Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Τι έγινε με το θαλασσί;

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.

Τι έγινε με το θαλασσί;

Δημοσίευσηαπό srougelli » 10 Φεβ 2009, 21:40

Ρε συνάδελφοι τι έγινε τελικά με τη λέξη θαλασσί ;Κλιτή είναι ή άκλιτη; Και άν είναι άκλιτη τότε γιατί λέει το τραγούδι οι πρασινεσ οι κόκκινες οι θαλασσιές οι χάντρες; Μου φαίνεται θα τρελλαθούμε!Εσείς τι λέτε:
Άβαταρ μέλους
srougelli
 
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2008, 01:00
Τοποθεσία: agiassos

Δημοσίευσηαπό teaching » 10 Φεβ 2009, 22:26

Καλησπέρα!

Ορισμένα επίθετα που δηλώνουν χρώμα, όπως ο θαλασσής-ιά -ί διαθέτουν και έναν τρίτο άκλιτο τύπο, που συμπίπτει με το ουδέτερο αλλά χρήσιμοποιείται και για τα τρία γένη.

Ελπίζω να βοήθησα!! :D
Άβαταρ μέλους
teaching
 
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 02 Φεβ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό emmanoyelo » 10 Φεβ 2009, 23:12

Στην Ελλάδα όλα γίνονται. Εσύ έχεις Γραμματική του Τσολάκη ή του Τριανταφυλλίδη. Η συντακτική ομάδα της Γλώσσας Β΄ δημοτικού χρησιμοποίησε τη Γραμματική των Κλαίρη - Μπαμπινιώτη. Σύμφωνα λοιπόν μ΄ αυτούς τους κυρίους, όταν το επίθετο δε συμπίπτει με τον αριθμό ή την πτώση του ουσιαστικού που συνοδεύει, είναι άκλιτο. Τώρα γιατί θα πρέπει να διδαχτούν αυτή τη λεπτομέρεια τα παιδάκια της Β΄δεν το καταλαβαίνω, αλλά γιατί μπήκε αυτή η λεπτομέρεια το έχω καταλάβει. Φαντάζομαι να το καταλάβεις και συ. :lol:
Άβαταρ μέλους
emmanoyelo
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 12 Ιαν 2007, 01:00

Δημοσίευσηαπό katerinz » 14 Φεβ 2009, 12:07

ΕΡΩΤΗΣΗ?
ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 16, ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ 1
ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΡΗΜΑΤΑ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ.
ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΤΑ... ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΟΧΕΣ.
ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ?[/b]
Άβαταρ μέλους
katerinz
 
Δημοσιεύσεις: 35
Εγγραφή: 17 Φεβ 2007, 01:00
Τοποθεσία: ????

Αχ αυτές οι μαμάδες!

Δημοσίευσηαπό srougelli » 16 Φεβ 2009, 18:31

Τελικά και εγώ δε το καταλαβα.ινω πώς έγινε το χαρούμενος επίθετο;; ;Στη σελ.27 του τετ.Εργασιών΄β΄τεύχος!Ρε συνάδελφοι η Γραμματική αλλάζει σιγά-σιγά!
Άβαταρ μέλους
srougelli
 
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2008, 01:00
Τοποθεσία: agiassos

Δημοσίευσηαπό vegos » 17 Φεβ 2009, 00:27

ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΡΟΛΟ ΕΠΙΘΕΤΟΥ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Β. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΕΛ.240 ΟΤΙ Η ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΜΕΤΟΧΗ ΣΥΧΝΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΕΠΙΘΕΤΟ ΚΑΙ ΚΛΙΝΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ.
Άβαταρ μέλους
vegos
 
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 08 Δεκ 2007, 01:00

Δημοσίευσηαπό mekmekt » 18 Φεβ 2009, 08:53

Άλλο ισοδυναμεί με επίθετο και κλίνεται σαν αυτό και άλλο να το παραθέτει σε στήλη με επίθετα. Πώς αργότερα δηλαδή θα διδαχθούν τις μετοχές;
Έτσι κι αλλιώς τις παθητικές μετοχές μέχρι τώρα τις διδασκονταν τα παιδιά σαν μερη του λόγου κλιτά που μοιάζουν με επίθετα κλίνονται σαν αυτά και ξεχωρίζουν απο την κατάληξη. Τώρα πως θα τα ξεχωρίζουν ή οι κύριοι που έγραψαν τα βιβλία το θεωρούν περιττό; :?: :!: :?: :!: :?:
εξάλλου το ίδιο ακριβώς δίνει και η καινούρια γραμματική που θα κυκλοφορήσει μάλλον του χρόνου .
Επίσης στην ίδια γραμματική το θαλασσί που είναι σαν το σταχτί το κλίνει κανονικά!!!!
Ας συνεννοηθούν τουλάχιστον μεταξύ τους αυτοί που γράφουν τα σχολικά βιβλία και ας μας ενημερώσουν και μας!!! :( :(
Άβαταρ μέλους
mekmekt
 
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: 30 Οκτ 2007, 01:00
Τοποθεσία: θεσσαλονίκη


Επιστροφή στο Β' τάξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 37 επισκέπτες