Σελίδα 1 από 1

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Σεπ 2012, 19:28
από katerinaki_zz
Καλή χρονιά σε όλους!
Φέτος έχω και πάλι πρώτη δημοτικού. Παρατηρώ όμως ότι τα παιδάκια εκτός του ότι δυσκολεύονται στη γραφή (δουλέψαμε αρκετά με τις προγραφικές) σήμερα που ξεκινήσαμε με το βιβλίο παρατήρησα ότι δυσκολεύονται και στη σύνθεση και ανάλυση συλλαβών. Για παράδειγμα αφού έχουμε αναλύσει το "πα" σε "π" και "α" όταν πήγαμε να κάνουμε τη σύνθεση "π" + "α" δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ να μου πουν ότι κάνει "πα" και παρόλο που τους βοηθούσα αρκετά και πάλι δίσταζαν. Τις προηγούμενες χρονιές που είχα πάλι πρώτη δεν είχα αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα.
Μήπως θα μπορούσατε να μου προτείνετε ασκησούλες για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα;

Re: ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Σεπ 2012, 10:55
από smev
Παρατηρώ και στη δική μου α΄τάξη ελλείμματα φωνολογικής επίγνωσης σε ορισμένα παιδιά. Από τις πρώτες μέρες προσπαθώ να κάνω ασκήσεις με κατάτμηση λέξεων σε συλλαβές (παπί - πα-πί), σύνθεση συλλαβών σε λέξεις (πε-πό-νι - πεπόνι), φωνημική κατάτμηση (πα, π-α), φωνημική σύνθεση (κ-αλ-ά-θ-ι, καλάθι), εύρεση αρχικής συλλαβής, εύρεση τελικής συλλάβής, εύρεση λέξεων από αρχική συλλαβή, εύρεση λέξεων από φώνημα (δείχνω 3 εικόνες: φακός, μπάλα, γουρούνι και λέω ποια λέξη αρχίζει από φ). Επίσης διαβάζουμε μέσα στην τάξη βιβλία με κείμενα που έχουν ρίμα.
Εννοείται πως δεν χρησιμοποιούμε τη γραμματική ορολογία (συλλαβές κ.τ.λ) και όταν κάνουμε τη σύνθεση της συλλαβής εκφέρουμε καθαρά τον ήχο: π (όχι που) - α = πα (χωρίς και στη μέση).
Στο βιβλίο δασκάλου (σελ.21) μπορείσ να βρεις αρκετές δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης.
Επίσης, στο ακόλουθο blog συναδέλφου υπάρχει ένα ενδιαφέρον κείμενο για αυτό το θέμα με παραπομπές σε πλούσιο υλικό.
http://imerologiodaskalou.blogspot.gr/2 ... st_18.html