Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Διαθεματική με θέμα το νερό

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.

Διαθεματική με θέμα το νερό

Δημοσίευσηαπό aisiodoksia » 30 Δεκ 2008, 20:55

Γειά σας! Στην τάξη μου θα κάνουμε διαθεματική εργασία με θέμα το νερό, αλλά μου ακούγεται πολύ γενικό. Μπορείτε να μου προτείνετε ιδέες?
Άβαταρ μέλους
aisiodoksia
 
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό gogo1 » 31 Δεκ 2008, 01:28

Τι μπορεί να γίνει μέσα στην αίθουσα

- Να φτιάξουν προτάσεις στις οποίες να χρησιμοποιούνται οι λέξεις: νερό, ύδωρ
ύδρευση κ.λ.π. ,να βρουν τους ορισμούς αυτών των λέξεων και άλλων σχετικών
και να βρουν σύνθετες και παράγωγες λέξεις....

-Να αναζητήσουν αποκόμματα εφημερίδων και περιοδικών για τη λειψυδρία
τις πλημμύρες, τη διάβρωση του εδάφους και τη ρύπανση των νερών.
-Να καταγράψουν δραστηριότητες και χρήσεις σχετικές με τό νερό, καθώς και
αντικείμενα-συσκευές που χρησιμοποιούμε στο σπίτι και λειτουργούν
καταναλώνοντας νερό.

- Να υπολογίσουν πόσο νερό και άλλα υγρά πίνουμε κατά τη διάρκεια μιας
μέρας, κρατώντας σημειώσεις για τις ποσότητες νερού, γάλακτος ,
πορτοκαλάδας, τσαγιού κ.λ.π. που καταναλώνουμε την ημέρα.

-Να περιγράψουν με σχέδια πώς περνούν την ημέρα τους καταγράφοντας όλες
τις στιγμές που χρησιμοποιούν νερό ( στο σημείο αυτό είναι αναγκαίο να γίνει
επισήμανση της σπατάλης , σε αντιπαράθεση μάλιστα με τη σωστή χρήση του
νερού)

- Να φανταστούν μια μέρα, ένα μήνα, ένα χρόνο χωρίς νερό. Αναφορά σε
εμπειρίες άλλων χωρών και σε παλαιότερες εποχές. Αναφορά σε ήθη, έθιμα,
θρησκεία(λιτανείες)

- Να υποθέσουν ότι λόγω των μειωμένων βροχοπτώσεων έχουμε λίγα αποθέματα
νερού και να αποφασίσουν τι είδους αλλαγές στην προσωπική τους ζωή θα έκαναν
για να μειώσουν την κατανάλωση νερού. Ποιο θα ήταν το πρώτο και ποιο το
τελευταίο πράγμα που θα περιόριζαν.

-Να γνωρίσουν τη διαδικασία επεξεργασίας του πόσιμου νερού προκειμένου να
πληρεί τους ελληνικούς και ευρωπαϊκούς υγειονομικούς κανονισμούς και
διατάξεις.

- Να σκεφθούν τί μπορεί να κάνει το κάθε παιδί και τί η κοινότητα μέσα στην
οποία ζεί για να βελτιώσουν την ποιότητα του πόσιμου νερού.

-Να βρουν σε ποιες χρήσεις και με ποιους τρόπους ξοδεύουμε άσκοπα νερό και να
ανακαλύψουν τρόπους περιορισμού της άσκοπης κατανάλωσης.

- Να μάθουν για τους αρμόδιους οργανισμούς και φορείς που σχετίζονται με
θέματα ύδρευσης, καθαρισμού του νερού κ.λ.π

- Να μάθουν να διαβάζουν και να εξηγούν το λογαριασμό του νερού.

-Να καλέσουν ειδικούς στο σχολείο( υδραυλικό, υπεύθυνο Δήμου, χημείου) ή να
τους επισκεφθούν

--Να σημειώσουν σε χάρτη της χώρας ποτάμια ,λίμνες υπόγεια ύδατα και αν
υπάρχουν σχετικά στο νομό μας.

-Να γράψουν ιστορίες και ποιήματα για το νερό.

- Να αναζητήσουν μύθους για το νερό από την Ελληνική μυθολογία και τη λαϊκή
παράδοση.

- Να ζωγραφίσουν τις ομορφιές και τις καταστροφές από το νερό.
- Να εξηγούν πώς μπορεί να εξοικονομηθεί νερό.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:
Οι μαθητές μπορούν να χωριστούν σε ομάδες που κάθε μια θα επεξεργαστεί μία θεματική ενότητα (χρησιμότητα νερού, ρύπανση του νερού, καθαρισμός του νερού, συλλογή τραγουδιών, μύθων κτλ., το νερό σε άλλους πλανήτες)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Συλλογή πληροφοριών για το νερό από εγκυκλοπαίδειες, άλλα έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά ), αλλά και από το Διαδίκτυο.
Συλλογή φωτογραφιών , εικόνων με θέμα το νερό.
Τα παιδιά φωτογραφίζουν μόνα τους θέματα που αφορούν στο νερό.
Με τις εικόνες και τις φωτογραφίες μπορεί να φτιαχτούν κολλάζ με θέματα «Η ρύπανση του νερού», «Οι λίμνες της χώρας μας», «Χρησιμότητα του νερού», κ.ά.
Οι μαθητές ετοιμάζουν ένα ερωτηματολόγιο που αφορά στη μόλυνση του νερού, π.χ. της θάλασσας, ή τη ρύπανση κάποιου υδάτινου πόρου της περιοχής, αν υφίσταται τέτοιο πρόβλημα. Το ερωτηματολόγιο μπορεί να μοιραστεί και να συμπληρωθεί από τους μαθητές των μεγάλων τάξεων του σχολείου, αλλά και από κατοίκους της περιοχής.
Αποδελτίωση των απαντήσεων στα ερωτηματολόγια και δημιουργία στατιστικών αναπαραστάσεων (ραβδογράμματα, πίτες, κτλ.), χειρόγραφα ή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Κατασκευή πινάκων με τα αίτια της ρύπανσης, συγκρίσεις, στατιστικές αναπαραστάσεις (ραβδογράμματα, πίτες), με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Επισκέψεις (όταν είναι εφικτό) σε ποτάμια, λίμνες, υδροηλεκτρικά φράγματα, υδραγωγείο.
Εκδήλωση στο σχολείο με σκοπό την ευαισθητοποίηση μαθητών και γονιών σε θέματα ρύπανσης του νερού, αλλά και σωστής χρήσης του. Ταυτόχρονα γίνεται ενημέρωση και παρουσίαση της δουλειάς των παιδιών.
Συλλογή τραγουδιών, ταινιών, ποιημάτων, μύθων που αναφέρονται στο νερό.



Ελπίζω να σου φανούν χρήσιμα
Άβαταρ μέλους
gogo1
 
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006, 00:00

Δημοσίευσηαπό Lakis » 01 Ιαν 2009, 18:07

Παλιά είχα κάνει μια εργασία για το νερό στην Α΄τάξη. Ήταν μικρά τα παιδιά και γιʼ αυτό κάναμε απλές εργασίες , πολλά παιχνίδια, ζωγραφιές κ.τ.λ. Σου γράφω κάποιες δραστηριότητες που κάναμε αν και ο gogo1 σου έκανε μία εξαιρετική παρουσίαση.
Στη γλώσσα

1) Γράψαμε λέξεις που περιέχουν νερό (Σύνθετες) π.χ. νεροχύτης, αλατόνερο, νεροποντή, νερομπογιές, χιονόνερο κ.λ.π.
2) Γράψαμε το λεξιλόγιο του νερού
(Βροχή, χαλάζι, χιόνι, πάγος, πηγή, ρυάκι, χείμαρρος, καταρράκτης, ωκεανός κ.λ.π.) και τα εξηγήσαμε με απλά λόγια.
3) Φτιάξαμε συνθήματα για το νερό π.χ. Μην αφήνετε τη βρύση να στάζει, Μην πλένετε το αμάξι με το λάστιχο αλλά με τον κουβά. Μην αφήνετε τη βρύση να τρέχει όταν βουρτσίζεται τα δόντια σας κ.λ.π.
4) Φτιάξαμε ποιηματάκια για το νερό. Ψάξαμε και βρήκαμε ποιήματα και τραγούδια για το νερό.
5) Γράψαμε εντυπώσεις από τις διάφορες επισκέψεις μας ( στο υδραγωγείο, στο ποτάμι του χωριού, στην κοντινή λίμνη σε έναν παλιό νερόμυλο)
6) Γράψαμε ένα ομαδικό παραμύθι για το νερό.

Στην Αισθητική αγωγή
Ζωγραφίσαμε τα συνθήματα για το νερό και τα πλαστικοποιήσαμε.
Φτιάξαμε έναν νερόμυλο (χειροτεχνία που βρήκαμε στο περιοδικό Παράθυρο )
Φτιάξαμε το άλμπουμ του νερού ( άλμπουμ με εικόνες από περιοδικά ή εφημερίδες που έδειχναν λίμνες, ποτάμια, θάλασσες, καταρράκτες, βρύσες κ.λ.π.)
Φτιάξαμε μία λίμνη με μπλε διάφανη ζελατίνα και ψαράκια μέσα σʼ αυτήν.
Παρουσιάσαμε σε θεατρικό τον κύκλο του νερού.
Μάθαμε τραγούδια για το νερό ( Ένα νερό κυρα- Βαγγελιώ, Νεροκουβαλήτρα η μικρούλα η Αννιώ, Τρέχει ,τρέχει το νερό)
Κάναμε κολλάζ με εικόνες από εφημερίδες που έδειχναν τη μόλυνση –ρύπανση του νερού.

Στη Μελέτη περιβάλλοντος
Κύκλος του νερού
Λίμνες, ποτάμια , θάλασσες
Μόλυνση- Ρύπανση νερού
Διαχείριση νερού
Πώς ήταν τα παλιά τα χρόνια που δεν είχαν βρύσες μέσα στα σπίτια.
Βρήκαμε παλιές φωτογραφίες με βρύσες, στάμνες και φέραμε στην τάξη παλιές στάμνες πήλινες.
Παρακολουθήσαμε βιντεοταινίες με θέμα:
1«Ο Νερόκιο και οι νεροπεριπέτειές του»
2 Ανακαλύπτω ποτάμια και λίμνες
3. Μια σταγονοπαρέα στη λίμνη μας

Στα Μαθηματικά
Σχετικά προβληματάκια.

Στο internet θα βρεις εργασίες που έκαναν διάφορα σχολεία για το νερό. Εμένα με βοήθησαν πολύ και θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους που δημοσιεύουν εργασίες τους στο διαδίκτυο.
Ελπίζω να σου έδωσα κάποιες ιδέες. Καλή χρονιά, με υγεία πάνω απ' όλα και αγάπη για τα παιδιά.


Άβαταρ μέλους
Lakis
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 25 Οκτ 2006, 00:00

Δημοσίευσηαπό aisiodoksia » 02 Ιαν 2009, 01:25

Σας ευχαριστώ παααααααααααρα πολύ. Δεν ξέρετε πως με βοηθήσατε. Είναι η πρώτη φορά που θα κάνω διαθεματική και εγχώθηκα λίγο. Είναι και μικρά τα παιδιά και θέλω να κάνουμε μια εργασία που θα τους ευαισθητοποιήσει, χωρίς να δυσκολευτούν.

Σας ευχαριστώ πολύ!
Άβαταρ μέλους
aisiodoksia
 
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2008, 01:00


Επιστροφή στο Β' τάξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 38 επισκέπτες