Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

τετράδια για Δ¨τάξη

Συζητήσεις και απόψεις γενικά για την τάξη και τα μαθήματα.

Δημοσίευσηαπό kyra_daskala » 11 Σεπ 2009, 17:54

Στην τάξη μου το ευρετήριο το χρησιμοποιούσα με τους εξής τρόπους...
Στο τέλος κάθε κεφαλαίου έχει συγκεντρωμένες τις λέξεις ή και τις φράσεις έβαζα κάποιες από αυτές για αντιγραφή στο ευρετήριο πριν από το επαναληπτικό κριτήριο (τις οποίες πάντα χρησιμοποιούσα στην υποτιθέμενη "άγνωστη ορθογραφία". Τις υπόλοιπες τις αντέγραφαν την ημέρα του τεστ όσα παιδάκια τελειώναν νωρίς.
Άλλες φορές, όταν προσφερόταν και το κείμενο, έγραφαν στο ευρετήριο τις άγνωστες λέξεις που συναντούσαμε.
Επίσης χρησιμοποιούσα και το γλωσσάριο στο τέλος των βιβλίων της Μελέτης, της Ιστορίας και των Θρησκευτικών.
Άβαταρ μέλους
kyra_daskala
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2006, 01:00
Τοποθεσία: Κηφισιά

Δημοσίευσηαπό kserolas » 02 Δεκ 2009, 10:21

[quote]Από αυτά που είχα αναφέρει παραπάνω στο μόνο που άλλαξα γνώμη ήταν η αντιγραφή.
Αν και θεωρούσα πολύ μεγάλα τα παιδιά της Δ για αντιγραφή, άλλαξα γνώμη.



Παρατήρησα ότι η κόρη μου έχει χαλάσει πολύ τα γράμματά της σε σχέση με πέρυσι. Δεν καταλάβαινα γιατί. Νομίζω ότι ένας παράγοντας πρέπει να είναι η αντιγραφή που δεν έχουν.
Μήπως επιπλέον με την αντιγραφή αποκτούν και την αίσθηση της παραγράφου; του κειμένου;
Άβαταρ μέλους
kserolas
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 20 Μάιος 2009, 00:00

Δημοσίευσηαπό kyra_daskala » 02 Δεκ 2009, 16:16

Μπορεί να βιάζεται να προλάβει όσα παραδίδει η δασκάλα/δάσκαλός της στην τάξη, για αυτό και φαίνεται να έχουν χαλάσει τα γραμματά της.

Αν το κάνει στο σπίτι όπου έχει όλο το χρόνο στη διάθεσή της, τότε πολύ πιθανό να έχει συνδέσει το γεγονός ότι πλέον δεν έχει αντιγραφή άρα δεν χρειάζεται να προσέχει τα γράμματά της. Αν δεν μπορεί ο ίδιος/η ίδια να την πείσεις ώστε να προσέχει το γραφικό της χαρακτήρα, μίλα στη δασκάλα της. Ζήτα του/της να της κάνει κάποια παρατήρηση για τα γράμματά της. Έχω παρατηρήσει από τους μαθητές μου, ότι την παρατήρηση που τους κάνω εγώ την ακούν, ενώ μπορεί να έχει μαλλιάσει και η γλώσσα της μαμάς τους να λεει το ίδιο πράγμα.
Η υπομονή είναι αρετή...<br>UHURU!<br>


και ευτυχώς πάντα ανταμοίβεται! ;-)
Άβαταρ μέλους
kyra_daskala
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2006, 01:00
Τοποθεσία: Κηφισιά

Εφόδια σχολικής χρονιάς

Δημοσίευσηαπό paprika » 24 Ιουν 2011, 12:58

Καλημέρα και καλές διακοπές σε όλους!
Την ερχόμενη σχολική χρονιά πρόκειται να αναλάβω τη Δ'Τάξη (εκτός απροόπτου βέβαια) και έχω αρχίσει σιγά σιγά να κάνω τον προγραμματισμό μου. Εκτός από τη διδακτική προετοιμασία όμως πρέπει να ασχοληθώ και με τα πρακτικά ζητήματα. Διάβασα τις προτάσεις σας σχετικά με τα απαιτούμενα εφόδια για τη σχολική χρονιά και έφτιαξα μια δική μου λίστα με τα τετράδια αλλά δεδομένου πως και οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων θα ζητήσουν κι αυτοί πράγματα και λαμβάνοντας υπόψην πως τα σχολικά εφόδια δεν είναι μόνο τετράδια αλλά και μολύβια, γόμες και διάφορα τέτοια φοβάμαι πως θα επιβαρύνω πολύ τους ήδη επιβεβαρημένους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Πώς θα μπορούσα να φτιάξω τη λίστα μου ώστε να έχω τα μαθήματα τακτικά και οργανωμένα χωρίς βαραίνει πολύ η τσάντα και να κουράζει τα παιδιά και χωρίς να επιβαρύνω πολύ τους γονείς;
H λίστα μου περιλαμβάνει:
1 τετράδιο Ορθογραφίας
1 τετράδιο Παραγωγής Γραπτού Λόγου
1 τετράδιο Μαθηματικών
1 τετράδιο Γενικής Χρήσης (Πρόχειρο και Εργασιών και ενίοτε αντιγραφής αν προκύψει τέτοια ανάγκη - Τις τελευταίες σελίδες του Τετραδίου σκοπεύω να τις χρησιμοποιήσω ως "σημειωματάριο" για να σημειώνουν τα παιδιά "υπενθυμίσεις")
1 τετράδιο Ιστορίας (για τα σχεδιαγράμματα των μαθηματών, τις ερωτήσεις και τις εργασίες)
2 ντοσίε με ελάσματα (ή δύο ντοσιέ με ζελατίνες) για τις φωτοτυπίες με δραστηριότες εξάσκησης, ασκήσεις εμπέδωσης και επαναληπτικά φυλλάδια στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα
1 χάρτινο φάκελο για τις εργασίες και τα τεστάκια (θα μένει στο σχολείο)

Από όσα διάβασα όμως στα προηγούμενα μηνύματά σας έχω προβληματιστεί μήπως ζητάω πολλά τετράδια. Όποια ιδέα ή πρόταση θα με βοηθούσε πολύ.

Αααα και μια ακόμη ερώτηση:
Στα σχολεία που εργάζεστε τι κάνετε με το χαρτί Α4; Σας το παρέχει το σχολείο, το πληρώνετε οι ίδιοι ή ζητάτε από τους μαθητές;
Άβαταρ μέλους
paprika
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 27 Ιαν 2010, 01:00

Δημοσίευσηαπό elenikark » 24 Ιουν 2011, 14:49

Μιας και μιλάμε για τετάρτη, μια καλή λύση θα είναι να έχεις μόνο ντοσιε και τα παιδιά να γράφουν σε φύλλα. Προσωπικά φέτος είχα πέμπτη και το εφάρμοσα πρώτη φορά. Από τετράδια μόνο καθηκοντολόγιο-πρόχειρο που το είχαν στην τσαντα τους και το ορθογραφίας που το κρατούσα στο σχολείο.

Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολο για τα παιδιά να οργανωθούν, αλλά στην πορεία ήταν ευχαριστημένα με το πόσο πιο ελαφρια ήταν η τσάντα τους και το πόσο τα βόλευε ο φάκελος εργασιών που έμενε στο σχολείο. Τα παιδιά έπαιρναν στο σπίτι ό,τι ήταν για διάβασμα. θέλει λίγο σκέψη η οργάνωσή του, αλλά αφενός είναι πιο οικονομικό από πλευρας γονιών, γιατί αγοράζουν μόνο φύλλα για ντοσιέ και αφετέρου βοηθά και τα παιδιά να είναι πιο οργανωμένα στην τσάντα τους και στα γραπτά τους αργότερα.
Του χρόνου θα το εφαρμόσω για δεύτερη χρονιά και θα το επεκτείνω στη μέθοδο portfolio. Βλέποντας και κάνοντας!!!

Ελπίζω να βοήθησα!

Μια ιδέα για το πως είναι ο φάκελος εργασιών που είχα φέτος, μπορείς να βρεις εδώ: http://www.e-selides.gr/modules.php?nam ... s&lid=6003
Άβαταρ μέλους
elenikark
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2007, 01:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό paprika » 24 Ιουν 2011, 20:46

Ελένη σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου.
Πραγματικά το ντοσιέ είναι μια πάρα πολύ καλή και πρακτική λύση. Δε βαραίνει πολύ την τσάντα, έχει χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα τετράδια και τα έχεις όλα συγκεντρωμένα και θα είναι και πιο πρακτικό για το δάσκαλο γιατί δε συγκρίνεται το να μεταφέρεις για διόρθωση 25 φύλλα με το να μεταφέρεις 25 τετράδια. Στα θετικά του προσμετρώ και το γεγονός πως θα κάνει τα παιδιά πιο ώριμα και πιο προσεκτικά όσον αφορά την οργάνωση και την ταξινόμηση της εργασίας τους.
Αυτό που σκέφτομαι και με προβληματίζει λίγο είναι το γεγονός πως τα φύλλα είναι πιο εύκολο να χαθούν είτε λόγω ατυχήματος (αν σκιστούν οι τρυπίτσες τους σε περίπτωση που δεν έχουν τα ειδικά προστατευτικά αυτοκολλητάκια) είτε λόγω απροσεξίας και φοβάμαι μήπως έτσι κάποιο παιδί χάσει κάτι σημαντικό.
Σε σχέση με την οργάνωση του ντοσιέ δεν έχω απορίες καθώς το αρχείο στο οποίο με παρέπεμψες μου έδωσε μια εικόνα του πως ήταν ο φάκελος των εργασιών σας. Αυτό που θέλω να ρωτήσω αφορά τις απώλειες: Εσύ πού δούλεψες με τους μαθητές σου χρησιμοποιώντας ντοσιέ είχατε απώλειες; Αν ναι πως τις αντιμετωπίσατε ή τις προλάβατε πέρα από το να δίνετε ιδιαίτερη βαρύτητα στην υπευθυνότητα και στη μεθοδικότητα; Για παράδειγμα ζητούσες από τα παιδιά προληπτικά να κολλάνε προστατευτικά αυτοκολλητάκια στα φύλλα ή να τα αριθμούν ώστε να καταλαβαίνουν αν τους λείπει κάτι; Αν κάτι χανόταν τι κάνατε;
Σε βομβαρδίζω με ερωτήσεις αλλά επειδή μου φαίνεται πολύ καλή η ιδέα του ντοσιέ ρωτάω για να έχω μια όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα από κάποιον που το χρησιμοποίησε στην πράξη ώστε σε περίπτωση που το χρησιμοποιήσω να το χρησιμοποιήσω όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά :)

Καλό βράδυ!!!
Άβαταρ μέλους
paprika
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 27 Ιαν 2010, 01:00

Δημοσίευσηαπό elenikark » 25 Ιουν 2011, 01:13

Προσωπικά, το δούλευα ως εξής:
Είχαμε ένα κλασερ Α4 μεγάλο σαν αυτό: http://www.promith.gr/catalog/images/klaser4-32.jpg
Είχα ετοιμάσει το εσώφυλλο που είδες και είχα ζητήσει από τα παιδιά να φέρουν διαχωριστικά θεμάτων πλαστικά (για να μη σκίζονται) στα υλικά τους.
Στην αρχή που το ξεκινήσαμε υπήρχε ένα μπέρδεμα μιας και το εφάρμοζαν πρώτη φορά. Το κλασσερ έμενε στο σχολείο και είχαν ένα φάκελο με κουμπί και πηγαινόφερναν στο σπίτι. Έτσι τα χαρτιά δε σκίζονταν ιδιαίτερα. Όποτε τελειώναμε μια ενότητα και γράφαμε το διαγώνισμα, μετά όλοι μαζί τακτοποιούσαμε τα κλασερ μας ανα μάθημα και ημερομηνία. Αρχικά θα τα κάνουν μαντάρα και θα πρέπει να περνάς από κάθε παιδάκι και να ελέγχεις. Καλό είναι επίσης να φτιάξεις και κάποια βραβεία για να επιβραβεύεις την οργάνωσή τους. Το κλασσέρ το έστελνα μια φορά το μήνα σπίτι να το βλέπουν και οι γονείς, συνήθως 2 βδομάδες μετά τη μηνιαία μας συνάντηση. Οπότε ουσιαστικά το έβλεπαν 2 φορές το μήνα. Μια στο σχολείο και μια με την ησυχία τους στο σπίτι. Το ίδιο έκανα και στις ορθογραφίες.

Όσον αφορά τις απώλειες εγώ δεν είχα κανένα θέμα. Τους άρεσε τόσο το σύστημα αυτό που ήθελαν και τα ίδια να το ακολουθούν σωστά. Επιπλέον,
τους είχα πει πως όποιος χάσει φύλλο ή διαγώνισμα το ξαναγράφει. Μια φορά που δε βρήκα διαγώνισμα ιστορίας, έβαλα το παιδάκι να το ξαναγράψει αφού του έδωσα μια μέρα περιθώριο για να διαβάσει. Σκληρό θα μου πεις, αλλά κάποιος πρέπει να τους μάθει να είναι υπέυθυνα. Ε, μετά από αυτό, δεν ξαναχάθηκε φύλλο ποτέ. Αντίστοιχα με τα παιδιά κρατω κι εγώ στο σχολείο το δικό μου κλασσερ που βάζω μέσα ό,τι τους δίνω, οπότε αν κάτι λείψει, το βγάζω φωτοτυπία και τους το δίνω.

Στο τέλος της χρονιάς είναι το καλύτερο πάντως. Το κλασσερ έχει γεμίσει και οι μαθητές μπορούν στην κυριολεξία να δουν την πρόοδό τους. Σχολιάζουν τα γράμματά τους, τους βαθμούς τους και διάφορα άλλα.

Και εννοείται πως χαίρομαι να απαντώ, οπότε μη νιώθεις άσχημα. Ρώτα ελεύθερα! Ελπίζω να μη ξέχασα να απαντήσω σε κάτι![/url]
Άβαταρ μέλους
elenikark
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2007, 01:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό paprika » 26 Ιουν 2011, 10:39

Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ Ελένη.
Πραγματικά ήσουν πολύ κατατοπιστική και μου έλυσες όλες τις απορίες. Διαβάζοντας την εμπειρία σου κατέληξα στο συμπέρασμα πως το κλασέρ αφενός είναι πολύ πρακτικό για πολλούς και διάφορους λόγους και αφετέρου είναι πολύτιμο μάθημα για τα παιδιά γιατί τα κάνει να σέβονται, να οργανώνουν και να προσέχουν την εργασία τους. Ίσως να είναι λίγο δύσκολα στην αρχή αλλά τελικά όλα θέμα συνήθειας είναι...
Σ' ευχαριστώ και πάλι για τις πληροφορίες σου και τη διάθεσή σου να με βοηθήσεις.

Εικόνα
[size=182c][color=indigo2c]Καλές διακοπές!!![/color2c][/size2c]
Άβαταρ μέλους
paprika
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 27 Ιαν 2010, 01:00

Δημοσίευσηαπό elenikark » 26 Ιουν 2011, 12:18

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Καλές διακοπές και σε σένα, κι ελπίζω να σε βοηθήσει πράγματι! :)
Άβαταρ μέλους
elenikark
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2007, 01:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Δ' τάξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες