Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Πρόβλημα με διαχείρηση αριθμών

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.

Πρόβλημα με διαχείρηση αριθμών

Δημοσίευσηαπό panoshelen » 29 Σεπ 2009, 15:09

Παρατηρώ πως ορισμένα παιδιά έχουν μεγάλω πρόβλημα στο να διαχειρίζονται τους αριθμούς με το νου!Για παράδειγμα, στις κλασσικές ασκήσεις που σου ζητάν να βρεις το αποτέλεσμα με το νου της πράξης 5500+2500, πολλά παιδιά δυσκολεύονται...Ή πάλι όταν τους ζητείται να βρουν πόσο θα πρέπει να αφαιρέσουν από το 9500 μεέχρι να φτάσουν στο 5000. Πως αντιμετοπίζουμε τέτοιες καταστάσεις?
Άβαταρ μέλους
panoshelen
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 24 Απρ 2009, 00:00

Δημοσίευσηαπό panoshelen » 30 Σεπ 2009, 18:27

Βρε συνάδελφοι, κανένας δεν μπορεί να βοηθήσει?
Άβαταρ μέλους
panoshelen
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 24 Απρ 2009, 00:00

Δημοσίευσηαπό kyra_daskala » 30 Σεπ 2009, 19:04

Δυστυχώς συνάδελφε και εγώ ακόμα το ψάχνω :wink:
Θέλει εξάσκηση και συνήθως οφείλεται στο γεγονός ότι δεν εξοικοιώθηκαν τα παιδιά σε τέτοιες νοητικές πράξεις με μικρότερους αριθμούς.

Οπότε εντελώς "μπακαλίστικα" τα συμβουλεύω να [ief]κρύβουν[/ief] τα μηδενικά να κάνουν την πράξη και μετά να εμφανίζουν πάλι τα μηδενικά.

Δηλαδή το 9500 - 5000 γίνεται 95-50 =45 και 2 μηδενικά 4500.

Δεν ξέρω αν είμαι μέσα στο πνεύμα των νέων βιβλίων και του αναλυτικού προγράμματος αλλά έχω δει στην πράξη ότι βοηθά τους μαθητές μου.
Άβαταρ μέλους
kyra_daskala
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2006, 01:00
Τοποθεσία: Κηφισιά

Δημοσίευσηαπό kyra_daskala » 30 Σεπ 2009, 19:10

Ξέχασα να αναφέρω στην μπακαλίστικη προσέγγισή μου, ότι τονίζω πολύ ότι όσα μηδενικά κρύβουμε από τον έναν αριθμό, τόσα κρύβουμε και από τον άλλο.
Διαφορετικά δεν αποκλείεται να δεις και την εξής πράξη
9500 - 5000 = 95-5 = 90 και 2 μηδενικά 9000 :oops: :oops: :oops: 8O
Άβαταρ μέλους
kyra_daskala
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2006, 01:00
Τοποθεσία: Κηφισιά

Δημοσίευσηαπό Lakis » 30 Σεπ 2009, 20:02

Ένας τρόπος για να εξασκηθούν στις πράξεις με το νου είναι να αναλύουν τους αριθμούς που έχουν. Παράδειγμα το 5500 αναλύεται σε 5000 + 500, το 2500 αναλύεται σε 2000+500. Προσθέτουν έπειτα 5000+2000=7000
και 500+500=1000 και κατόπιν 7000+1000=8000
Ίσως φαίνεται πολύπλοκο αλλά τα παιδιά μπορούν να το κατανοήσουν.
Τώρα στη δεύτερη περίπτωση που αναφέρεις πόσα πρέπει να αφαιρέσουν από το 9500 για να βρουν το 5000 μπορούν να πουν από το 5000 μέχρι το 9000 θέλω 4000 και από το 9000 μέχρι το 9500 άλλα 500 άρα συνολικά θέλω 4000+500=4500
Βέβαια χρειάζεται αρκετή εξάσκηση και πάντα να σου λένε πώς σκέφτηκαν για να βρουν το αποτέλεσμα.
Άβαταρ μέλους
Lakis
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 25 Οκτ 2006, 00:00

Δημοσίευσηαπό panoshelen » 01 Οκτ 2009, 01:46

Οι τρόποι οι οποίοι αναφέρατε,είναι και αυτοί που χρησιμοποιώ...Κυρίως την ανάλυση...Αλλά τι κάνουμε όταν τα νούμερα δεν είναι και τόσο στρογγυλά...?Π.χ. 7200-5600?Εδώ παρατηρώ το μεγάλο μπέρδεμα!!!
Άβαταρ μέλους
panoshelen
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 24 Απρ 2009, 00:00


Επιστροφή στο Δ' τάξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 13 επισκέπτες

cron