Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Βασική ύλη της τάξης

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.

Βασική ύλη της τάξης

Δημοσίευσηαπό nina1 » 28 Νοέμ 2007, 21:32

Καλησπέρα!
Μπορεί κάποιος που έχει Δ τάξη να μου πει παρακαλώ τη γραμμική ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών στην τάξη αυτή. Δηλαδή σε ποιες γνώσεις κινούμαστε κ ποιες οι προυπαρχουσες γνώσεις? Μεχρι που έχουν μάθει δλδ?
Μπορει να γίνει κατι αντίστοιχο και στη γλώσσα? Δλδ για τις γραμματικες ένοιες?
Ευχαριστώ πολύ!
Άβαταρ μέλους
nina1
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006, 01:00

Δημοσίευσηαπό kyra_daskala » 28 Νοέμ 2007, 22:34

Για τη γλώσσα δεν μπορώ να σε βοηθήσω, τα βιβλία είναι καινούρια και ούτε την ύλη της τρίτης γνωρίζω.

Για τα μαθηματικά: Θεωρητικά ένα παιδάκι της τετάρτης έχει ήδη μάθει τους αριθμούς μέχρι το 10.000, επίσης έχει μάθει να κάνει πράξεις μέσα στις 10.000. (με το νου μέχρι και εκατοντάδες δηλαδή 1300 + 2900).
Έχουν μάθει κάθετους πολλαπλασιασμούς μέχρι και διψήφιο με διψήφιο.
Οριζόντιους πολλαπλασιασμούς μόνο με μονοψήφιο (πχ.235χ6=...)
Για τη διαίρεση μαθαίνουν ότι είναι η αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιαμού (δηλ. 3χ4=12 12:4=3), χρησιμοποιώντας τον πίνακα της προπαίδειας και καταλήγουν μέχρι το τέλος της χρονιάς να εκφράζουν τη διαίρεση ως εξής π.χ. 18: 4= --> 18=(4χ4) + 2 και να γνωρίζουν να σου πουν ότι το 4 είναι το πηλίκο και το 2 το υπόλοιπο. Αυτά για τις πράξεις.
Στην τρίτη ξεκινούν να μαθαίνουν τα κλάσματα και φτάνουν μέχρι και να συγκρίνουν κλάσματα μεταξύ τους χρησιμοποιώντας την εικόνα. Εν συνεχεία τα δεκαδικά κλάσματα είναι το έναυσμα για την εισαγωγή των δεκαδικών αριθμών. Μαθαίνουν μέχρι και τα εκατοστά και να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση με δεκαδικούς (κυρίως εκφρασμένοι ως νομισματικές μονάδες).
Γεωμετρία έχουν μάθει να ξεχωρίζουν τα βασικά σχήματα (κύκλους τετράγωνα, ρόμβους ορθογώνια, τρίγωνα αλλά και σφαίρα, κύβο, κύλινδρο κτλ).

Η τετάρτη είναι η χρονιά των νοερών υπολογισμών και των εκτιμήσεων. Ειδικά στο δεύτερο επιμένει πολύ το βιβλίο(ίσως γιατί θα το βρουν μπροστά τους στην πέμπτη τάξη). Τα παιδιά θα γνωρίσουν τους αριθμούς μέχρι και το 1.000.000 (το βιβλίο επιμένει αρκετά στην ανάλυση του αριθμού και την αξία της θέσης) Ξεκινά η κάθετη διαίρεση, στην αρχή με μονοψήφιο διαιρέτη (τέλεια και ατελής) και έπειτα με διψήφιο διαιρέτη. Στον πολλαπλασιασμό συνεχίζουμε από εκεί που είχαν μείνει στην τρίτη και φτάνουν να κάνουν μέχρι και τριψήφιο με τριψήφιο. Ειδικά για τις πράξεις
το βιβλίο προτείνει πολλές εναλλακτικές μεθόδους (μέσω του λαμπίτσα). Ο περσινός μου σύμβουλος, μου είχε συστήσει να μην επιμείνω στους τρόπους του ώστε να τους μάθουν τα παιδιά, αλλά απλά να τους παρουσιάζω και σε όποιο παιδί φαίνονται χρήσιμοι θα τους χρησιμοποιεί από μόνο του.
Στους δεκαδικούς αριθμούς μαθαίνουν φέτος μέχρι και τα χιλιοστά και τους συνδέει κυρίως με τη μέτρηση του βάρους και του μήκους. Συνεχίζουν να κάνουν πραξεις(πρόσθεση και αφαίρεση) και μαθαίνουν το δεκαδικό ανάπτυγμα. Τέλος κάνουν πραξεις με συμμιγείς και δεκαδικούς.
Αργότερα κάνουν αντίστροφα προβλήματα και αναγωγή στη μονάδα. Το βιβλίο αφιερώνει δυο κεφάλαια και τέσσερις ώρες νομίζω, αλλά δεν φτάνουν με τίποτα.
Τέλος στη γεωμετρία μαθαίνουν έννοιες όπως τις παράλληλες και κάθετες ευθείες, περίμετρος και εμβαδό (σε ορθογώνια και τετράγωνα) και προς το τέλος κάνουν και στερεομετρία( κυρίως να βρίσκουν το ανάπτυγμα) και μια εισαγωγή και στον όγκο.
Άβαταρ μέλους
kyra_daskala
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2006, 01:00
Τοποθεσία: Κηφισιά

Δημοσίευσηαπό nina1 » 03 Δεκ 2007, 20:45

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια!!! Να σαι καλά!!!
Άβαταρ μέλους
nina1
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 07 Δεκ 2006, 01:00

Δημοσίευσηαπό katerinakrp » 29 Οκτ 2009, 22:13

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια!!! Να σαι καλά!!!
:oops: :oops:
Άβαταρ μέλους
katerinakrp
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 03 Οκτ 2009, 00:00


Επιστροφή στο Δ' τάξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες

cron