Είσοδος ή Εγγραφή Μέλους

Όλα τα Άρθρα :: Σχολική ετοιμότητα - Πότε το παιδί μου είναι έτοιμο για την Α Δημοτικού;
Σημαντικό! Λόγω της ανανέωσης της ιστοσελίδας οι νέες τεχνολογίες δεν επιτρέπουν στα παλιά μέλη να συνδεθούν με τον κωδικό τους για λόγους ασφαλείας! Αν είστε παλιό μέλος μπορείτε να ζητήσετε Επαναφορά κωδικού σε αυτήν την σελίδα. Όταν στείλετε την φόρμα σε λίγα λεπτά θα λάβετε ένα μήνυμα στο οποίο θα ακολουθήσετε τις οδηγίες που αναφέρει (αν αργείτε να το λάβετε ελέγξτε και τα ανεπιθύμητα). Αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα, επικοινωνήστε μαζί μας.
να μην εμφανιστεί πάλι αυτό το μήνυμα
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αναζήτηση Άρθρων
Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αναζητήσετε άρθρα σύμφωνα με λέξη-εις κλειδιά ή και κατηγορία:
Αποστολή δικού σας Άρθρου
Μέλη - Είσοδος/Εγγραφή
Τρέχοντα

24 ημέρες μέχρι τα Χριστούγεννα !

Υλικό Χριστουγέννων

(κατεβάστε το πλουσιότερο υλικό εορτής !)

Οργάνωση σχολείου και τάξης

(έγγραφα οργάνωσης σχολείου και τάξης, έντυπα, βραβεία, αναμνηστικά, θυρεοί κτλ)


Δείτε όλο το υλικό μας

(εορτές, εκδηλώσεις, ασκήσεις, οργάνωση, προγράμματα, παρουσιάσεις, βραβεία, αναμνηστικά, εργασίες κτλ)


Ελεύθερη πρόσβαση σε όλο το υλικό μας !



Σχολική ετοιμότητα - Πότε το παιδί μου είναι έτοιμο για την Α Δημοτικού;

Τα τελευταία χρόνια ο όρος σχολική ετοιμότητα ακούγεται συχνά, όμως αρκετοί από εμάς δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνει. Αφορά στην είσοδο και τη φοίτηση ενός παιδιού στην Α Δημοτικού.

Η πρώτη δημοτικού απότελεί τη βάση της σχολικής πορείας ενός μαθητή, επομένως πρέπει να είναι καλή και δυνατή, ώστε να στηρίζει τις τάξεις που θα ακολουθήσουν.
 
Το μοναδικό επίσημο κριτήριο εισαγωγής των παιδιών, στην πρώτη δημοτικού είναι η ηλικία. Το πιο σημαντικό κριτήριο όμως, είναι κατά πόσο το παιδί μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στα μαθήματα και τις σχολικές του υποχρεώσεις, δηλαδή πόσο έτοιμο είναι για το σχολείο . Έτσι λοιπόν, αναφερόμαστε στον όρο Σχολική Ετοιμότητα.
 
Η διευρεύνηση της Σχολικής Ετοιμότητας πραγματοποιείται από διεπιστημονική ομάδα που απαρτίζεται από: λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό και ψυχολόγο. Ο κάθε ειδικός χρησιμοποιώντας αξιολογητικές δοκιμασίες εξετάζει το δικό του πεδίο δράσης μελετώντας τις δεξιότητες του παιδιού ώστε να καθοριστεί η σχολική του ετοιμότητα.
 
Ας δούμε λοιπόν μερικά παραδείγματα δεξιοτήτων υπό μορφή απλών ερωτήσεων:
 
Το παιδί αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας μας; Αν όχι, ξεχωρίζει ακουστικά το λάθος του; Είναι σε θέση να μάθει να γράφει το γράμμα που αντιστοιχεί σε αυτόν τον ήχο ή το μπερδεύει και στο γραπτό λόγο;
 
Το παιδί μπορεί να αφηγηθεί μια απλή μικρή ιστορία; (π.χ.: πως πέρασε την μέρα του)
 
Ανταποκρίνεται σε σύνθετες εντολές; ( π.χ.: σχεδίασε ένα μεγάλο μήλο πάνω στο κόκκινο τραπέζι)
 
Μπορεί να βρεί λέξεις που αρχίζουν από έναν ήχο; (π.χ.: βρες λέξεις που αρχίζουν απο /α/, όπως λέμε αμάξι)
 
Μπορεί να κάνει ακουστικά παιχνίδια με τη δομή της λέξης; (π.χ.: έχω τη λέξη μαχαίρι, βγάζω /μα/, ποια νέα λέξη βγαίνει;)
 
Ξεχωρίζει το δεξί με το αριστερό;
 
Γνωρίζει τοπολογικές έννοιες όπως: πάνω, κάτω, απέναντι, ανάμεσα;
 
Έχει καλή ακουστική και οπτική μνήμη;
 
Πιάνει σωστά το μολύβι; Αν όχι , η λαβή που χρησιμοποιεί το βοηθάει στο γράψιμο ή όχι;
 
Γνωρίζει ποσοτικές έννοιες όπως: γεμάτο, άδειο, περισσότερο, καθόλου, ολόκληρο κλπ;
 
Έχει καλή συγκέντρωση; (π.χ.: όταν του ανατίθεται μια δραστηριότητα την ολοκληρώνει;)
 
Είναι υπερκινητικό; (π..χ.: στριφογυρνάει σαν σβούρα στην καρέκλα του;)
 
Ακολουθεί όρια και κανόνες;
 
Παίζει με παιδιά της ηλικίας του;
 
Συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και σχολικές εργασίες στο νηπιαγωγείο;
 
Πως είναι το παιχνίδι του; Με τι παίζει; Πως παίζει;
 
Ζωγραφίζει; Σχεδιάζει; Χρωματίζει;
 
Χρησιμοποιεί το ψαλίδι;
 
Όλα τα παραπάνω παραδείγματα είναι απλοποιημένα και δεν αποτελούν από μόνα τους αξιολογητικές δοκιμασίες!
 
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι δεξιοτήτες που απαιτούνται για μια επιτυχημένη πορεία στην Α’ Δημοτικού, δεν αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό σε όλα τα παιδιά. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο "γρήγοροι" στην ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία όπως δεν είμαστε όλοι το ίδιο "ψηλοί' ή "αδύνατοι". Επομένως, δεν είναι όλα τα παιδιά έτοιμα να πάνε Α' Δημοτικού λίγο πριν ή αφού έχουν συμπληρώσει τα 6 χρόνια.
 
Πότε πρέπει να κάνουμε τεστ Σχολικής Ετοιμότητας;
 
Ιδανικά, λίγο πριν την έναρξη του νηπιαγωγείου ή έστω στο πρώτο τρίμηνο φοίτησης σε αυτό, είναι το καταλληλότερο διάστημα για την διευρεύνση της σχολικής ετοιμότητας.
 
Που να απευθυνθούμε για τεστ Σχολικής Ετοιμότητας;
 
Στα ΚΕΔΔΥ, σε Κέντρα Ψυχικής Υγείας, Ψυχοπαιδαγωγικές Μονάδες και φυσικά σε Ιδιωτικά Κέντρα.
 
Πόση ώρα διαρκεί η αξιολόγηση για την Σχολική Ετοιμότητα;
 
Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες π.χ.: είναι συνεργάσιμο το παιδί, είναι κουρασμένο , τι τεστ θα χρησιμοποιήσει ο θεραπευτής κλπ. Συνήθως επαρκεί μια αξιολογητική συνεδρία διάρκειας μιας ώρας με τον κάθε θεραπευτή. Δηλαδή 4 με 5 ώρες περίπου στο σύνολο τους. Δοκιμασίες που χορηγούνται σε 10 λεπτά ή μισή ώρα δεν είναι αξιολογητικές αλλά έχουν ανιχνευτικό χαρακτήρα. Δηλαδή ανιχνεύουν αν κάτι δεν πάει καλά χωρίς να μπορούν να το προσδιορίσουν.
 
Αν τα τεστ δείξουν ότι το παιδί δεν είναι έτοιμο τι γίνεται;
 
Σε περίπτωση έγκαιρου εντοπισμού, το παιδί ξεκινάει θεραπευτικό προγραμμα για την ανάπτυξη των αδύναμων δεξιοτήτων ώστε να το βοηθήσουμε να προετοιμαστεί κατάλληλα για τη νέα του σχολική χρόνια. Όμως, αν τα αδύναμα σημεία του παιδιού είναι πάρα πολλά και το χρονικό διάστημα δεν επαρκεί τότε εξετάζεται το ενδεχόμενο της επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο.
 
Σε αυτή την περίπτωση σημαίνει ότι το παιδί έχει θέματα νοημοσύνης;
 
Όχι. Η σχολική ετοιμότητα και ο δείκτης νοημοσύνης δεν συνδέονται άμεσα.
 
Μέσω ποιας διαδικασίας γίνεται η επαναφοίτηση;
 
Η διαδικασία για την επαναφοιτηση γίνεται μέσω των ΚΕΔΔΥ που δίνει την επίσημη εντολή και χορηγεί την αντιστοιχη έγγραφη επίσημη απόφαση.
 
Για ποιό λόγο να γίνει επαναφοίτηση;
 
Η επανάληψη του νηπιαγωγείου μας δίνει μεγάλο χρονικό περιθώριο στη θεραπευτική παρέμβαση και την προετοιμασία του παιδιού για την επόμενη χρονιά.
 
Η επαναφοίτηση μπορεί να προκαλέσει ψυχολογικά προβλήματα στο παιδί;
 
Αν το παιδί λάβει την κατάλληλη ενημέρωση με τον κατάλληλο τρόπο, η επαναφοίτηση δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία του. Έντονο ψυχολογικό στρες για το παιδί παρατηρείται όταν φοιτεί στην Α’ Δημοτικού και δεν έχει καλή σχολική ετοιμότητα. Τότε κατανοεί ότι δεν ανταποκρίνεται επαρκώς στις σχολικές του υποχρεώσεις ούτε στις προσδοκίες των γονιών του σχετικά με την σχολική του επίδοση. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε σχολική άρνηση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, απείθαρχη συμπεριφορά, ψυχοσωματικές εκδηλώσεις και ακόμα σοβαρότερες ψυχολογικές συνέπειες.
 
Συμπέρασματα
 
Σύμφωνα με τα παραπάνω γίνεται σαφές, ότι είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε αν το παιδί μας είναι έτοιμο να πάει στο Δημοτικό Σχολείο. Η Α' Δημοτικού αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της σχολικής πορείας, καθορίζει μια καλή αρχή και αποφέρει επιτυχή αποτελέσματα. Για να έχουμε καλούς μαθητές, πρώτα πρέπει να να έχουμε έτοιμους μαθητές στο να δεχτούν γνώση και αυτό δεν καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από την χρονολογική τους ηλικία.
Πηγή: kindykids.gr
επόμενο άρθρο
προηγούμενο άρθρο
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άρθρα από την ίδια κατηγορία

Προστέθηκε την: Παρασκευή, 23 Μαΐου 2025 @ 11:48:02 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
Η Εθνική Δράση για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο πρόγραμμα με στόχο την πρόληψη και την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας μέσω της προώθησης και υιοθέτησης υγιεινών διατροφικών συνηθειών και σωματικής άσκησης. ...
Προστέθηκε την: Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025 @ 17:26:56 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
Ξεκινάει, Παρασκευή 16 Μαΐου, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων για τη συμμετοχή τους στο «Πρόγραμμα Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2025» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). ...
Προστέθηκε την: Σάββατο, 2 Μαρτίου 2024 @ 13:12:35 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο....
Προστέθηκε την: Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024 @ 20:44:18 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης....
Προστέθηκε την: Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2024 @ 18:38:57 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Ενημέρωση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών....
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024 @ 17:42:49 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Ενημέρωση για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων....
Προστέθηκε την: Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2023 @ 11:48:49 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Υπογράφηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εγκύκλιος που αφορά σε «Οδηγίες - κατευθύνσεις για τη λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης»....
Προστέθηκε την: Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου 2023 @ 10:36:30 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2024....
Προστέθηκε την: Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2023 @ 11:46:34 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023 το σύστημα για τους ενδιαφερόμενους-δικαιούχους που δεν υπέβαλλαν αίτηση εντός της προηγούμενης προθεσμίας (27/9-03/10)....
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2022 @ 19:36:35 στην κατηγορία: ΓΟΝΕΙΣ και ΜΑΘΗΤΗΣ
 Απαλλαγή μαθητών από την ενεργό συμμετοχή στα μαθήματα της φυσικής αγωγής, της μουσικής και των θρησκευτικών....
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ