Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Μία μικρή απορία

Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 11 Ιαν 2014, 02:39

Είμαι μητέρα μαθητού δημοτικού και εδώ και καιρό θέλω να θίξω ένα θέμα που το συζητάμε, βέβαια, και με τους υπόλοιπους γονείς αλλά ποτέ δεν υπήρξε μία σοβαρή ή υπεύθυνη απάντηση γι’ αυτό από κανέναν.
Που ακριβώς αποσκοπεί το γεγονός ότι γράφονται τόσα πολλά και τόσο συχνά τεστ στο δημοτικό; Τι προσφέρει αυτή η πρακτική στο παιδί και στον γονιό εκτός από άγχος; Τι προσφέρει στον εκπαιδευτικό εκτός από το «άλλοθι» της βαθμολογίας;
Τι είδους αξιολόγηση γίνεται μέσω των τεστ που βεβαίως να συνδυάζεται και με την καθημερινή αξιολόγηση του επιπέδου της τάξης;
Π.χ. ένα παιδί που είναι κάθε μέρα διαβασμένο και προετοιμασμένο, στα γραπτά τεστ δεν αποδίδει ανάλογα. Κάτι δεν σημαίνει αυτό σε σχέση με την διατύπωση του γραπτού λόγου; Ή με τη συγκράτηση τόσων πολλών πληροφοριών; Και το αντίστροφο βεβαίως. Παιδιά που θεωρούνται ότι δεν συμμετέχουν την ώρα του μαθήματος, στα γραπτά τεστ τα πάνε πολύ καλύτερα. Γιατί άραγε; Τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε σχέση με τον τρόπο διδασκαλίας; Ή σε σχέση με το κίνητρο που δεν βρίσκουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος;
Και όταν φαίνεται, μέσω των τεστ, ότι η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών δεν έχει εμπεδώσει και δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, επαναλαμβάνεται ποτέ η συγκεκριμένη ενότητα; Ποτέ! Απλώς πετιέται η μπάλα στους γονείς, να φροντίσουν να καλύψουν τα κενά των παιδιών και βέβαια κανείς δεν σκέφτεται αν ο γονιός έχει τις γνώσεις ή, έστω ότι τις έχει, αν έχει την ικανότητα ή τον χρόνο να τις μεταφέρει με επιτυχία στο παιδί.
Καμμία αξιολόγηση προς καμμία κατεύθυνση. Έτσι όμως τα παιδιά από τα 8 τους χρόνια μέχρι τα 25 και βάλε έχουν μόνο ένα σκοπό, όσον αφορά τη σχολική τους καριέρα: Να γράψουνε καλά στα τεστ. Όχι να κατανοούν αλλά να ξεπερνούν με επιτυχία μία συνεχή δοκιμασία, με οποιοδήποτε κόστος και αντάλλαγμα. Για κατανόηση, κουβέντα. Για ενίσχυση της αναλυτικής και επανασυνθετικής ικανότητας, επίσης κουβέντα. Και που βρίσκεται σε όλη αυτήν την διαδικασία η χαρά της μάθησης; Η ηδονή της ανακάλυψης;
Φτάνουμε να περνάμε όλα μας τα σαββατοκύριακα και αρκετά από τα απογεύματα της εβδομάδας με διάβασμα και πάλι διάβασμα και επιπλέον διάβασμα. Που να βρεθεί χρόνος για να χαλαρώσει το παιδί; Για να παίξει; Για να τον περάσουμε ποιοτικά, γονείς και παιδιά, όπως πολλές φορές μας κατηγορούνε οι ίδιοι δάσκαλοι ότι δεν φροντίζουμε γι’ αυτό;
Τεστ γράφονται μόλις τελειώσει μία ενότητα. Συνολικά γράφονται, αν υπολογίσουμε τις ενότητες της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας, της ιστορίας, του….,της….., περίπου 50-70 τεστ όλη τη σχολική περίοδο. Που αυτό σημαίνει 50-70 τουλάχιστον ώρες μείον από την διδασκαλία. Σε σύνολο το λιγότερο 10-15 μέρες. Αν δηλαδή οι ώρες αυτές δεν ήταν αφιερωμένες στα τεστ, η ύλη θα τελείωνε σε 10-15 μέρες νωρίτερα και οι ώρες αυτές θα μπορούσαν να αφιερωθούν στην επανάληψη των σημαντικότερων σημείων της ύλης. Διότι «η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως», όχι η αποστήθιση ή η συνεχής πίεση.
Άραγε σε ποιο σημείο του κόσμου και σε ποια χρονική στιγμή εφαρμόσθηκε το παραπάνω σύστημα και ποιά ήταν τ’ αποτελέσματα στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών; Οι αναπτυξιολόγοι, παιδονευρολόγοι, παιδοψυχολόγοι και άλλοι επιστήμονες της ψυχικής υγείας τι άποψη έχουν επί του θέματος; Είναι μία πρακτική που προάγει το γνωστικό, συναισθηματικό ή ψυχικό υπόβαθρο του παιδιού των 8-9-10-11 ετών και προς ποια κατεύθυνση; Η ανάπτυξη του εγκεφάλου συνεχίζεται χωρίς καμμία επίδραση από την τοξικότητα που δημιουργεί το συνεχές στρες; Είναι άραγε ο παιδικός εγκέφαλος πλήρως έτοιμος από νευρολογικής απόψεως ώστε να ανταποκρίνεται κάθε πέντε μέρες σε μία τέτοια διαδικασία; Βοηθάται η μνήμη, η κρίση, τι τέλος πάντων;
Ίσως είμαστε η μοναδική χώρα όπου γράφονται τόσα πολλά τεστ στην υποχρεωτική εκπαίδευση (δημοτικό και γυμνάσιο) και κανένα στην ανώτατη.
Μία μόνο εξήγηση θα μου φαινόταν ως η πλέον αποδεκτή: Ότι οι εκπαιδευτικοί, όντως, τάσσονται υπέρ της «συνεχούς αξιολόγησης»… των άλλων.
Άβαταρ μέλους
THEOVA
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 30 Οκτ 2013, 16:54

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό aggeliele » 13 Ιαν 2014, 23:11

Αφού απαντάτε μόνη σας στο τέλος της μακροσκελέστατης "μικρής απορίας" σας, για ποιο λόγο απασχολείτε τους συναδέλφους και μετέχετε στο forum αυτό;

Έλεος πια με τον κάθε "παντογνώστη" και επικριτή όλων των εκπαιδευτικών γονέα, που του πέφτει πολύ βαρύ να ασχοληθεί λιγάκι και με το παιδί του!!
Άβαταρ μέλους
aggeliele
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 27 Σεπ 2010, 00:00

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 16 Ιαν 2014, 17:50

Προσπερνώντας το επιπόλαιον της κρίσης, η οποία, έτσι κι' αλλιώς πάντα χαρακτηρίζει τον κριτή και όχι τον κρινόμενο, θα ήθελα να δω, αν είναι δυνατόν, κάποιες απόψεις και επιχειρήματα γύρω από το θέμα.
Άβαταρ μέλους
THEOVA
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 30 Οκτ 2013, 16:54

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό aggeliele » 17 Ιαν 2014, 18:45

Ευφυεστάτη :!: απάντηση, που χαρακτηρίζει έτσι κι αλλιώς (χωρίς απόστροφο, παρακαλώ) τους ομοίους σας ''παντογνώστες'' ή κοινώς ξερόλες. Και τώρα, άιντε στα παιδιά σας. Όλο και κάποιο τεστ ( από τα πόσα συνολικά, είπαμε;) θα έχουν για τη Δευτέρα!
Άβαταρ μέλους
aggeliele
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 27 Σεπ 2010, 00:00

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 18 Ιαν 2014, 17:29

Γιατί αυτή η προσωπική επίθεση με χαρακτηρισμούς, κοσμητικά και σχόλια για το παιδί μου; Έτσι, στην ένταση, είσαι πάντα ή μόνο όταν κοιμάσαι;
Η μόνη σου επιδίωξη είναι να "πετάξεις την μπάλα έξω" επειδή, απ' ότι φαίνεται, σου είναι αδύνατον να δώσεις απαντήσεις. Ή μήπως, όντως, δεν υπάρχουν;
Άβαταρ μέλους
THEOVA
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 30 Οκτ 2013, 16:54

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό haroyla » 25 Ιαν 2014, 12:07

Γιατί το παιδί έχει άγχος; Το επαναληπτικό διαγώνισμα (και όχι τεστ -ποιος το ονόμασε;) είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη δημιουργία άγχους στους μαθητές; - στο παιδί σας ; Μήπως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες ; Η λύση είναι άραγε, να μη γράφει ο μαθητής επαναληπτικά διαγωνίσματα στο τέλος μιας ενότητας; Δεν είναι απαραίτητο να μπαίνει αριθμητική βαθμολογία.
Άβαταρ μέλους
haroyla
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2008, 01:00

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 27 Ιαν 2014, 22:23

haroyla έγραψε:Γιατί το παιδί έχει άγχος; Το επαναληπτικό διαγώνισμα (και όχι τεστ -ποιος το ονόμασε;) είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη δημιουργία άγχους στους μαθητές; - στο παιδί σας ; Μήπως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες ; Η λύση είναι άραγε, να μη γράφει ο μαθητής επαναληπτικά διαγωνίσματα στο τέλος μιας ενότητας; Δεν είναι απαραίτητο να μπαίνει αριθμητική βαθμολογία.


Ίσως δεν καταλάβατε καλά. Δεν εννοώ τα επαναληπτικά τεστ που βρίσκονται στο βιβλίο μετά το τέλος της κάθε ενότητας. Εννοώ τεστ που μπαίνουν αφού τελειώσουν και τα επαναληπτικά. Και μπαίνουν σε κάθε μάθημα και μετά από κάθε ενότητα. Και ναι, τα παιδιά όταν γράφουν τέτοια τεστ, για τα οποία βαθμολογούνται κιόλας, αγχώνονται. Πάντα αγχώνονται τα παιδιά όταν γράφουν τεστ. Και όταν ξαναγράφουν ξανααγχώνονται. Και όταν γράφουν δύο τεστ σε μία μέρα, όπως καλή ώρα εμείς αύριο, αγχώνονται περισσότερο. Και όταν γράφουν μέρα παρά μέρα ή κάθε δύο μέρες, αγχώνονται συχνότερα. Και όσο περισσότερο και συχνότερο το άγχος τόσο περισσότερα εμπόδια στην ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου και της ψυχής, με την ιατρική και φιλοσοφική έννοια του όρου «ψυχή». Και δεν είναι εύκολα κατανοητό γιατί υιοθετείται αυτή η πρακτική αφού και οι σχολικοί, και άλλου είδους, ψυχολόγοι είναι αντίθετοι αλλά και η πλειοψηφία των σχολικών συμβούλων δεν συμφωνεί.
Θα μπορούσα να καταλάβω την ευλάβεια με την οποία αυτή τηρείται, αν πραγματικά ήταν ορατά κάποια αποτελέσματα. Αν δηλαδή για παράδειγμα υπήρχε βελτίωση του γνωστικού αντικειμένου των παιδιών. Γίνονται καλύτεροι οι «κακοί» και καλοί οι «μέτριοι» μαθητές; Ή αν εντοπίζονταν, μέσω αυτής της διαδικασίας, οι αδυναμίες των βιβλίων, του εκπαιδευτικού συστήματος, κάποιων τρόπων διδασκαλίας κλπ και έμπαινε θέμα αλλαγής τους.
Όταν μία πολιτική, σε οποιονδήποτε τομέα, δεν βελτιώνει την κοινωνία και τις σχέσεις των ατόμων δεν καταλαβαίνω γιατί εξακολουθεί να υφίσταται.
Αν όμως έχετε οποιαδήποτε άλλη γνώμη θα ήμουν υπόχρεη αν με βοηθούσατε να την κατανοήσω.
Άβαταρ μέλους
THEOVA
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 30 Οκτ 2013, 16:54

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό Sunny » 29 Ιαν 2014, 17:12

Kαλησπέρα σας.Θα εκφρασω την προσωπικη μου γνωμη όσο περιεκτικοτερα μπορω.Και μονο η περιγραφη της καταστασης που παραθετετε δημιουργει αγχος,ποσο μαλλον το να το βιωνει κιολας ενα παιδι αυτης της ηλικιας μαζι με την οικογενεια του!
Καταρχην πιστευω οτι εξαρταται σε πολυ μεγαλο βαθμο απο τον ιδιο τον εκπαιδευτικο και το κλιμα που εχει δημιουργησει στην ταξη,οπως και απο τις προτεραιοτητες που θετει.Το πώς ο ιδιος ο εκπ/κος χειριζεται την επιδοση των μαθητων του στα τεστ αυτα.Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σας οτι η ενδεχομενη αποτυχια της ταξης σε ενα τεστ ειναι "καμπανακι"για τον εκπ/κο και οχι μονο για το γονιο.Για αυτο ακριβως και πρεπει πριν προσωρησει σε μια επαναληπτικη εξεταση να εχει κανει την αναλογη επαναληψη με τα παιδια του.Προσωπικα κανω επαναληπτικη εξεταση στα περισσοτερα μαθηματα (πλην των θρησκευτικων και της ΚΠΑ),αλλα ποτε δε γινεται αυτο χωρις να εχω κανει επαναληψη με τα παιδια!Στα μαθηματικα και τη Γλωσσα για παραδειγμα, δινω φωτοτυπια με ασκησεις οι οποιες λυνονται ολες μεσα στην ταξη και μετα συμφωνω μαζι με τα παιδια για το ποια μερα θα γραψουμε την εξεταση(συνηθως τους εχω επισημανει απο προηγουμενες μερες οτι το προγραμματιζω για την ταδε μερα να το εχουν υποψη).Επισης οι ασκησεις θα πρεπει να ειναι μεσης δυσκολιας και ποτε πιο περιπλοκες απο αυτες που εχεις διδαξει εσυ ο ιδιος στα παιδια. Οπως και καλο ειναι να ειναι τετοιου τυπου που και ενας μαθητης με μαθησιακες δυσκολιες να μπορει να αποδωσει σε ενα βαθμο εφοσον εχει μελετησει(π.χ.στην Ιστορια να μπαινει και καποια ασκηση σωστου λαθους ή αντιστοιχισης και οχι μονο ανοιχτες ερωτησεις). Θεωρω οτι ναι μεν το σχολειο γινεται "εξετασιοκεντρικο",αλλα να σας πω τι εχω διαπιστωσει;Ειναι και ενα κινητρο για τα παιδια να μελετησουν και να προσεξουν λιγο παραπανω στο μαθημα.Απο κει και περα στην ταξη ειμαι σαν οικογενεια!ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ!ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!Μιλας στους γονεις και τα παιδια!Εξηγεις!Τι εξηγεις;Πως θα χειριστουν την ενδεχομενη 'αποτυχια".Δεν ειναι και το τεστακι του δημοτικου το τελος του κοσμου!Δε σημαινει οτι δεν εχεις δυνατοτητες γιατι δεν εγραψες καλα! Προσπαθεια χρειαζεται και κυριως ποτε να μη χανουν την αυτοεκτιμηση και τη διαθεση να προσπαθησουν.Εξηγεις οτι αυτο ειναι εργαλειο και για σενα τον εκπ/κο και δεν το κανεις για να τσουβαλιασεις τα παιδια.Πιστευω οτι αμα τους πεις καποια τετοια λογακια και δειξεις και συ εμπρακτα ποιες ειναι οι προτεραιοτητες σου (οτι μετρα η προσπαθεια, οι αξιες, η συμπεριφορα και οχι μονο ο καλος βαθμος),τα παιδια το αισθανονται,σε εμπιστευονται και δε δινουν μεγαλυτερη σημασια σε αυτο απο ο,τι του αρμοζει.Να σας πω ομως και κατι αλλο;Ξερετε ποσες φορες εχω ακουσει γονεις να διαμαρτυρονται γιατι ο δασκαλος του παιδιου τους ΔΕ βαζει τεστ;Εδω προσφατα μιλουσα με γνωστη μου και μου περιγραφε με θαυμασμο το δασκαλο του παιδιου της, γιατι λεει δεν κανει προφορικη συζητηση καθολου,αλλα εξεταζει καθημερινα το μαθημα της ημερας με γραπτη εξεταση!Ο προβληματισμος σας οπως τον εκφρασετε ομολογω οτι και μενα με βαζει σε καποιες σκεψεις.Θα συμβουλευα ολα αυτα να τα συζητουσατε ανοιχτα με το δασκαλο του παιδιου σας.Ειμαι σιγουρη οτι εφοσον δημιουργουνται στις οικογενειες τετοια λειτουργικα προβληματα οπως τα περιγραφετε (ελλειψη ελευθερου χρονου στο παιδι),θα μπορουσε να βρεθει μια μεση λυση.Δεν ξερω αν σας καλυψα.Να ειστε καλα!
Άβαταρ μέλους
Sunny
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 01 Μαρ 2013, 12:11

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 09 Φεβ 2014, 03:20

Sunny έγραψε:Kαλησπέρα σας.Θα εκφρασω την προσωπικη μου γνωμη όσο περιεκτικοτερα μπορω.Και μονο η περιγραφη της καταστασης που παραθετετε δημιουργει αγχος,ποσο μαλλον το να το βιωνει κιολας ενα παιδι αυτης της ηλικιας μαζι με την οικογενεια του!
Καταρχην πιστευω οτι εξαρταται σε πολυ μεγαλο βαθμο απο τον ιδιο τον εκπαιδευτικο και το κλιμα που εχει δημιουργησει στην ταξη,οπως και απο τις προτεραιοτητες που θετει.Το πώς ο ιδιος ο εκπ/κος χειριζεται την επιδοση των μαθητων του στα τεστ αυτα.Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σας οτι η ενδεχομενη αποτυχια της ταξης σε ενα τεστ ειναι "καμπανακι"για τον εκπ/κο και οχι μονο για το γονιο.Για αυτο ακριβως και πρεπει πριν προσωρησει σε μια επαναληπτικη εξεταση να εχει κανει την αναλογη επαναληψη με τα παιδια του.Προσωπικα κανω επαναληπτικη εξεταση στα περισσοτερα μαθηματα (πλην των θρησκευτικων και της ΚΠΑ),αλλα ποτε δε γινεται αυτο χωρις να εχω κανει επαναληψη με τα παιδια!Στα μαθηματικα και τη Γλωσσα για παραδειγμα, δινω φωτοτυπια με ασκησεις οι οποιες λυνονται ολες μεσα στην ταξη και μετα συμφωνω μαζι με τα παιδια για το ποια μερα θα γραψουμε την εξεταση(συνηθως τους εχω επισημανει απο προηγουμενες μερες οτι το προγραμματιζω για την ταδε μερα να το εχουν υποψη).Επισης οι ασκησεις θα πρεπει να ειναι μεσης δυσκολιας και ποτε πιο περιπλοκες απο αυτες που εχεις διδαξει εσυ ο ιδιος στα παιδια. Οπως και καλο ειναι να ειναι τετοιου τυπου που και ενας μαθητης με μαθησιακες δυσκολιες να μπορει να αποδωσει σε ενα βαθμο εφοσον εχει μελετησει(π.χ.στην Ιστορια να μπαινει και καποια ασκηση σωστου λαθους ή αντιστοιχισης και οχι μονο ανοιχτες ερωτησεις). Θεωρω οτι ναι μεν το σχολειο γινεται "εξετασιοκεντρικο",αλλα να σας πω τι εχω διαπιστωσει;Ειναι και ενα κινητρο για τα παιδια να μελετησουν και να προσεξουν λιγο παραπανω στο μαθημα.Απο κει και περα στην ταξη ειμαι σαν οικογενεια!ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ!ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!Μιλας στους γονεις και τα παιδια!Εξηγεις!Τι εξηγεις;Πως θα χειριστουν την ενδεχομενη 'αποτυχια".Δεν ειναι και το τεστακι του δημοτικου το τελος του κοσμου!Δε σημαινει οτι δεν εχεις δυνατοτητες γιατι δεν εγραψες καλα! Προσπαθεια χρειαζεται και κυριως ποτε να μη χανουν την αυτοεκτιμηση και τη διαθεση να προσπαθησουν.Εξηγεις οτι αυτο ειναι εργαλειο και για σενα τον εκπ/κο και δεν το κανεις για να τσουβαλιασεις τα παιδια.Πιστευω οτι αμα τους πεις καποια τετοια λογακια και δειξεις και συ εμπρακτα ποιες ειναι οι προτεραιοτητες σου (οτι μετρα η προσπαθεια, οι αξιες, η συμπεριφορα και οχι μονο ο καλος βαθμος),τα παιδια το αισθανονται,σε εμπιστευονται και δε δινουν μεγαλυτερη σημασια σε αυτο απο ο,τι του αρμοζει.Να σας πω ομως και κατι αλλο;Ξερετε ποσες φορες εχω ακουσει γονεις να διαμαρτυρονται γιατι ο δασκαλος του παιδιου τους ΔΕ βαζει τεστ;Εδω προσφατα μιλουσα με γνωστη μου και μου περιγραφε με θαυμασμο το δασκαλο του παιδιου της, γιατι λεει δεν κανει προφορικη συζητηση καθολου,αλλα εξεταζει καθημερινα το μαθημα της ημερας με γραπτη εξεταση!Ο προβληματισμος σας οπως τον εκφρασετε ομολογω οτι και μενα με βαζει σε καποιες σκεψεις.Θα συμβουλευα ολα αυτα να τα συζητουσατε ανοιχτα με το δασκαλο του παιδιου σας.Ειμαι σιγουρη οτι εφοσον δημιουργουνται στις οικογενειες τετοια λειτουργικα προβληματα οπως τα περιγραφετε (ελλειψη ελευθερου χρονου στο παιδι),θα μπορουσε να βρεθει μια μεση λυση.Δεν ξερω αν σας καλυψα.Να ειστε καλα!


Αυτή ακριβώς τη μεθοδολογία ακολουθεί και ο εκπαιδευτικός της τάξης μας όχι μόνο σε θέματα που άπτονται του γνωστικού αντικειμένου αλλά και σε θέματα ευρύτερα παιδαγωγικά. Πολλή συζήτηση και μεγάλη μαεστρία σε θέματα χειρισμού συμπεριφορών. Προετοιμασία και συμφωνία για το τεστ.
Και μετά το τεστ τι γίνεται; Πως αξιολογούνται τα αποτελέσματα αυτού; Πως βοηθιέται ένα παιδί να μάθει να είναι πιο συγκεντρωμένο, να ενδυναμώσει τη μνήμη του, ν’ αποκτήσει καλύτερη μεθοδολογία στο διάβασμα, στην κατανόηση ή στην αποστήθιση, ν’ αποκτήσει ευχέρεια στην έκφραση του γραπτού λόγου (από τη στιγμή μάλιστα που δεν γράφονται καθόλου εκθέσεις στο σχολείο), να μπορεί να χειρίζεται το ελάχιστο / μικρό / ή μεγάλο άγχος που αυτή η δοκιμασία του δημιουργεί, αν θεωρήσουμε ότι αυτές οι δεξιότητες πρέπει να έχουν κατακτηθεί στην ηλικία των 9 – 10 – 11 ετών;
Με ποιόν ακριβώς τρόπο βελτιώνεται το επίπεδο της τάξης; Με ποιόν τρόπο βοηθιούνται οι «κακοί» και οι «μέτριοι» μαθητές; Τι έχουν κατακτήσει τα παιδιά; Θυμούνται άραγε την ύλη που γράψανε στο προηγούμενο τεστ; Γιατί δεν επαναλαμβάνεται ποτέ η ενότητα που αποδεδειγμένα έχει δυσκολέψει όλη την τάξη; Γιατί τα παιδιά θεωρούν ότι σε όλη τους τη ζωή εκείνο που έχει σημασία είναι να γράφουνε καλά, με οποιοδήποτε κόστος, στα πάσης φύσεως τεστ;
Το θέμα δεν είναι τα, τυχόν, λειτουργικά, θέματα που προκύπτουν. Το έχω αναφέρει και στο αμέσως προηγούμενο ποστ ότι θα ήταν όλα πολύ περισσότερο κατανοητά αν, μέσω αυτής της διαδικασίας, γίνονταν αντιληπτά προβλήματα μαθησιακά, εκπαιδευτικά, γνωστικά, διδασκαλίας ακόμη και οικογενειακά, κοινωνικά κλπ και προτείνονταν τρόποι αντιμετώπισης τους. Αλλιώς τα πάσης φύσεως προβλήματα παραμένουν ή βρίσκουν λύσεις έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Όσο για τους γονείς που αναφέρετε, έχετε απόλυτο δίκιο. Δυστυχώς το μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει που έλεγε κι’ ο θείος Νιόνιος. Όσο πιο πολύ δεν καταλαβαίνει τι το συμβαίνει και για ποιο λόγο, τόσο πιο απρόθυμο να μπει στη διαδικασία της κατανόησης. Όλα στο βωμό της υπερβολής, του θεάματος και της προσωπικής προβολής. «Εμείς γράφουμε τεστ σε κάθε ενότητα», «εμείς γράφουμε κάθε βδομάδα, τελειώσει δεν τελειώσει η ενότητα», «εμείς κάθε μέρα», «εμείς γράφουμε και στο σχολείο και στο φροντιστήριο», «εμείς κατεβάζουμε και μπιριμπάκια». Τα έχω ακούσει όλα αυτά, πιστέψτε με. Άκουσα και θαύμασα. Που να εξηγείς, μετά, τα περί κοινωνικών συμμαχιών.
Συγγνώμη αν σας κούρασα. Πάω να εξηγήσω τώρα τι συμβαίνει όταν ξέρουμε το κλασματικό κομμάτι και ψάχνουμε το ακέραιο και τι συμβαίνει όταν ξέρουμε το ακέραιο και ψάχνουμε το κλασματικό.
Άβαταρ μέλους
THEOVA
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 30 Οκτ 2013, 16:54

Re: Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό Sunny » 13 Φεβ 2014, 22:02

THEOVA έγραψε:[quote="Sunny"!


Αυτή ακριβώς τη μεθοδολογία ακολουθεί και ο εκπαιδευτικός της τάξης μας όχι μόνο σε θέματα που άπτονται του γνωστικού αντικειμένου αλλά και σε θέματα ευρύτερα παιδαγωγικά. Πολλή συζήτηση και μεγάλη μαεστρία σε θέματα χειρισμού συμπεριφορών. Προετοιμασία και συμφωνία για το τεστ.
Γιατί απαξιώνετε το ότι συζητά ο εκπαιδευτικός με τους γονείς και τα παιδια;Μακαρι να σφάλλω,αλλά διακρίνω μια ειρωνεία στα γραφόμενά σας σε αυτό το κομμάτι,αδικα κατα τη γνωμη μου.
Και μετά το τεστ τι γίνεται; Πως αξιολογούνται τα αποτελέσματα αυτού; Πως βοηθιέται ένα παιδί να μάθει να είναι πιο συγκεντρωμένο, να ενδυναμώσει τη μνήμη του, ν’ αποκτήσει καλύτερη μεθοδολογία στο διάβασμα, στην κατανόηση ή στην αποστήθιση, ν’ αποκτήσει ευχέρεια στην έκφραση του γραπτού λόγου (από τη στιγμή μάλιστα που δεν γράφονται καθόλου εκθέσεις στο σχολείο)
αν οντως δε γραφονται καθολου, πολυ κακως κατα τη γνωμη μου.Αν και το θεμα μας δεν ειναι ακριβως αυτό, σας ενημερωνω οτι πολλοι συναδελφοι μου αφιερωνουν τακτικα ολοκληρη διδακτικη ωρα στη γραφη εκθεσης και οχι μονο τα θεματα των βιβλιων...επισης επανερχονται μετα τη διορθωση τους με ασκησεις βελτιωσης των κειμενων που τα παιδια εγραψαν
,
να μπορεί να χειρίζεται το ελάχιστο / μικρό / ή μεγάλο άγχος που αυτή η δοκιμασία του δημιουργεί, αν θεωρήσουμε ότι αυτές οι δεξιότητες πρέπει να έχουν κατακτηθεί στην ηλικία των 9 – 10 – 11 ετών;
Ολα αυτα που ανεφερετε δεν αποκλειονται καθολου απο την επαναληψη που γινεται μεσω των τεστ...η μεθοδολογια αποκτιεται με συζητηση με τους γονεις και οδηγιες ατομικα στο καθε παιδι...δεν καταλαβαινω γιατι ολα αυτα που λετε καταβαραθρωνονται επειδη κανουν επαναληψεις τα παιδια
Με ποιόν ακριβώς τρόπο βελτιώνεται το επίπεδο της τάξης; Με ποιόν τρόπο βοηθιούνται οι «κακοί» και οι «μέτριοι» μαθητές; Τι έχουν κατακτήσει τα παιδιά; Θυμούνται άραγε την ύλη που γράψανε στο προηγούμενο τεστ; Γιατί δεν επαναλαμβάνεται ποτέ η ενότητα που αποδεδειγμένα έχει δυσκολέψει όλη την τάξη; Γιατί τα παιδιά θεωρούν ότι σε όλη τους τη ζωή εκείνο που έχει σημασία είναι να γράφουνε καλά, με οποιοδήποτε κόστος, στα πάσης φύσεως τεστ;
Το τελευταιο ειναι θεμα που απτεται και των προτεραιοτητων της οικογενειας,Σας ειπα οτι με τη συζητηση πειθεις τα παιδια και τα επηρεαζεις θετικα , ωστε να μη δινουν στα τεστ μεγαλυτερη σημασια απο αυτη που της αρμοζει Τα υπολοιπα (το αν επαναλμβανεται η ενοτητα κτλ ) πρεπει να τα συζητησετε με το δασκαλο του παιδιου σας αν οντως δεν τα κανει.Εγω προχωρω αργα την υλη και επανερχομαι εκει που πρεπει ειδικα στη Γλωσσα και τα Μαθηματικα.
[/quote]
Άβαταρ μέλους
Sunny
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 01 Μαρ 2013, 12:11

Επόμενο

Επιστροφή στο Διαμαρτυρίες γονέων

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες

cron