Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Σκέφτομαι και γράφω

Αναζήτηση εκπαιδευτικού υλικού από τα μέλη μας.

Σκέφτομαι και γράφω

Δημοσίευσηαπό elinaki » 10 Δεκ 2009, 02:14

Καλησπέρα σε όλους, αντιμετωπίζω πρόβλημα με παιδιά της Ε τάξης στο σκέφτομαι και γράφω. Τα περισσότερα δεν μπορούν να γράψουν ΤΙΠΤΙΣ! ((
Υπάρχει κανένα format, είτε από βιβλίο, είτε φτιαγμένο από κάποιον από εμάς, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί - ίσως και από παιδιά με ελαφρά μορφής δυσλεξίας???- Ευχαριστώ, καλές γιορτές σε όλους μας!!!
Άβαταρ μέλους
elinaki
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 11 Απρ 2007, 00:00

Δημοσίευσηαπό revekka83 » 10 Δεκ 2009, 19:50

καλησπέρα....

Μπορείς να τους φτιάξεις φωτοτυπίες με εικόνες που θα πρέπει να φτιάξουν μια ιστορία...
Σιγα σιγά μπορείς να βάλεις περισσότερες εικόνες....

Στη συνέχει μπορείς να τους βάζεις να γράφουν έκθεση με τη μορφή ερωτήσεων που θα πρέπει να τις απαντήσουν ολοκληρωμένα...

Πρώτα από όλα όμως χρειάζεται χρόνος κ να αφιερωθείς στο πως γράφουμε εκθέσεις... και κυρίως στη δομή...

Κάτι ακόμα που μπορείς να κάνεις είναι να τους φέρεις έτοιμες ιστορίες ή αποσπάσματα από βιβλία τα οποία θα συζητήσετε στην τάξη... Τι μας λέει στον πρόλογο το κείμενο, τι στο κυρίως θέμα κ τι στον επίλογο... Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί και άλλα παρόμοια... Μετά μπορείς να τους βάλεις δραστηριότητα με ερωτήσεις ή να γράψουν το νόημα ή να γράψουν κάτι παρόμοιο μ αυτό που διάβασαν...
Άβαταρ μέλους
revekka83
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2009, 01:00

Δημοσίευσηαπό sofianthimou » 10 Δεκ 2009, 22:37

ΑΡΧΙΚΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΠΟΛΥ ΟΙ ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ,ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΗ ΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ.

ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΓΩ ΠΕΡΣΙ.ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΕΡΑΣΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΣΧΕΓΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ-ΑΡΑΧΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ή ΑΛΛΙΩΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΟΠΩΣ ΤΟ ΛΕΝΕ ΤΩΡΑ.

Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ(ΤΙ ΕΓΙΝΕ, ΠΟΙΟΣ ΠΟΤΕ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.....)ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΑΚΙΑ ΤΑ ΑΡΙΘΜΟΥΜΕ (ΤΙ ΓΡΑΦΩ ΠΡΩΤΑ ,ΜΕΤΑ ΜΕ 1 2 3 ......)
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΥΚΛΑΚΙΑ ΓΡΑΦΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ.
ΕΤΣΙ ΔΟΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΕ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ(ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ),ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ(ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ: ΤΙ ΕΙΠΑ ΚΥΡΙΑ ΠΡΙΝ;)
ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΕΤΣΙ ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΟΚ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΝ.ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΒΟΗΘΗΣΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΕΣ
ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΦΩΣ...ΕΓΡΑΦΑΝ ΣΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΑΦΗΣΑ
Άβαταρ μέλους
sofianthimou
 
Δημοσιεύσεις: 103
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2008, 01:00
Τοποθεσία: THESSALLONIKI

Δημοσίευσηαπό skoulina » 16 Δεκ 2009, 21:06

Αγαπητή elinaki,
δώσε έμφαση στη δομή της έκθεσης: πρόλογο,κύριο θέμα, επίλογο. Εγώ από τη Β' δημοτικού τους λέω ότι η έκθεση μοιάζει με μια γατούλα: έχει, δηλαδή, κεφάλι (πρόλογο). σώμα (κύριο θέμα) και ουρίτσα (επίλογο). Έχετε δει καμιά γάτα χωρίς κεφάλι ή χωρίς ουρά ή χωρίς σώμα; ή καμιά γάτα με μικρούτσικο σώμα και τεράστιο κεφάλι; Με τον ίδιο τρόπο, ο πρόλογος είναι σύντομος, το κυρίως θέμα αναλυτικότερο και ο επίλογος σύντομος και περιεκτικός. Μπορεί να σου φανεί αστείο, αλλά πιάνει: σιγά σιγά όλα τα παιδιά φέρνουν στο νου τους τη μορφή μιας γάτας και συνηθίζουν να τηρούν τη βασική δομή της έκθεσης, κάνοντας τουλάχιστον τρεις παραγράφους.
Όσο για τον πρόλογο, βοηθάει να ξέρουν ότι εκεί απαντούν στα βασικά "Π": ΠΟΤΕ, ΠΟΥ, ΠΩΣ, ΜΕ ΠΟΙΟΝ, που, κάποιο ή όλα μαζί, ταιριάζουν σε οποιαδήποτε έκθεση.
στο κυρίως θέμα περιγράφουν την έκθεση και
στον επίλογο γράφουν συνήθως μια ευχή ή μια διαπίστωση!
Από εκεί και πέρα θέλει πολλή δουλειά στην τάξη και ΥΠΟΜΟΝΗ!!
Άβαταρ μέλους
skoulina
 
Δημοσιεύσεις: 98
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2008, 01:00


Επιστροφή στο ΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ (για τα μέλη)

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες