Σελίδα 1 από 1

Εκμάθηση προπαίδειας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Σεπ 2013, 15:52
από Sunny
Συχνά βλέπω συναδέρφους να διδάσκουν στα παιδιά διάφορα τεχνάσματα εκμάθησης της προπαίδειας. Για παράδειγμα στην προπαίδεια του 9 τα παιδιά μαθαίνουν ως τέχνασμα ότι το άθροισμα των ψηφίων των γινομένων ισούται με 9...βλέπω τους γονείς και τους μαθητές να ενθουσιάζονται όταν μαθαίνουν τέτοια "έξυπνα κόλπα"...συμφωνείτε ότι τέτοιες μέθοδοι βοηθούν στην ουσιαστική εκμάθηση της προπαίδειας;Θέλω να πω ότι δεν είναι κακό να δείξουμε στα παιδια στον πίνακα αυτό το "μυστικό",σίγουρα θα το βρουν διασκεδαστικό,αλλά δε θεωρώ ότι τα βοηθά να λειτουργήσουν την ώρα που πρέπει να λύσουν έναν πολλαπλασιασμό ή να χρησιμοποιήσουν την προπαίδεια προσπαθώντας να επιλύσουν μια διαίρεση. Προσωπικά έχω διαπιστώσει ότι η προπαίδεια μαθαίνεται μόνο απέξω και με πολλή εξάσκηση σε αυτό που ονομάζουμε "ανακατωτά". Εσείς τι πιστεύετε;

Re: Εκμάθηση προπαίδειας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2013, 16:05
από nerothos
H Προπαίδεια είναι τα λίγα πράγματα που πρέπει ο μαθητής να τα μάθει απέξω. Είναι τόσο σημαντική που το λέει και το όνομά της προ- παιδεία, απαραίτητα , προαπαιτούμενα για την παιδεία. Κι εγώ βλέπω αυτό με τα διάφορα "τεχνάσματα" της προπαίδειας, για πιο "γρηγορη" μάθησή της κτλ. Δεν μου αρέσει να περνάω στα μαθηματικά την ιδέα του "κόλπου" , ή του "τεχνάσματος", γιατί στα μαθηματικά δεν υπάρχουν κόλπα. Αφού τα παιδιά έχουν μάθει την Προπαίδεια, μπορεί μετά να τους δείξω κάποιες ιδιότητες της (ειδικά στις μεγάλες τάξεις). Τότε το αντιμετωπίζουν μεθαυμασμό και χαίρονται για αυτό που έχουν μάθει, μπορώντας να κατανοήσουν καλύτερα, χωρίς να τους έχει περάσει η ιδέα της "ξεπέτας" στην προπαίδεια.
Το μεγαλύτερο λάθος για μένα είναι τα βιβλία (χείριστα), και η ιδέα του να κατεβάσουμε την προπαίδεια απ'την Β' Δημοτικού !