Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Συζητήσεις και απόψεις γενικές.

Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Δημοσίευσηαπό Lakis » 17 Δεκ 2008, 23:06

Έχω στην τάξη μου, Β΄Δημοτικού, μαθητές που μπερδεύουν τα γράμματα δ-β π. χ. βέντρο, βιάβασα , θ-φ π.χ.γενέφλια, τ-π π.χ. πέσσερις
Τους δείχνω πώς προφέρεται το κάθε γράμμα με τα χείλη και τη γλώσσα.
Τους δίνω ασκήσεις του τύπου συμπλήρωσε το γράμμα που λείπει β ή δ σε λέξεις και προτάσεις.
Έχετε υπόψη σας κάποιες άλλες ασκήσεις που θα μπορούσα να τους δώσω;Τι άλλο θα μπορούσα να κάνω για να τους βοηθήσω;
Άβαταρ μέλους
Lakis
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 25 Οκτ 2006, 00:00

Δημοσίευσηαπό x1990 » 17 Δεκ 2008, 23:22

geia sou Λακη,
στο κειμενάκι σου δεν αναφέρεις αν οι δυσκολίες είναι μόνο στην άρθρωση ή και στην γραφή. Αν είναι στην άρθρωση πιστεύω ότι είναι δύσκολο να τους μάθεις το φώνημα. Συνήθως χρειάζεται λογοθεραπεία. Αν είναι στην γραφή οι ασκήσεις που κάνεις είναι μια χαρά.
Άβαταρ μέλους
x1990
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 17 Δεκ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό Lakis » 17 Δεκ 2008, 23:34

Είναι στη γραφή. Το ένα παιδάκι μου όμως όταν διαβάζει καμιά φορά τα μπερδεύει. Φοράει σιδεράκια και ίσως και εκείνα τη δυσκολεύουν στην άρθρωση.Και κάτι ακόμα που δεν ξέρω αν έχει σχέση. Και τα δυο παιδιά που δυσκολεύονται είναι αριστερόχειρες.
Άβαταρ μέλους
Lakis
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 25 Οκτ 2006, 00:00

Δημοσίευσηαπό x1990 » 21 Δεκ 2008, 17:14

πιθανόν να παίζει αλλά μπορεί και όχι. Εφόσον οι δυσκολίες εντοπίζονται κυρίως στην γραφή μπορείς να τους δίνεις κάποιες επιπλέον φωτοτυπίες με ασκήσεις του τύπου :1. διάβασε - αντιστοίχισε όπου θα υπάρχουν λέξεις με Β ή δ και δεξιά τα γράμματα β, δ να ενώσουν με γραμμές, 2.μπορούν να έχουν ένα χρώμα για το β και ένα για το δ και στο κειμενάκι που έχουν για ανάγνωση κάθε μέρα να έχουν χρωματίσει αντίστοιχα τα β και δ ώστε να προσέχουν περισσότερο τις λέξεις αυτές 3. μπορείς ακόμα να ετοιμάσεις μια στήλη με λέξεις που έχουν το 1 γράμμα (π.χ βαριέμαι) και δίπλα μια άλλη στήλη που έχει ψευδολέξη με το άλλο γράμμα (δαριέμαι) το παιδί πρέπει να διαβάσει σωστά τη λέξη και να διορθώσει με χρώμα την ψευδολέξη. Γενικά υπάρχουν πολλές ασκήσεις που θα βοηθούσαν. Αλήθεια τμήμα ένταξης έχει το σχολείο σου; Αν ναι ο δάσκαλος ειδικής θα μπορούσε να σε βοηθήσει.
Άβαταρ μέλους
x1990
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 17 Δεκ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό Lakis » 22 Δεκ 2008, 01:14

Σε ευχαριστώ πολύ x1990. Μου έδωσες πολύ ωραίες ιδέες.Δυστυχώς δεν λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο μας. Παλιά λειτουργούσε, αλλά πέρσι και φέτος δεν μας στείλανε δάσκαλο ειδικής αγωγής.
Άβαταρ μέλους
Lakis
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 25 Οκτ 2006, 00:00


Επιστροφή στο Γενικές απορίες για τους εκπαιδευτικούς

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 49 επισκέπτες