Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

ιδέες για τη διδασκαλία μονάδων δεκάδων

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.

ιδέες για τη διδασκαλία μονάδων δεκάδων

Δημοσίευσηαπό bako » 23 Φεβ 2009, 20:06

καλησπέρα σας συνάδελφοι,
αρχίσαμε να κάνουμε σήμερα με τα παιδάκια μου το μάθημα 34. Τα έχασαν. Δυσκολευόνται ολύ με τις μονάδες και τις δεκάδες. Παιξαμε και το παιχνίδι με τον ταμία, μα τους μπέρδεψε τρομερά. Έχετε καμιά ιδέα πώς να διδάξω τις μονάδες και τις δεκάδες; Σας ευχαριστώ πολύ.
Άβαταρ μέλους
bako
 
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό teaching » 23 Φεβ 2009, 20:27

Καλησπέρα!!
Θα σου πω τι έκανα εγώ όταν βρισκόμουν σε αυτό το μάθημα και ελπίζω να σε βοηθήσω..!! Να πώ την αλήθεια δεν θυμάμαι τι γράφει το βιβλίο δασκάλου και ποιο είναι αυτό το παιχνίδι "Ο ταμίας"!!

Εγώ τους έβαλα να παίξουν ένα παιχνίδι, το οποίο μάλλον είναι παραλλαγή αυτού που γράφει το βιβλίο δασκάλου, όπου τους έδωσα 70 κυβάκια ποικίλων χρωμάτων και 20 μεγαλύτερα, μακρόστενα ξυλάκια. Έβαλα ένα μαθητή απο μεγαλύτερη τάξη (Γ'), το σχολείο είναι διθέσιο, να τους τα μοιράζει ανάλογα με τον αριθμό που έφερναν τα ζάρια (δύο ζάρια για να αναγκάζονται να προσθλετουν).

Στη συνέχεια, αφού τελείωναν τα κυβάκια αντάλασσαν δέκα κυβάκια με ένα ξυλάκι. Μετρούσαν ο καθένας τα δικά του και μέτα έλεγχαν και των συμμαθητών τους, ενώ ο μαθητής της Γ' απλά τους παρακολουθούσε και τους διορθωνε όπου χρειαζόταν.

Μετά το μέτρημα σηκώνονταν ένας ένας στον πίνακα και έγραφαν δίπλα στα ονόματα τους το σκορ τους κι έτσι έβλεπαν ποιος είναι ο νικητής.

Τολμώ να πω πως τους άρεσε ιδιαίτερα αυτό το παιχνίδι και στη συνεχεια το έπαιζαν με ευκολία μόνοι τους χωρίς να χρειάζονται ούτε το μεγαλύτερο μαθητή, ούτε εμένα. Τους βοήθησε πολύ να κάνουμε τις ασκήσεις του βιβλίου αλλά και να κατανοήσουν την διαδικασία σχηματισμού δεκάδων, την ανάλυση των αριθμών σε δεκάδες και μονάδες κοκ.

Ελπίζω να φάνηκα χρήσιμη και να σε βοήθησα!! :)
Άβαταρ μέλους
teaching
 
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 02 Φεβ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό bako » 24 Φεβ 2009, 21:33

ευχαριστώ πάρα πολύ για την ιδέα. Θα την εφαρμόσω αύριο κιόλας. Ελπίζω να το καταλάβουν. Σήμερα δεν ξέρω αν έκανα καλά χρησιμοποίησα πολύ το αριθμητήριο και επέμεινα στην ανάλυση των αριθμών πχ 27=10 + 10 + 7 και αύριο θα κα΄νω και αυτό που λες και θα τους μιλήσω για δεκάδες. Ελπίζω τώρα να τα κατνοήσουν.
Άβαταρ μέλους
bako
 
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2008, 01:00

Δημοσίευσηαπό katerinala » 25 Φεβ 2009, 23:20

Ειμαι μητερα παιδιου Δ ταξης -καθηγητρια σε Λυκειο- και θελω να ρωτησω οποιον δασκαλο συμμετεχει στο forum. Τις προαλες κατα την διαρκεια ενος τεστ στη γλωσσα το παιδι γελαγε και η δασκαλα του μηδενησε το γραπτο-ουτε στο λυκειο δεν το κανουμε αυτο.Γραφει κι ενα κατεβατο γι απρεπη συμπεριφορα.Διασταυρωσα τι εγινε με αλλες μαμαδες που ρωτησαν με τη σειρα τους τι εγινε και δεν κατι απρεπες-γελαγε με αστεια αλλων αλλα αυτος την πληρωσε. Τι θα ηταν φρονιμοτερο να κανω; Σας ευχαριστω(σημ.η δασκαλα διδασκει για πρωτη φορα)
Άβαταρ μέλους
katerinala
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 30 Οκτ 2006, 01:00

Δημοσίευσηαπό mane » 26 Φεβ 2009, 16:15

Με πολύ φιλικό τρόπο εξήγησε της ακριβώς αυτό που ειπες, ότι αυτό δε γίνεται ούτε στο γυμνάσιο ή στο λύκειο. Δεν είναι έγκλημα να συζητάς και να λες τη γνώμη σου στον άνθρωπο που είναι καθημερινά για 5 ώρες με το παιδί σου!
Άβαταρ μέλους
mane
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 26 Φεβ 2007, 01:00

Δημοσίευσηαπό athefklia » 15 Μαρ 2009, 22:36

Λίγο αργά απαντώ αλλά νομίζω ότι μπορεί να χρησιμεύσει και σε άλλον αργότερα.
Εγώ εκείνο που κάνω κάθε χρόνο είναι να τους ζητάω να φέρνουν εκατό καλαμμάκια (μπορεί να είναι και κομμένα στα τρία οπότε 35 καλαμάκια φτάνουν) δεμένα με λαστιχάκια ανά δέκα. Είναι κάτι φθηνό και ελαφρύ και μπορούν να τα έχουν πάντα στην τσάντα τους.
Ξεκινάω λοιπόν με αυτό όταν διδάσκω τους αριθμούς πάνω από το δέκα, ορίζοντας σαν δεκάδα τη δεσμίδα από δέκα καλαμμάκια και μονάδα το ένα χωριστό καλαμάκι. Μετά από αρκετή άσκηση αρχίζουν να το κατανοούν.

Ύστερα η αναπαράσταση με αριθμητήριο και καλαμάκια όπου πρέπει να αντιστοιχήσουν δεσμίδα με σειρά στο αριθμητήριο.
Η ταυτόχρονη χρήση του άβακα και του αριθμητήριου βοηθάει επίσης πολύ (μόνο που το συστήνει στο επόμενο μάθημα το βιβλίο του δασκάλου!) εάν κάνουμε καθαρή την αντιστοίχιση της σειράς του αριθμητήριου με τη μια μπίλια στη θέση των δεκάδων.
Νομίζω ότι αν κανείς άφηνε στην άκρη την πρώτη σελίδα του βιβλίου στο μάθημα 34 θα ήταν καλύτερα διότι μπερδεύονται αφού το μόνο που διαφοροποιεί τις δεκάδες με τις μονάδες είναι το χρώμα της μάρκας.
Βοηθάει επίσης το παραμύθι με το βοσκό που αναφέρει για το επόμενο μάθημα το βιβλίο του δασκάλου.
Άβαταρ μέλους
athefklia
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2008, 01:00


Επιστροφή στο Α' τάξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες

cron