Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Μία μικρή απορία

Μία μικρή απορία

Δημοσίευσηαπό THEOVA » 11 Ιαν 2014, 02:39

Είμαι μητέρα μαθητού δημοτικού και εδώ και καιρό θέλω να θίξω ένα θέμα που το συζητάμε, βέβαια, και με τους υπόλοιπους γονείς αλλά ποτέ δεν υπήρξε μία σοβαρή ή υπεύθυνη απάντηση γι’ αυτό από κανέναν.
Που ακριβώς αποσκοπεί το γεγονός ότι γράφονται τόσα πολλά και τόσο συχνά τεστ στο δημοτικό; Τι προσφέρει αυτή η πρακτική στο παιδί και στον γονιό εκτός από άγχος; Τι προσφέρει στον εκπαιδευτικό εκτός από το «άλλοθι» της βαθμολογίας;
Τι είδους αξιολόγηση γίνεται μέσω των τεστ που βεβαίως να συνδυάζεται και με την καθημερινή αξιολόγηση του επιπέδου της τάξης;
Π.χ. ένα παιδί που είναι κάθε μέρα διαβασμένο και προετοιμασμένο, στα γραπτά τεστ δεν αποδίδει ανάλογα. Κάτι δεν σημαίνει αυτό σε σχέση με την διατύπωση του γραπτού λόγου; Ή με τη συγκράτηση τόσων πολλών πληροφοριών; Και το αντίστροφο βεβαίως. Παιδιά που θεωρούνται ότι δεν συμμετέχουν την ώρα του μαθήματος, στα γραπτά τεστ τα πάνε πολύ καλύτερα. Γιατί άραγε; Τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε σχέση με τον τρόπο διδασκαλίας; Ή σε σχέση με το κίνητρο που δεν βρίσκουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος;
Και όταν φαίνεται, μέσω των τεστ, ότι η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών δεν έχει εμπεδώσει και δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, επαναλαμβάνεται ποτέ η συγκεκριμένη ενότητα; Ποτέ! Απλώς πετιέται η μπάλα στους γονείς, να φροντίσουν να καλύψουν τα κενά των παιδιών και βέβαια κανείς δεν σκέφτεται αν ο γονιός έχει τις γνώσεις ή, έστω ότι τις έχει, αν έχει την ικανότητα ή τον χρόνο να τις μεταφέρει με επιτυχία στο παιδί.