καλη σχολική χρονιααα!!!

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
gogo85
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2008, 00:00

καλη σχολική χρονιααα!!!

Δημοσίευση από gogo85 »

Αγαπητοί συνάδελφοι,
παίρνω για πρώτη φορά δευτέρα δημοτικού και η αλήθεια είναι οτι εχω απογοητευτεί ως προς τα μαθηματικά.Θα ήθελα να ρωτήσω :1) στο βιβλιο των μαθηματικών επιμένει πολύ στην πρόσθεση-αφαίρεση με πάτημα στη δεκάδα. Όπως παρατήρησα απο πέρσι ,τα παιδιά ενώ είχαν καταλάβει τον τρόπο δεν τον χρησιμοποιούσαν ποτέ.Ερχομαι λοιπόν εγώ να ρωτήσω,επιμένουμε στο να χρησιμοποιούν αυτο τον τρόπο ή τα αφήνουμε να υπολογίζουν με όποιο τρόπο τα βολεύει αρκει βέβαια να βρίσκουν σωστό αποτέλεσμα?
2)Πολύς λόγος γίνεται για την προπαίδεια ενώ το βιβλίο δασκάλου λέει οτι δεν είναι ύλη της δευτέρας να την μάθουν απεξω!!τι πιστεύετε εσεις??
Οποιαδήποτε απάντηση θα ήταν χρησιμη!!! ευχαριστώ πολυ@@@ :D
Άβαταρ μέλους
e-selides
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 162
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2006, 00:00
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΔΑ - Greece
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από e-selides »

Ο χρήστης skoulina απαντάει:

Σου απαντώ επειδή την έχω πρόσφατη τη δευτέρα δημοτικού. Δεν το περίμενα, και όμως την έμαθαν την προπαίδεια! όχι βέβαια απέξω, αλλά κατάλαβαν όλα τη "λογική" και είχαν επινοήσει τρόπους να βρίσκουν σχετικά γρήγορα το αποτέλεσμα. Δυο - τρια την ήξεραν απέξω κι ανακατωτά. Πήγαινε αργά και όσο για τα Μαθηματικά μην απογοητεύεσαι. Πήγαινε αργά, κάνε κάθε μέρα και να επιμένεις στο πάτημα στην επόμενη δεκάδα, γιαί είναι πολύ χρήσιμο. πχ. 35 + ____ = 50.
Πρώτα στο 40 και συνεχίζεις.

Γενικά αυτοσχεδίαζε και μην αγχώνεσαι!
e-selides team ©
Άβαταρ μέλους
gogo85
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2008, 00:00

Δημοσίευση από gogo85 »

συμφωνώ πολύ μαζί σου και η αλήθεια ειναι ότι απο την πρώτη έχω επιμείνει πολύ στο πάτημα στη δεκάδα... αλλα αυτο που βλέπω είναι οτι δεν τα πολυβολεύει να τη χρησιμοποιουν.. προτιμούν το ανεβαίνω- κατεβαίνω!!και δεν ξέρω αν πρέπει να τους το κόψω και να "επιβάλω" το πάτημα στη δεκάδα!!
ιδου ο προβληματισμός! γενικά εχω πάθει μια "υστερία" με τα μαθηματικά!Δεν ξέρω ποιό είναι το πιο σωστό για τα παιδια... ας πάρουμε ένα παράδειγμα στην πράξη όπως 28 + 11=... είναι πιο σωστό να τους λέω προσθέστε μονάδες με μοναδες,δεκάδες-με δεκάδες η να τους λέω αναλύστε τους αριθμούς και ύστερα προσθέστε :
28 + 11=20+8+10 +1= 20+10+8+1=39...???
Άβαταρ μέλους
skoulina
Δημοσιεύσεις: 95
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2008, 00:00

Δημοσίευση από skoulina »

Κι εγώ μπερδεύτηκα έτσι όπως έλυσες την πράξη! γενικά να τους μάθεις να χωρίζουν τον δεύτερο αριθμό σε δεκάδες - μονάδες, βάζοντας "κεραιούλες" .
π.χ 24 + 12 .......... 24 + 10= 34 ....... 34 + 2 = 36.
Είναι ένα καλό ξεκίνημα για να προχωρήσουν και στις εκατοντάδες. Φυσικά αυτό προϋποθέτει πρώτα πολλή εξάσκηση με αριθμογραμμές προφορικά να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν 10 - 10 από έναν τυχαίο αριθμό. Εγώ ρωτούσα κάθε μέρα: 28, 38, 48, 58, 68 κλπ. Για κάθε δεκάδα σήκωναν ένα δάχτυλο. Είχαμε πολύ καλό αποτέλεσμα.
Και, συμφωνώ μαζί σου.! Αυτή η υπέρβαση τα καταμπερδεύει. Είμαι 12 χρόνια δασκάλα, μόνο 4 (!) παιδιά έκαναν πραγματικά υπέρβαση δεκάδας. Τα περισσότερα λένε: 25 + 7 ...... 25 στο κεφάλι και 7 δάχτυλα και αρχίζουν και μετράνε! Το βρίσκουν πιο εύκολα! Ούτε νομίζω ότι είναι ανάγκη να τα καταδυναστεύουμε με την υπέρβαση πια! Το εξηγείς, επιμένεις κάμποσο, όποιος το έπιασε το έπιασε και προχωράς. Μην κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος, σημασία έχει να βρίσκουν το σωστό αποτέλεσμα!

Επίσης, εγώ δούλεψα πρόπερσι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ άβακα στην τάξη. Κάναμε πράξεις βάζοντας και βγάζοντας κυκλάκια. Βοήθησε πολύ.

Πάντως, μην αγχώνεσαι και, κυρίως, μην βιάζεσαι! Κάνε κάθε μέρα μαθηματικά και θα δεις ότι η ύλη θα σου βγει άνετα, γιατί από ένα σημείο και μετά θα ξεπάρουν. Χαλαρώνει και το βιβλίο,στην αρχή τα ζορίζει!!

Sorry για το μακροσκελές μήνυμα, ελπίζω να βοήθησα!
Άβαταρ μέλους
virginiad
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: 24 Σεπ 2010, 00:00

Δημοσίευση από virginiad »

Αγαπητή συναδέλφισσα,εγώ είχα επιμείνει πολύ στην Α'Δημοτικού στα ζευγαράκια των αριθμών.π.χ.(3+...=10).Ύστερα εξήγησα ότι κάθε φορά λείπει ο ίδιος αριθμός σε κάθε δεκάδα π.χ.(13+...=20,23+...=30 κ.ο.κ).Έτσι στην πρόσθεση διψήφιου με μονοψήφιο πατούσαν στην επόμενη δεκάδα και έβαζαν μετά ό,τι περίσσευε π.χ.(23+8=23+...=30; 23+7=30+1=31.Πάντα έλεγαν προφορικά ότι τα 7 τα πήρα από το 8 και έμεινε 1.Στην πρόσθεση διψήφιων τώρα,ανέλυαν τους αριθμούς σε δεκάδες και μονάδες και πρόσθεταν δεκάδες με δεκάδες και μονάδες με μονάδες π.χ.23+14=20+3+10+4=20+10+3+4=30+7=37.Πάντως αργότερα έρχεται και η κάθετη πρόσθεση στην οποία δεν έχουν δυσκολίες αν ξέρουν καλά τα ζευγαράκια.Ωστόσο αυτό που κατάλαβα εγώ είναι ότι το βιβλίο επιμένει σε πράγματα που ακονίζουν τη σκέψη.Σε ό,τι αφορά την προπαίδεια την εξήγησα μέσα από την πρόσθεση φυσικά και μετά τους είπα ότι έχω ένα "μυστικό" για να μην κουράζονται.Αντί να λέω 2+2+2+2+2+2+2,μετράω πόσες φορές είπα το αριθμό 2; 7Χ2.Όταν κατάλαβαν το μηχανισμό,άρχισα να τους δίνω την προπαίδεια και με παιχνίδι μέσα στην τάξη την έμαθαν σχεδόν όλα τα παιδιά.Πάντως πρόσεξε το βιβλίο των Μαθηματικών γιατί έχει πολλά λάθη.Καλή επιτυχία και μην αγχώνεσαι.Θα τα μάθουν όλα και θα εντυπωσιαστείς!
Άβαταρ μέλους
david123M
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:05

Re: καλη σχολική χρονιααα!!!

Δημοσίευση από david123M »

παίρνω για πρώτη φορά δευτέρα δημοτικού και η αλήθεια είναι οτι εχω απογοητευτεί ως προς τα μαθηματικά.Θα ήθελα να ρωτήσω :1) στο βιβλιο των μαθηματικών επιμένει πολύ στην πρόσθεση-αφαίρεση με πάτημα στη δεκάδα. Όπως παρατήρησα απο πέρσι ,τα παιδιά ενώ είχαν καταλάβει τον τρόπο δεν τον χρησιμοποιούσαν ποτέ.Ερχομαι λοιπόν εγώ να ρωτήσω,επιμένουμε στο να χρησιμοποιούν αυτο τον τρόπο ή τα αφήνουμε να υπολογίζουν με όποιο τρόπο τα βολεύει αρκει βέβαια να βρίσκουν σωστό αποτέλεσμα?
MALIK66
Απάντηση

Επιστροφή στο “Β' τάξη”