Συνάδελφοι εκπέμπω SOS!
Είμαι φέτος σε διθέσιο σχολειό και έχω τις Α' Γ' και Δ' τάξεις! Γράφτηκαν στο σχολείο 2 αλλοδαποί μαθητές οι οποίοι δεν μιλούν καθόλου ελληνικά! Οι ηλικίες τους είναι 8 και 10 ετών. Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθεί Τμήμα Υποδοχής οπότε πρέπει να τους δουλέψω παράλληλα με την Α' σε διαφορετικούς όμως ρυθμούς απο την Α' επειδή πρέπει να πάνε όσο πιο σύντομα γίνεται στις κανονικές τους τάξεις! Ταυτόχρονα όμως έχω άλλες δύο τάξεις! Δεν ξέρω άπο που να ξεκινήσω! Να ξεκινήσω αμέσως με το αλφάβητο; Να χρησιμοποιήσω το βιβλίο της Γλώσσας ή θα με καθυστερήσει; Ξέρει κανείς που μπορώ να βρώ υλικό που ίσω με βοηθήσει;
Κάθε συμβουλή είναι ευπρόσδεκτη..
[ Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]
Μαθητές που δεν μιλούν ελληνικά!
9 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
Στηνπερίπτωση αυτή ζητάς βοήθεις από τη-το σύμβουλο Δημ εκπαίδευσης.Αυτοί συνήθως έχουν υλικό για τις ππεριπτώσεις αυτές.Διαφορετικά τα παιδιά θα παρακολουθούν την Α τάξη . Είχα κι εγώ πέρσι 2 παιδιά που έμαθαν τελικά να μιλούν και να διαβάζουν βλέποντας ακούγοντας και κάνοντας παρέα με τους συμμσθητές τους. Αυτό νομίζω βοηθάει περισσότερο από όλα. Μην αγχώνεσαι λοιπόν! Καλό βράδυ.
-
ANNA61 - Δημοσιεύσεις: 73
- Εγγραφή: 21 Ιαν 2008, 01:00
- Τοποθεσία: ÊÑÇÔÇ
Θα ξεκινήσεις όπως είπες από το αλφάβητο. Να μάθουν πώς προφέρεται το κάθε γράμμα. Έπειτα θα τους μάθεις τα δίψηφα φωνήεντα και τα δίψηφα σύμφωνα και θα δεις πόσο γρήγορα θα αρχίσουν να διαβάζουν. Δε χρειάζεται να ακολουθήσουν το ρυθμό της Α΄τάξης γιατί αυτά ήδη γνωρίζουν συλλαβισμό. Εγώ έτσι έκανα σε ανάλογη περίπτωση. Μέσα σε μια βδομάδα άρχισαν να δια βάζουν ολόκληρα κείμενα Βέβαια δε θα καταλαβαίνουν τι διαβάζουν αλλά θα εκπλαγείς από το πόσο γρήγορα μαθαίνουν. Βρες εικόνες από περιοδικά ή από το internet κόλλησέ τες σε ένα χαρτόνι και γράψε δίπλα το όνομα της κάθε εικόνας. Πολύ βοηθητικές είναι και οι καρτέλες της πρώτης τάξης . Επίσης ένα λεξικό θα βοηθούσε πολύ στην επικοινωνία. Αν υπάρχουν άλλοι αλλοδαποί στην τάξη σου ή στο σχολείο που είναι από το ίδιο κράτος και γνωρίζουν ελληνικά μπορεί να χρησιμεύσουν ως διερμηνείς.
Υπάρχουν και κάποια βιβλία για τα τμήματα υποδοχής που μπορείς να ζητήσεις από το σύμβουλο. Ελπίζω να σου έδωσα κάποιες ιδέες .Καλή δύναμη και προπαντός όχι άγχος.
Υπάρχουν και κάποια βιβλία για τα τμήματα υποδοχής που μπορείς να ζητήσεις από το σύμβουλο. Ελπίζω να σου έδωσα κάποιες ιδέες .Καλή δύναμη και προπαντός όχι άγχος.
-
Lakis - Δημοσιεύσεις: 28
- Εγγραφή: 25 Οκτ 2006, 00:00
Καλησπέρα.Δουλέυω σε 4/θ κα περσι είχα την Α+Β. Δύο ήνες πριν κλείσουν τα σχοεία μου ήρθε μία αλλοδαπή μαθήτρια που δεν μίλαγε καθόλου ελληνικά. Δούλεψα με εικόνες ολιστικά πρώτα και μετα με τα αλά γράμματα. Βέβαια το παιδί από την φύση του ήταν έξυπνο. Φέτος πάει κανονικά στην τάξη του (Ε΄) διαβάζει και γράφει (ανορθόγραφα μεν) αλλά γράφει. Μην περιμένεις ότι θα μάθει μέσα σε 2 μήνες όλα τα ι της ελληνικής γλώσσας αλλα θα μάθει τα βασικά. Μην αγχώνεσαι. Όλα θα πάνε καλά
-
Maria08 - Δημοσιεύσεις: 19
- Εγγραφή: 10 Σεπ 2008, 00:00
Καλησπέρα!!! Δουλεύω σε ένα 8/θεσιο δημοτικό και μου έχουν αναθέσει τάξη υποδοχής!! Έχω συνολικά 18 παιδιά διαφόρων τάξεων και επιπέδων και θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς τι υλικό ή ποιο βιβλίο μπορώ να χρησιμοποιήσω ειδικά για τα παιδιά που δε γνωρίζουν καθόλου ελληνικα...Προς το παρόν, δουλεύω με εικόνες και λέξεις, προκειμένου να μάθουν τα βασικά...Αλλά έχω και απορία, όσον αφορά τα άλλα παιδιά που βρίσκονται σε άλλο επίπεδο και γνωρίζουν σχετικά καλά ελληνικά, σε τι θα πρέπει να εστιάσω??Να μάθουν καλά την ελληνική γραμματική? Να κάνουμε τις ασκήσεις που τους βάζει ο δάσκαλος της τάξης?? Είμαι πολύ μπερδεμένη ως προς το σκοπό της τάξης αυτής, ανάλογα με το επίπεδο... Αν γνωρίζει κάποιος κάτι, θα με βοηθούσε πολύ!! Ή καμιά ιδέα για να μαθαίνουν τα παιδιά με ευχάριστο τρόπο τα ελληνικά που είναι τόσο δύσκολη γλώσσα...
-
efi_1988 - Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: 09 Ιαν 2009, 01:00
Τμήμα υποδοχής
Αυτό που θα συμβούλευα (και δυστυχώς δεν το έκανα πέρσι) είναι να μην μείνουν στην άκρη τα βιβλία του σχολείου. Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ειδικά βιβλία (δεν ήρθαν ποτέ στο σχολείο μας) χρησιμοποιείστε τα κανονικά βιβλία του σχολείου. Εννοείται πως όχι όλες τις ασκήσεις ούτε όλα τα κείμενα. Φτιάξτε ασκήσεις με βάση όμως το περιεχόμενο ή τις εικόνες αυτών των βιβλίων. Μιας και μιλάμε για ενσωμάτωση των παιδιών αυτών δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη και το εργαλείο - βιβλίο της κανονικής τους τάξης.
Εικόνες με λέξεις (βασικό λεξιλόγιο) και η αλφαβήτα για τις μικρές τάξεις. Να φτιάξουν τα γράμματα με πολλούς τρόπους όπως π.χ. με ξυλάκια. Για τις μεγάλες δεν ξέρω μιας και δεν έχω τέτοια παιδιά...
Εικόνες με λέξεις (βασικό λεξιλόγιο) και η αλφαβήτα για τις μικρές τάξεις. Να φτιάξουν τα γράμματα με πολλούς τρόπους όπως π.χ. με ξυλάκια. Για τις μεγάλες δεν ξέρω μιας και δεν έχω τέτοια παιδιά...
-
jim_sdtv - Δημοσιεύσεις: 69
- Εγγραφή: 20 Οκτ 2006, 00:00
- Τοποθεσία: Ν.Έβρου
Καλησπέρα.......
Μπες στην παρακάτω διεύθυνση.......έχει βιβλία που διδασκονται τα παιδια της ομογένειας και η ελληνική αντιμετωπίζεται ως ξένη γλώσσα.......εγώ κατέβασα τα βιβλία ανάλογα με το επίπεδο των δύο μαθητών μου και βοήθησε πολύ......
www.ediamme.edc.uoc.gr/diaspora
Μπες στην παρακάτω διεύθυνση.......έχει βιβλία που διδασκονται τα παιδια της ομογένειας και η ελληνική αντιμετωπίζεται ως ξένη γλώσσα.......εγώ κατέβασα τα βιβλία ανάλογα με το επίπεδο των δύο μαθητών μου και βοήθησε πολύ......
www.ediamme.edc.uoc.gr/diaspora
-
iakpapa83 - Δημοσιεύσεις: 3
- Εγγραφή: 25 Νοέμ 2008, 01:00
9 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
Επιστροφή στο ΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ (για τα μέλη)
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες