Αναζήτηση Άρθρων
Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αναζητήσετε στα άρθρα σύμφωνα με λέξη-εις κλειδιά ή και κατηγορία:
Τελευταία Γεγονότα
Τρέχοντα

   Πρωτομαγιά

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

   Πάσχα

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

   Λήξη σχολικής χρονιάς

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

Οργάνωση σχολείου/τάξης

      (έγγραφα, έντυπα, βραβεία,

       ετικέτες, αναμνηστικά, κτλ)

 

Σχολ. εορτές/Εκδηλώσεις

      (πλούσιο εορταστικό υλικό,

       για όλες τις εκδηλώσεις) 

 

 Ελεύθερη Ώρα για τα Παιδιά

 

 Εκπαιδευτική TV

 

 Δείτε ΟΛΟ το υλικό μας !

 

Ελεύθερη πρόσβαση σε όλους,

     για όλο το υλικό μας !

     (χωρίς δημιουργία λογαριασμού)

 

Προτεινόμενος

     φυλλομετρητής: Chrome Gr

 

stop-bullying.gov.gr

 


 Ημερολόγιο Απριλίου 2024

 Σχολικό ημερολόγιο 2023-24

 Προγραμ/σμός εκπαιδ. 2023-24

 Μισθοδοσία εκπαιδευτικών

 


 Χρήσιμα

 Νοσοκομεία

 Νηστείες

 Πρωτοσέλιδα

 Παγκόσμιες Ημ.

 Πρόγραμμα TV

 

    

 Απεργίες

 Φαρμακεία

 Αργίες

 Συγκοινωνίες

 Εκπτώσεις

 Ο Καιρός


 Χάρτης ιστοσελίδας

 Γενικές οδηγίες

Το παιχνίδι της εβδομάδας

        Εκπαιδευτικά παιχνίδια - ασκήσεις 

Οι βασικές αρχές και οι διαστάσεις της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης

Καταχωρήθηκε στις: Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2007 , από τον/την συγγραφέα: e-selides, επισκέψεις: 4861
στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν την πολυπολιτισμική εκπαίδευση είναι η αναγνώριση της ισοτιμίας των πολιτισμών και της μεταξύ τους αλληλεπίδρασης, η ισοτιμία του μορφωτικού κεφαλαίου ατόμων διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης και η εξασφάλιση του δικαιώματος όλων για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και στη ζωή.
Η αναγκαιότητα της εφαρμογής των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που αποτελεί τη βάση μιας ανοιχτής κοινωνίας, βασίζεται στις παραδοχές ότι οι κοινωνίες που ευημερούν είναι εκείνες που αξιοποιούν το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού τους, ότι είναι δικαίωμα όλων η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για εκπαίδευση και κοινωνική ολοκλήρωση, ότι είναι καθήκον κάθε κοινωνίας να καταπολεμά τον κοινωνικό αποκλεισμό και ότι είναι απαραίτητη η ευαισθητοποίηση και αλληλοκατανόηση μεταξύ των πολιτών, είτε αυτοί προέρχονται από το κυρίαρχο πολιτισμικό μοντέλο, είτε από ομάδες με πολιτισμικές, θρησκευτικές ή κοινωνικές ιδιαιτερότητες.
Οι σύγχρονες θεωρίες για την πολυπολιτισμική εκπαίδευση βασίζονται πάνω στο αξίωμα της εκπαιδευτικής ισότητας για όλους τους μαθητές. Οι πέντε, σύμφωνα με τις επικρατούσες απόψεις, διαστάσεις της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι:
α. Η ενσωμάτωση της ύλης, που σημαίνει ότι θα πρέπει να διαφοροποιείται κατά τέτοιο τρόπο η οργάνωση και η δομή του αναλυτικού σχολικού προγράμματος των διαφόρων μαθημάτων, έτσι ώστε να εμπλουτίζεται η διδασκαλία τους με τη χρήση παραδειγμάτων από διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς. β. Η διαδικασία κατασκευής της γνώσης, που σημαίνει ότι οι μαθητές θα πρέπει να ερευνούν και να καθορίζουν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους πώς πολιτισμικά ζητήματα, προοπτικές και προκαταλήψεις επηρεάζουν τους τρόπους με τους οποίους οικοδομείται η γνώση. Μέσα στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση οι ιστορίες και η εμπειρία από τις ζωές των μαθητών γίνονται μέρος της διαδικασίας της μάθησης. γ. Η μείωση-εξάλειψη της προκατάληψης, που σημαίνει ότι οι μαθητές θα πρέπει να ενθαρρύνονται να αναπτύσσουν μια θετική στάση απέναντι στις διαφορετικές πολιτιστικές ομάδες. Ως γνωστόν ακόμα και τα παιδιά πολύ μικρής ηλικίας λειτουργούν με στερεότυπα, τα οποία κληρονομούν από τις οικογένειές τους. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ξεριζώσουν την αρνητική στάση απέναντι στις διαφορετικές πολιτιστικές ομάδες. δ. Η δίκαιη παιδαγωγική, που σημαίνει ότι θα πρέπει να προτείνεται η εξεύρεση μεθόδων για την τροποποίηση της διδασκαλίας, ώστε να διευκολύνεται η μάθηση και για τους μαθητές, οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικές πολιτιστικές ομάδες. Είναι έτσι επιτακτική η ανάγκη η διδασκαλία να διαμορφώνεται σύμφωνα με τους τρόπους εκμάθησης και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών. ε. Η ενδυνάμωση της σχολικής κουλτούρας, που σημαίνει ότι θα πρέπει να δίνεται βαρύτητα στη διαμόρφωση μιας τέτοιας σχολικής κουλτούρας, η οποία να εγγυάται την εκπαιδευτική δικαιοσύνη και ισότητα μεταξύ των διαφορετικών πολιτιστικών ομάδων.
Πολλοί νομίζουν (ιδιαίτερα εδώ στην Κύπρο) ότι η πολυπολιτισμική εκπαίδευση αφορά μόνο τις μειονοτικές εθνικές ή θρησκευτικές ομάδες μαθητών. Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση αφορά κυρίως τους μαθητές του κυρίαρχου πολιτισμικού μοντέλου και αναφέρεται στους τρόπους και στις πρακτικές που πρέπει να ακολουθούνται, έτσι ώστε οι εν λόγω μαθητές να αποβάλουν στερεότυπα αιώνων, όπως π.χ. το ρατσισμό, την ξενοφοβία κλπ. για να αποκτήσουν μια κουλτούρα, η οποία θα είναι ανεκτική και φιλική στη διαφορετικότητα, είτε αυτή είναι γλωσσική, είτε θρησκευτική είτε φυλετική, είτε οποιασδήποτε άλλης μορφής. Στο ερώτημα κατά πόσο αυτό γίνεται ή όχι στη δική μας πατρίδα θα απαντήσουμε σε προσεχές άρθρο.

Δρ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ Κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ, Οικονομολόγος, Συντονιστής Β. Δ/ ντής, Λύκειο Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, ΛΕΜΕΣΟΣ, E-mail: Theodorou.Theodoros@ cytanet.com.cy

Πολίτης Online
Πηγή: e-selides

Άρθρα από την ίδια κατηγορία

Προστέθηκε την: Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2024 @ 11:04:08 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για αποσπάσεις σε Ευρωπαικά Σχολεία.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024 @ 11:03:38 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Προσλήψεις 130 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για το διδακτικό έτος 2023-2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 @ 13:42:06 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Προσλήψεις 289 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου,... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2024 @ 19:49:19 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Αποτελέσματα ενστάσεων-αιτήσεων θεραπείας μετεγγραφών/μετακινήσεων ακαδημαϊκού έτους 2023 – 2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2024 @ 18:44:11 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Ειδική προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α 102), όπως ισχύει], για το σχολικό έτος 2023-2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2024 @ 18:51:57 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στις Περιφερειακές Δ/νσεις Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής και Βόρειου Αιγαίου για θέση ΣΕΠ.... περισσότερα »