Σελίδα 3 από 5

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Οκτ 2007, 11:34
από zootnikos
Στο site www.paremvasis.gr στην επιλογή "διάλογος για τα νέα βιβλία" έχω κάνει μια εργασία σχετικά με τα λάθη (και τις διορθώσεις) του βιβλίου των Μαθηματικών της Ε΄. Όποιος θέλει μπορεί να το δει (και υπάρχουν υπερβολικά πολλά λάθη σ' αυτό το βιβλίο!).

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Οκτ 2007, 13:28
από zootnikos
[quote]Στο site www.paremvasis.gr στην επιλογή "Ανοιχτή συζήτηση για τα νέα βιβλία" έχω κάνει ένα "αφιέρωμα" σχετικά με τα λάθη (και τις διορθώσεις) του βιβλίου των Μαθηματικών της Ε΄. Όποιος θέλει μπορεί να το δει (και υπάρχουν υπερβολικά πολλά λάθη σ' αυτό το βιβλίο!).

Μαθηματικά (τρόπος του λέγειν) Ε' για πειραματόζωα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Δεκ 2007, 02:02
από pavlis
Συνάδελφοι, όσοι διδάξατε πέρσι Ε' και γνωρίζετε καλά το νέο βιβλίο πείτε αν υπάρχει πουθενά διαίρεση δεκαδικού με ακέραιο ή δεκαδικού με δεκαδικό. Πείτε αν υπάρχει πουθενα πρόβλημα αναγωγής στη μονάδα (όχι μόνο στη δεκαδική κλασματική). Τα ρωτάω γιατί δεν τα έχω δει κάπου και ξέρω πως στα μαθηματικά της Στ' θεωρούνται ότι έχουν διδαχθεί σε προηγούμενη τάξη (και προφανώς όχι σε μικρότερη της Ε').

Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό το βιβλίο δεν είναι μαθηματικά. Τα μαθηματικά πρώτα απ' όλα σημαίνουν οργάνωση, σειρά, τάξη, συνέχεια, συνέπεια, λογική, απόδειξη. Αν τα βρει κανείς αυτά στο νέο βιβλίο ας τα πει και σε μας τους υπόλοιπους. Αναλυτικότερα, από όσα έχω δει έως τώρα:
Λείπουν βασικές έννοιες (περιπτώσεις διαιρέσεων, πράξεις μεταξύ δεκαδικών, κ.ά)
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη οργάνωση της ύλης. Λίγο απ' όλα και όλα μαζί και ξανά από την αρχή και πάλι μπροστά και επιστρέφουμε.
Απλούστατες έννοιες δίνονται με πολύ δύσκολο τρόπο.
Τα συμπεράσματα είναι συνήθως άσχετα με ότι έχει προηγηθεί και δεν προκύπτουν από πουθενα.
Κάποιες ασκήσεις δεν ταιριάζουν με τις ενότητες τις οποίες αφορούν

Και μέσα σε όλα, οι γονείς να εκφράζουν παράπονα ότι πλέον δε μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους

Κάτι πρέπει να γίνει λοιπόν. Είμαι της άποψης ότι το βιβλίο πρέπει να αποσυρθεί όσο γίνεται γρηγορότερα. Ας μην καταστραφεί κι άλλη Ε' τάξη (αν δεν το ξέρετε βέβαια, η ίδια συγγραφική ομάδα έχει γράψει και το βιβλίο της Β' τάξης και μάλιστα στο ίδιο στυλ. Τώρα, είναι τυχαίο που κι εκεί υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα;).

Ένα θετικό πάντως που μπορώ να σκεφτώ είναι πως κάποιοι συγγραφείς βιβλίων απέδειξαν ότι τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολο να γράψει κανείς σχολικό βιβλίο. Όλοι μπορούμε να γράψουμε από ένα (ίσως και 10 τέτοια στην καθησιά μας)!!!!!!!!!!!

Άντε, συνάδελφοι. Ας ξεκινήσουμε...........

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Δεκ 2007, 16:25
από kyra_daskala
Επειδή πέρσι ήμουν σε 4θέσιο σχολείο και είχαμε το ίδιο θέμα, το ψάξαμε με τη συνάδελφο της Ε'-Στ', στα βιβλία μαθηματικών όντως λείπουν κάποιες περιπτώσεις διαιρέσεων, αυτές με δεκαδικό αριθμό, όπως αναφέρεις. Μέχρι την τετάρτη με τους δεκαδικούς μαθαίνουμε μόνο πρόσθεση και αφαίρεση.
Επίσης στην τετάρτη μαθαίνουμε για πρώτη φορά για αναγωγή στη μονάδα (κεφάλαιο 44, σελ.110-111).

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Δεκ 2007, 19:07
από b_zag
Έχετε δίκιο. Μήπως στην Δ΄ τάξη ήταν καλύτερα; Υπήρχε διδασκαλία κάθετης διαίρεσης με λεπτομέρεια; Η΄μήπως διδάξαμε τα κλάσματα διεξοδικά; Φέτος έχω Ε΄και πέρυσι Δ΄ τάξη. Σας λέω ειλικρινά, όσο κι αν προσπαθούμε δεν μπαίνουμε σε σειρά. Και πέρα από αυτό, εντοπίζω και το εξής: όσο εξηγώ τα προβλήματα στην τάξη, τα παιδιά τα καταλαβαίνουν, παρόμοια όμως δυσκολεύονται να λύσουν.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2009, 20:52
από ktomaras
[color=red60]Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 01, 2007 6:34 am Θέμα δημοσίευσης:

--------------------------------------------------------------------------------

Basiosfotis έγραψε:
Στο τετράδιο εργασιών στο 29 μάθημα η (ε) εργασία μήπως έχει κάποιο πρόβλημα;;


ΑΠΛΑ ΒΑΖΩ ΤΟ 1/2 ΚΑΙ ΒΓΑΖΩ ΤΟ 1/5

9/10 ΤΟΥ ΚΙΛΟΥ ΕΙΝΑΙ 900ΓΡ:3=300ΓΡ

1/2 ΤΟΥ ΚΙΛΟΥ ΕΙΝΑΙ 500ΓΡ

1/5 ΤΟΥ ΚΙΛΟΥ ΕΙΝΑΙ 200ΓΡ

1/2-1/5=5/10-2/10=5-2/10=3/10 ΤΟΥ ΚΙΛΟΥ ΔΗΛΑΔΗ 300ΓΡ

3/10χ3=9/10
9/10:3=3/10

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΑ [/color60]

Η ΑΣΚΗΣΗ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΖΑΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΔΟΧΕΙΑ. ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΦΟΥ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΧΩΡΑΕΙ ΜΟΝΟ 200 γρ ; ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ


'Εχετε δίκιο να απορείτε γιατί το πρόβλημα δεν είναι καλά διατυπωμένο.
Τα δοχεία που παρουσιάζει το πρόβλημα είναι βοηθητικά. Εννοείται, αν και στα μαθηματικά ποτέ δεν πρέπει να εννοείται κάτι, ότι τη ζάχαρη θα την βάλουμε σε 3 δοχεία που χωρούν τη συγκεκριμένη ποσότητα. Δεν μας ενδιαφέρει η χωρητικότητά τους.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Φεβ 2009, 12:27
από epremeti
:( Είμαι δασκάλα σε μονοθέσιο σχολείο και διδάσκω τα μαθηματικά της Ε΄τάξης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.Κάθε χρόνο αντιμετωπίζω λίγο ή πολύ τα ίδια προβλήματα στα ίδια κεφάλαια.Ταυτόχρονα είμαι και μητέρα μαθήτριας της Ε΄τάξης ,μια μαθήτρια που θεωρείται από τους δασκάλους της "αξιόλογο μυαλό".Πολλές φορές βρέθηκα στη δύσκολη θέση να πείσω το παιδί μου ότι δεν ευθύνεται η ίδια για το αίσθημα αποτυχίας που βιώνει στο μάθημα των μαθηματικών, ένα αίσθημα που την οδήγησε και στη μείωση της αυτοεκτίμησης της. Ως πότε θα πληρώνουν οι μαθητές την προχειρότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Φεβ 2009, 18:11
από VLEVENTIS
:oops: Είμαι δασκάλα με 22 χρόνια υπηρεσίας (τα 17 σε ολιγοθέσια σχολεία) και πρώτη φορά διδάσκω Ε΄με τα καινούρια βιβλία. Τι να πει κανείς για τα Μαθηματικά ??? Έχω την πολυτέλεια, λόγω πολυθεσίου, να διδάσκω σχεδόν δίωρο μαθηματικά κάθε φορά, αλλά κάθε φορά αισθάνομαι ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ!!!!! Δυστυχώς η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ και η ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ άλλων αντανακλούν σ΄εμάς και κυρίως στους μαθητές μας.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Φεβ 2009, 20:14
από teaching
Καλησπέρα συνάδελφοι!!

Έγω έχω Δ' τάξη και δεν ξέρω καθόλου το βιβλίο των μαθηματικών της Ε'. Θα ήθελα να σας ρωτήσω ποιά πράγματα θεωρείτε σημαντικά να γνωρίζουν οι μαθητές, στα μαθηματικά, όταν πάνε στην Ε' έτσι ώστε να προσπαθήσω να τα κάνουμε μέσα στην τάξη, πέραν του βιβλίου πια..!

Θέλω να τους βοηθήσω να είναι όσο πιο έτοιμοι γίνεται για τα μαθηματικά της Ε' και να μη νιώσουν οτι έχουν κενά.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων..!!

Έχουμε τη λύση στα χέρια μας!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Φεβ 2009, 22:04
από potamda
Χαίρετε συνάδελφοι!
πρώτη φορά διδάσκω το νέο βιβλίο της Ε΄ στα Μαθηματικά. Από πολύ νωρίς αντιμετώπισα, όσα κι εσείς βιώνετε. Τελικά αποφάσισα το εξής: άφησα το βιβλίο στην άκρη, βρήκα ή έβγαλα μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα και την εμπειρία τους στόχους σε κάθε ενότητα και δουλεύω ανεξάρτητα από το βιβλίο με δικές μου ασκήσεις(βοηθάει πάρα πολύ και η ιστοσελίδα μας). Θα πείτε και οι γονείς, ο σχολικός σύμβουλος; Όταν οι γονείς δουν ότι τα παιδιά τους καταλαβαίνουν και έχουν αποτέλεσμα, φυσικά είναι μαζί μας. Αν ο σχολικός σύμβουλος δεν καταλαβαίνει(αν και δε μου έχει τύχει)είναι πέντε λεπτά υπόθεση τα παιδιά να συμπληρώνουν τυπικά δυο-τρεις ασκήσεις από κάθε μάθημα. Όσο για το αν έτσι καλύπτονται οι μαθητές για την επόμενη χρονιά, να είστε σίγουροι και με το παραπάνω. Άλλωστε το βιβλίο Μαθηματικών της Στ΄ είναι ίσως το καλύτερο νέο βιβλίο όλων των τάξεων.
Βέβαια, συμφωνώ μαζί σας, ότι αυτή δε θα 'πρεπε να είναι δουλειά του κάθε δασκάλου, αλλά...

Πιστεύω ότι η λύση είναι στα χέρια μας!