Τελικά δεν είμαι η μόνη που έχει άσχημη εντύπωση για τα βιβλία και κυρίως για τον όγκο της ύλης!
Στα μαθηματικά μένω όσο χρόνο χρειαστεί σε ένα κεφάλαιο. Δυστυχώς ή ευτυχώς είμαι στο επαναληπτικό του 40. θα μπω στην επομενη ενοτητα μετα το Πασχα. Πώς να προχωρήσεις εσυ όταν δεν προχωρούν τα παιδιά?
Στην ανάγνωση οι μαθητές μου ειναι πολύ καλοί. Στην ορθογραφία επίσης ( με ορισμένες εξαιρέσεις). Για γραπτό λόγο ας μη συζητήσουμε καλύτερα! Δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω και τι να πρωτοδιορθώσω!
[ Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]
ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
Εγώ διδάσκω σε ένα χωριό, όπου το επίπεδο του σχολείου γενικα είναι υπό του μηδενός. Τα μόνα τμήματα που μπορείς να πεις ότι δουλεύονται και επικοινωνούμε σε πολύ καλό επίπεδο (τόσο πάνω στα μαθήματα όσο και γενικότερα) είναι τα δικά μου (ε' και στ').
Από ανάγνωση θα μπορούσα να πω ότι έχω τύχει και σε καλύτερα τμήματα. Πραγματικά, ακόμα και άριστοι μαθητές κομπιάζουν σε πολλές λέξεις. Γι' αυτό το λόγο φτιάξαμε βιβλιοθήκη στην τάξη, με χαλιά και μαξιλάρια.
Ως προς την ορθογραφία, στις αρχές είχαμε πολύ σοβαρά προβλήματα, ακόμα και με τους άριστους. Όμως, ως δασκάλα βασίζομαι σε έναν πολύ σημαντικό κανόνα στο κομμάτι της ορθογραφίας: βάζω τα παιδιά από την αρχή στη διαδικασία να σκέφτονται την ετυμολογία των λέξεων, από πού παράγονται, να τις αναλύουν, να βασίζονται σε απλούς κανόνες γραμματικής και έχω δει ότι τα βοηθάει πολύ. π.χ στη φετινή μου τάξη βλέπω περισσότερο από κάθε άλλη φορά να εφαρμόζουν συνέχεια και υπάρχει θεαματική βελτίωση. Τους το ζητάω συνέχεια, συνέχεια, συνέχεια να αιτιολογούν σχεδόν κάθε λέξη που γράφουν ως προς την ορθογραφία και τα βοηθάει. Σαφώς υπάρχουν ακόμα προβλήματα, ειδικά με τους πιο αδύναμους μαθητές.
Τέλος, σχετικά με τη σύνταξη του λόγου τους, εκεί που βρίσκομαι είναι εύλογο να είναι αρκετά περιορισμένος και, γι' αυτό το λόγο, κάνω τα εξής:
1) διοργανώνουμε "ρητορικούς αγώνες" με κάποιο θέμα κάθε φορά και τα παιδιά κάνουν διάλογο μεταξύ τους με επιχειρήματα.
2) στα θρησκευτικά και στην ΚΠΑ κάνουμε συνέχεια και μόνο συζητήσεις.
3) γράφουμε περισσότερες από ό,τι έχουν τα βιβλια ασκήσεις γραπτού λόγου και μετά τις διαβάζω ανώνυμα στην τάξη και τις αξιολογούμε (μέσα από αυτή τη διαδικασία έχω δει πολλή βελτίωση στα γραπτά τους)
4) δε δέχομαι από κανένα μαθητή να δώσει σύντομη απάντηση (είτε γραπτά είτε προφορικά), παρά μόνο ολοκληρωμένη. π.χ. αν ρωτήσω "γιατί δεν πρέπει να καίμε τα δάση;" δε δέχομαι την απάντηση "επειδή μας δίνουν οξυγόνο" αλλά το "δεν πρέπει να καίμε τα δέση επειδή μας δίνουν οξυγόνο". στην αρχή τα παιδιά δυσκολεύτηκαν πολύ με αυτή τη μέθοδο, αλλά έχουν βελτιωθεί τρομερά. Τουλάχιστον να συνεννοούμαστε όπως πρέπει!
Με όλα τα παραπάνω θέλω να πω ότι όντως τα βιβλία δεν είναι καλά, καθόλου καλά, δεν προσφέρουν το κατάλληλο έδαφος για να αναπτυχθούν επαρκώς βασικές δεξιότητες στα παιδιά. π.χ. εγώ θυμάμαι ότι στην ηλικία των μαθητών μου ήξερα πολύ καλύτερη ορθογραφία και ανάγνωση και μαθηματικά. Εννοείται πως πολλά βιβλία έχουν εξελιχθεί (πχ φυσική, κπα), αλλά τα μαθηματικά - κυρίως - δεν παίζονται, είναι από άλλο πλανήτη. Μιλάμε ότι τα έγραψαν πραγματικοί παιδαγωγοί!
Από ανάγνωση θα μπορούσα να πω ότι έχω τύχει και σε καλύτερα τμήματα. Πραγματικά, ακόμα και άριστοι μαθητές κομπιάζουν σε πολλές λέξεις. Γι' αυτό το λόγο φτιάξαμε βιβλιοθήκη στην τάξη, με χαλιά και μαξιλάρια.
Ως προς την ορθογραφία, στις αρχές είχαμε πολύ σοβαρά προβλήματα, ακόμα και με τους άριστους. Όμως, ως δασκάλα βασίζομαι σε έναν πολύ σημαντικό κανόνα στο κομμάτι της ορθογραφίας: βάζω τα παιδιά από την αρχή στη διαδικασία να σκέφτονται την ετυμολογία των λέξεων, από πού παράγονται, να τις αναλύουν, να βασίζονται σε απλούς κανόνες γραμματικής και έχω δει ότι τα βοηθάει πολύ. π.χ στη φετινή μου τάξη βλέπω περισσότερο από κάθε άλλη φορά να εφαρμόζουν συνέχεια και υπάρχει θεαματική βελτίωση. Τους το ζητάω συνέχεια, συνέχεια, συνέχεια να αιτιολογούν σχεδόν κάθε λέξη που γράφουν ως προς την ορθογραφία και τα βοηθάει. Σαφώς υπάρχουν ακόμα προβλήματα, ειδικά με τους πιο αδύναμους μαθητές.
Τέλος, σχετικά με τη σύνταξη του λόγου τους, εκεί που βρίσκομαι είναι εύλογο να είναι αρκετά περιορισμένος και, γι' αυτό το λόγο, κάνω τα εξής:
1) διοργανώνουμε "ρητορικούς αγώνες" με κάποιο θέμα κάθε φορά και τα παιδιά κάνουν διάλογο μεταξύ τους με επιχειρήματα.
2) στα θρησκευτικά και στην ΚΠΑ κάνουμε συνέχεια και μόνο συζητήσεις.
3) γράφουμε περισσότερες από ό,τι έχουν τα βιβλια ασκήσεις γραπτού λόγου και μετά τις διαβάζω ανώνυμα στην τάξη και τις αξιολογούμε (μέσα από αυτή τη διαδικασία έχω δει πολλή βελτίωση στα γραπτά τους)
4) δε δέχομαι από κανένα μαθητή να δώσει σύντομη απάντηση (είτε γραπτά είτε προφορικά), παρά μόνο ολοκληρωμένη. π.χ. αν ρωτήσω "γιατί δεν πρέπει να καίμε τα δάση;" δε δέχομαι την απάντηση "επειδή μας δίνουν οξυγόνο" αλλά το "δεν πρέπει να καίμε τα δέση επειδή μας δίνουν οξυγόνο". στην αρχή τα παιδιά δυσκολεύτηκαν πολύ με αυτή τη μέθοδο, αλλά έχουν βελτιωθεί τρομερά. Τουλάχιστον να συνεννοούμαστε όπως πρέπει!
Με όλα τα παραπάνω θέλω να πω ότι όντως τα βιβλία δεν είναι καλά, καθόλου καλά, δεν προσφέρουν το κατάλληλο έδαφος για να αναπτυχθούν επαρκώς βασικές δεξιότητες στα παιδιά. π.χ. εγώ θυμάμαι ότι στην ηλικία των μαθητών μου ήξερα πολύ καλύτερη ορθογραφία και ανάγνωση και μαθηματικά. Εννοείται πως πολλά βιβλία έχουν εξελιχθεί (πχ φυσική, κπα), αλλά τα μαθηματικά - κυρίως - δεν παίζονται, είναι από άλλο πλανήτη. Μιλάμε ότι τα έγραψαν πραγματικοί παιδαγωγοί!
-
Irini7 - Δημοσιεύσεις: 26
- Εγγραφή: 23 Αύγ 2009, 00:00
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
ας ξεκινησουμε και φετος! που βρισκεσται συναδελφοι στην υλη ε ταξης? γλωσσα μαθηματικα κτλ
-
marakara - Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2009, 01:00
- Τοποθεσία: thessaloniki
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
Καλησπέρα! Εγώ διδάσκω πρώτη φορά σε Ε΄τάξη και δεν ξέρω κατά πόσο είμαι σε καλό δρόμο στην ύλη!
ΓΛΩΣΣΑ: Μόλις τέλειωσα την 6η Ενότητα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ακολουθώ τελείως δικιά μου σειρά. Έχω κάνει αριθμούς μέχρι το 1.000.000.000 , έχω ολοκληρώσει τους ό,τι αφορά σε δεκαδικούς αριθμούς και τώρα βρίσκομαι στα κλάσματα. Βρίσκομαι στην αναγωγή στη μονάδα και δεν έχω κάνει πρόσθεση - αφαίρεση με εκπ. Προχωρώ αργά , το ξέρω, αλλά θέλω αυτά που κάνουμε μέσα στην τάξη να τα κατανοούν οι μαθητές. (πείτε μου κι εσείς τι γνώμη σας!)
ΙΣΤΟΡΙΑ: Κεφάλαιο 16ο
ΦΥΣΙΚΗ: Μπαίνω στον ηλεκτρισμό , αλλά έχω αλλάξει σειρά κι εδώ. Έχω κάνει πεπτικό νωρίτερα.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: Κεφάλαιο 20ο
Εσείς , πού βρίσκεστε; Ελπίζω να είμαστε πάνω κάτω στα ίδια!
ΓΛΩΣΣΑ: Μόλις τέλειωσα την 6η Ενότητα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ακολουθώ τελείως δικιά μου σειρά. Έχω κάνει αριθμούς μέχρι το 1.000.000.000 , έχω ολοκληρώσει τους ό,τι αφορά σε δεκαδικούς αριθμούς και τώρα βρίσκομαι στα κλάσματα. Βρίσκομαι στην αναγωγή στη μονάδα και δεν έχω κάνει πρόσθεση - αφαίρεση με εκπ. Προχωρώ αργά , το ξέρω, αλλά θέλω αυτά που κάνουμε μέσα στην τάξη να τα κατανοούν οι μαθητές. (πείτε μου κι εσείς τι γνώμη σας!)
ΙΣΤΟΡΙΑ: Κεφάλαιο 16ο
ΦΥΣΙΚΗ: Μπαίνω στον ηλεκτρισμό , αλλά έχω αλλάξει σειρά κι εδώ. Έχω κάνει πεπτικό νωρίτερα.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: Κεφάλαιο 20ο
Εσείς , πού βρίσκεστε; Ελπίζω να είμαστε πάνω κάτω στα ίδια!
-
pouka - Δημοσιεύσεις: 28
- Εγγραφή: 13 Δεκ 2006, 01:00
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
γλώσσα στο κεφάλαιο μουσική
μαθηματικα τα κάνω με τη σειρα ειμαι στα ισοδύναμα κλάσματα
ιστορία μπαίνω στο 17
γεωγραφία θα μπω στο κλίμα
φυσική θερμαινοντας τα στερεα
λιγο πολυ είμαστε μαζί
ελπίζω να είμαστε κάλα!
μαθηματικα τα κάνω με τη σειρα ειμαι στα ισοδύναμα κλάσματα
ιστορία μπαίνω στο 17
γεωγραφία θα μπω στο κλίμα
φυσική θερμαινοντας τα στερεα
λιγο πολυ είμαστε μαζί
ελπίζω να είμαστε κάλα!
-
marakara - Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2009, 01:00
- Τοποθεσία: thessaloniki
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
iliasholevas έγραψε::x
Εγώ τώρα είμαι εκεί που ήταν η pouka στις 2 Δεκεμβρίου! Καλό;;;
-
gkotrotsio - Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: 08 Σεπ 2007, 00:00
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
Καλησπέρα σε όλους!!!!Θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη σας....Αύριο γράφουμε διαγώνισμα στη Φυσική στην ενότητα Ηλεκτρισμός!!!Εσείς πού είστε;Φοβάμαι πως έχω μείνει πίσω!!!!
-
ioanna26 - Δημοσιεύσεις: 5
- Εγγραφή: 11 Ιαν 2011, 01:00
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
Καλησπέρα Ιωάννα. Εγώ είμαι στο ΦΕ2 στην Ενότητα Φως, ενώ την προηγούμενη βδομάδα γράψαμε το τεστ στον Ηλ/σμο. Καλά πάμε νομίζω, αν και τσίμα τσίμα βγαίνει η ύλη ως το τέλος.. Στα Μαθηματικά όμως είμαι αρκετά πίσω.
-
stelakos88 - Δημοσιεύσεις: 1
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2008, 01:00
Re: ΥΛΗ ΣΤΗΝ Ε ΤΑΞΗ
Καλό μεσημέρι!!!Αχ...Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου...
Είχα αγχωθεί πολύ γιατι έμαθα από άλλους πως τελείωσαν το βιβλίο της Φυσικής!!!
Στα Μαθηματικά θα μπω τη Δευτέρα στο κεφ.44, στη Γλώσσα τελειώνω σιγά-σιγά την ενότητα 13...
Σε ευχαριστώ και πάλι....
Είχα αγχωθεί πολύ γιατι έμαθα από άλλους πως τελείωσαν το βιβλίο της Φυσικής!!!
Στα Μαθηματικά θα μπω τη Δευτέρα στο κεφ.44, στη Γλώσσα τελειώνω σιγά-σιγά την ενότητα 13...
Σε ευχαριστώ και πάλι....
-
ioanna26 - Δημοσιεύσεις: 5
- Εγγραφή: 11 Ιαν 2011, 01:00
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες