Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Μία μικρή απορία

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 02 Μαρ 2014, 03:34

Sunny έγραψε:
THEOVA έγραψε:[quote="Sunny"!


Αυτή ακριβώς τη μεθοδολογία ακολουθεί και ο εκπαιδευτικός της τάξης μας όχι μόνο σε θέματα που άπτονται του γνωστικού αντικειμένου αλλά και σε θέματα ευρύτερα παιδαγωγικά. Πολλή συζήτηση και μεγάλη μαεστρία σε θέματα χειρισμού συμπεριφορών. Προετοιμασία και συμφωνία για το τεστ.
Γιατί απαξιώνετε το ότι συζητά ο εκπαιδευτικός με τους γονείς και τα παιδια;Μακαρι να σφάλλω,αλλά διακρίνω μια ειρωνεία στα γραφόμενά σας σε αυτό το κομμάτι,αδικα κατα τη γνωμη μου. Διαβάζω και ξαναδιαβάζω το ποστ για ν' αντιληφθώ που διακρίνεται ειρωνεία και δεν καταλαβαίνω πως βγάλατε αυτό το συμπέρασμα. Αυτό που ήθελα να πω είναι αυτό ακριβώς που λέω: Ότι, δηλαδή, ο δάσκαλος μας συζητάει αρκετά με τα παιδιά, αλλά και με τους γονείς, για πολλά θέματα και, πραγματικά, χειρίζεται με μεγάλη μαεστρία οποιοδήποτε θέμα συμπεριφοράς προκύψει. Και αυτό το βλέπουμε κι' εμείς οι γονείς και οι υπόλοιποι δάσκαλοι του σχολείου. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για άτομο με αντίληψη και ευαισθησίες. Γι' αυτό μας κάνει τόσο πολύ μεγάλη εντύπωση η επιμονή του στα απανωτά και ατελείωτα τεστ. Ο ίδιος δε διατείνεται ότι ναι μεν έχουμε δίκιο, ναι όντως δημιουργείται συνεχές και μη εποικοδομητικό άγχος αλλά, δυστυχώς, πρέπει όλοι, γονείς και παιδιά να συνηθίσουμε αυτούς τους ρυθμούς διότι αυτοί οι ρυθμοί είναι που απαιτούνται από την κοινωνία κλπ. και ότι, στο κάτω-κάτω αυτό γίνεται σε όλα τα σχολεία της επικράτειας.
Και μετά το τεστ τι γίνεται; Πως αξιολογούνται τα αποτελέσματα αυτού; Πως βοηθιέται ένα παιδί να μάθει να είναι πιο συγκεντρωμένο, να ενδυναμώσει τη μνήμη του, ν’ αποκτήσει καλύτερη μεθοδολογία στο διάβασμα, στην κατανόηση ή στην αποστήθιση, ν’ αποκτήσει ευχέρεια στην έκφραση του γραπτού λόγου (από τη στιγμή μάλιστα που δεν γράφονται καθόλου εκθέσεις στο σχολείο)
αν οντως δε γραφονται καθολου, πολυ κακως κατα τη γνωμη μου.Αν και το θεμα μας δεν ειναι ακριβως αυτό, σας ενημερωνω οτι πολλοι συναδελφοι μου αφιερωνουν τακτικα ολοκληρη διδακτικη ωρα στη γραφη εκθεσης και οχι μονο τα θεματα των βιβλιων...επισης επανερχονται μετα τη διορθωση τους με ασκησεις βελτιωσης των κειμενων που τα παιδια εγραψαν
, Εκθέσεις όντως δεν γράφονται όχι μόνο στην τάξη μας αλλά και σε άλλα σχολεία από ότι λένε πάρα πολλοί γονείς. Η έκθεση, εκτός των άλλων, είναι και μία άσκηση ψυχής. Δηλαδή, μαθαίνει το παιδί να κάθεται μία-δύο ώρες ακίνητο, να σκέφτεται και να προσπαθεί να εκφράσει τις σκέψεις τους. Όπως και όσο μπορέσει. Θα δει ότι και ο διπλανός του το ίδιο κάνει. Κάθεται κι' αυτός στην καρέκλα του, χωρίς να κουνιέται πέρα-δώθε και σκέφτεται ή προσπαθεί να σκεφτεί. Το ίδιο και ο μπροστινός και ο πισινός και ο μπροστινός του μπροστινού κοκ. Έτσι ώστε καταλαβαίνει τι θα πει συγκέντρωση και πως μπορεί κανείς να επιστρατεύσει τις διανοητικές και ψυχικές του λειτουργίες για να την πετύχει. Αλλιώς του λες "συγκεντρώσου" και δεν καταλαβαίνει τι εννοείς. Αυτό, όμως, είναι πραγματικά είναι άλλο θέμα.
να μπορεί να χειρίζεται το ελάχιστο / μικρό / ή μεγάλο άγχος που αυτή η δοκιμασία του δημιουργεί, αν θεωρήσουμε ότι αυτές οι δεξιότητες πρέπει να έχουν κατακτηθεί στην ηλικία των 9 – 10 – 11 ετών;
Ολα αυτα που ανεφερετε δεν αποκλειονται καθολου απο την επαναληψη που γινεται μεσω των τεστ...η μεθοδολογια αποκτιεται με συζητηση με τους γονεις και οδηγιες ατομικα στο καθε παιδι...δεν καταλαβαινω γιατι ολα αυτα που λετε καταβαραθρωνονται επειδη κανουν επαναληψεις τα παιδια.
Με ποιόν ακριβώς τρόπο βελτιώνεται το επίπεδο της τάξης; Με ποιόν τρόπο βοηθιούνται οι «κακοί» και οι «μέτριοι» μαθητές; Τι έχουν κατακτήσει τα παιδιά; Θυμούνται άραγε την ύλη που γράψανε στο προηγούμενο τεστ; Γιατί δεν επαναλαμβάνεται ποτέ η ενότητα που αποδεδειγμένα έχει δυσκολέψει όλη την τάξη; Γιατί τα παιδιά θεωρούν ότι σε όλη τους τη ζωή εκείνο που έχει σημασία είναι να γράφουνε καλά, με οποιοδήποτε κόστος, στα πάσης φύσεως τεστ;
Το τελευταιο ειναι θεμα που απτεται και των προτεραιοτητων της οικογενειας,Σας ειπα οτι με τη συζητηση πειθεις τα παιδια και τα επηρεαζεις θετικα , ωστε να μη δινουν στα τεστ μεγαλυτερη σημασια απο αυτη που της αρμοζει Τα υπολοιπα (το αν επαναλμβανεται η ενοτητα κτλ ) πρεπει να τα συζητησετε με το δασκαλο του παιδιου σας αν οντως δεν τα κανει.Εγω προχωρω αργα την υλη και επανερχομαι εκει που πρεπει ειδικα στη Γλωσσα και τα Μαθηματικα. Μα αυτό λέμε: ότι αν αξιολογείται η κατάσταση του κάθε μαθητή, εντοπίζονται αδυναμίες του ίδιου ή της εκπαίδευσης ή του συστήματος ή δεν ξέρω γω τι άλλου είδους και γίνονται προσπάθειες από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για να υπάρξει βελτίωση τότε, ναι, ίσως θάπρεπε να γράφουμε και συχνότερα για να εντοπίζονται ακόμη περισσότερες αδυναμίες. Δυστυχώς, όμως, δεν συμβαίνει αυτό. Γράφονται τεστ επί των τεστ, μέρα παρά μέρα, κάθε δύο μέρες, όπου όλα τα σαββατοκύριακα, τα τριήμερα, οι αργίες, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι αφιερωμένα στο διάβασμα για κάποια τεστ. Κανείς δεν είπε να μη γίνονται επαναλήψεις και να μην ξαναγίνονται και να μην γίνονται συνέχεια. Αυτή η συχνότητα, όμως, και η επιμονή στη συγκεκριμένη πρακτική, απλώς να γράφουμε τεστ μόλις τελειώνουμε μία ενότητα, επειδή "έτσι γίνεται παντού" δεν είναι ότι καλύτερο ούτε για την διάθεση των παιδιών ούτε για την ψυχολογία τους ούτε κίνητρο τους δίνει ούτε τίποτε. Και, πιστέψτε με, έχω συζητήσει το θέμα με αρκετούς δασκάλους από το σχολείο μας, με δασκάλους-φίλους και συγγενείς, με δασκάλους από άλλα σχολεία και φυσικά με γονείς. Είστε η πρώτη και η μοναδική, μέχρι στιγμής, που αναφέρει ότι αξιολογεί, συζητάει και βοηθάει. Αυτό ακριβώς που λέμε ότι θέλουμε να γίνεται. Αλλιώς δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να εξακολουθεί να ισχύει μία πρακτική η οποία δεν προσφέρει απολύτως τίποτα.
[/quote]
Άβαταρ μέλους
THEOVA
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 30 Οκτ 2013, 16:54

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Διαμαρτυρίες γονέων

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες

cron