είναι έγγαμοι και ειδικότερα οι 489 (ποσοστό 77,4%), ενώ ένας μικρός αριθμός 114 (ποσοστό 18%) δασκάλων είναι άγαμοι.

Σχετικά με τις σπουδές των δασκάλων του δείγματος, η συντριπτική πλειονότητα αυτών, δηλαδή 556 δάσκαλοι (ποσοστό 88%), έχουν πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας, ενώ παράλληλα 217 απ' αυτούς (ποσοστό 34,3%) έχουν λάβει και πτυχίο Εξομοίωσης, 166 (ποσοστό 26,3%) πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. και 98 (ποσοστό 15,5%) πτυχίο Μετεκπαίδευσης. Επίσης, 97 δάσκαλοι (ποσοστό 15,3%) έχουν πτυχίο άλλης ανώτατης σχολής, ενώ 269 δάσκαλοι (ποσοστό 42,6%) έχουν και δίπλωμα ξένης γλώσσας.

Επιπλέον, σε 188 δασκάλους (ποσοστό 42,6%), το επάγγελμα του ή της συζύγου τους είναι επίσης εκπαιδευτικός, ενώ 44 δάσκαλοι (ποσοστό 7,7%) έχουν γονιό εκπαιδευτικό.

Σύμφωνα με την έρευνα:

*Οι δάσκαλοι με μικρή διδακτική εμπειρία, οι οποίοι σχετικά πρόσφατα εισήλθαν στην εκπαίδευση, δεν είχαν, δεν έχουν, δεν θα έχουν ή δεν θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους, σε αντίθεση με τους δασκάλους με αρκετά χρόνια εκπαιδευτικής εμπειρίας. Το στοιχείο αυτό είναι πιθανόν να υποδηλώνει ότι οι δάσκαλοι της πρώτης κατηγορίας θεωρούν σημαντικό να μην έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους, ώστε να επιτελούν με καλύτερο τρόπο το διδακτικό έργο τους ή και γενικότερα ώστε να συμβάλλουν στην αυτονόμηση και την κοινωνικοποίησή του. Επίσης, ώς ένα βαθμό, δείχνει ότι εμπιστεύονται τους συναδέλφους τους δασκάλους για τη μόρφωση και διδασκαλία του παιδιού τους, σε αντίθεση με αυτούς με αρκετά χρόνια διδασκαλίας.

*Το 38,6% των δασκάλων, παιδιά εκπαιδευτικού, είχαν, έχουν, θα έχουν ή θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους, ενώ 27 δάσκαλοι (ποσοστό 61,4%) δεν είχαν, δεν έχουν, δεν θα έχουν ή δεν θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους. Από την άλλη πλευρά, στην κατηγορία των δασκάλων των οποίων οι γονείς δεν ήταν εκπαιδευτικοί, 214 δάσκαλοι (ποσοστό 40,5%) είχαν, έχουν, θα έχουν ή θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη τους, ενώ ο αριθμός εκείνων που δεν είχαν, δεν έχουν, δεν θα έχουν ή δεν θα ήθελαν να έχουν το παιδί τους ως μαθητή στην τάξη ήταν 315 (ποσοστό 59,5%).

Τα αποτελέσματα αυτά καταδεικνύουν ότι η επιλογή ή η απόφαση του δασκάλου να έχει το παιδί του ως μαθητή στην τάξη του ή όχι δεν πηγάζει τόσο από τις δικές του εμπειρίες ως παιδί εκπαιδευτικού, αλλά κυρίως από την προσωπική στάση του και αντίληψη για το αν κάτι τέτοιο μπορεί να βοηθήσει στη διαδικασία κοινωνικοποίησης και αυτονόμησης του παιδιού του, χωρίς να συγχέει ο ίδιος το ρόλο του γονιού και του εκπαιδευτικού.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ
Πηγή: e-selides

Άρθρα από την ίδια κατηγορία

Προστέθηκε την: Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2024 @ 11:04:08 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για αποσπάσεις σε Ευρωπαικά Σχολεία.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024 @ 11:03:38 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Προσλήψεις 130 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για το διδακτικό έτος 2023-2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 @ 13:42:06 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Προσλήψεις 289 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου,... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2024 @ 19:49:19 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Αποτελέσματα ενστάσεων-αιτήσεων θεραπείας μετεγγραφών/μετακινήσεων ακαδημαϊκού έτους 2023 – 2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2024 @ 18:44:11 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Ειδική προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α 102), όπως ισχύει], για το σχολικό έτος 2023-2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2024 @ 18:51:57 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στις Περιφερειακές Δ/νσεις Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής και Βόρειου Αιγαίου για θέση ΣΕΠ.... περισσότερα »