Πίνακας Ελέγχου Συντονιστών ]

Μαθηματικά Γ΄τάξης

Συζητήσεις και απόψεις γενικές.

Μαθηματικά Γ΄τάξης

Δημοσίευσηαπό vagelistolis » 01 Απρ 2011, 16:22

Συνάδελφοι έχω μια απορία σχετικά με τα μαθηματικά της Γ΄δημοτικού.Μπορεί κάποιος να μου διευκρινήσει τι είναι μωσαϊκο και τι πλακόστρωτο και ποια η διαφορά μεταξύ τους αλλά και με το μοτίβο;Διδάσκω Γ πρώτη φορά με τα καινούρια βιβλία.Και είναι τρομερό ,είμαι σε σχολείο 18 δασκάλων που οι περισσότεροι έχουν διδάξει αυτό το αντικείμενο πάνω αρκετές φορές και κανείς δεν ήξερε να μου πει...
Άβαταρ μέλους
vagelistolis
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 01:00

Δημοσίευσηαπό Sia » 01 Απρ 2011, 17:38

Μωσαϊκό= επιφάνεια καλυμμένη από στρωμένες μικρές ψηφίδες ή βότσαλα
Μοτίβο= σειρά σχημάτων ή σχεδίων ή γραμμών σε επαναλαμβανόμενη σχέση
με το αρχικό κομμάτι της σειράς
Πλακόστρωτο= επιφάνεια καλυμμένη από στρωμένες πέτρες ή πλάκες σε
ομοιομορφία
Άβαταρ μέλους
Sia
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2006, 01:00

Δημοσίευσηαπό angelikis » 01 Απρ 2011, 18:20

Το μοτίβο μπορεί πάντως να είναι και μωσαϊκό αλλά το μωσαϊκό δεν είναι απαραίτητο να είναι επαναλαμβανόμενο σχέδιο άρα μοτίβο.
Άβαταρ μέλους
angelikis
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2008, 00:00

Δημοσίευσηαπό vagelistolis » 01 Απρ 2011, 18:35

Σας ευχαριστώ όλους!!!
Άβαταρ μέλους
vagelistolis
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 01:00

μαθηματική ένοια

Δημοσίευσηαπό athefklia2 » 04 Απρ 2011, 20:42

Νομίζω ότι ως μαθηματική έννοια θα μπορούσε να σταθεί μόνο το μοτίβο, προέκταση του οποίου ας πούμε ότι είναι οι αριθμοσειρές - αν και στην πραγματικότητα το μοτίβο δεν αναπτύσσεται, αλλά έχει έναν κανόνα.
Αυτό που ζητείται από τα παιδιά και στο μοτίβο και στην αριθμοσειρά είναι να βρουν τον κανόνα. Μοτίβο είναι στην ουσία το κομμάτι της σειράς των συμβόλων το οποίο επαναλαμβάνεται αέναα. Στην αριθμοσειρά έχουμε έναν κανόνα που μας δίνει τον επόμενο αριθμό. Προσοχή! Μπορεί οι ίδιοι οι αριθμοί ως σύμβολα να συμμετέχουν σε ένα μοτίβο και όχι σε μία αριθμοσειρά. Π.χ. το μοτίβο 1-2-3-1-2-3-1-2-3 όπου ο κανόνας είναι ότι επαναλαμβάνεται συνεχώς η διαδοχή 1-2-3. Ενώ στο 1-2-4-8-16-32 ο κανόνας είναι ότι διπλασιάζω κάθε φορά τον αριθμό που προκύπτει (δηλαδή Χ 2).
Οι λέξεις μωσαϊκό και πλακόστρωτο αφορούν τη μορφή μιας εικόνας (έχουν δηλαδή νόημα από εικαστική άποψη) ενώ στα μαθηματικά απλώς χρησιμοποιούνται εποπτικά (όπως χρησιμοποιούμε τις λέξεις και τις εικόνες φρούτα, αυτοκίνητα, χιλιόμετρα κ.λπ.) για να δομήσουν προβλήματα.
Άβαταρ μέλους
athefklia2
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 00:00

Re: μαθηματική ένοια

Δημοσίευσηαπό vagelistolis » 05 Απρ 2011, 23:17

Kατατοπιστικότατα αυτά που αναφέρεις συνάδελφε!Σ'ευχαριστώ!!
Άβαταρ μέλους
vagelistolis
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 01:00

Re: Μαθηματικά Γ΄τάξης

Δημοσίευσηαπό victorpatrick » 01 Ιούλ 2023, 12:06

Η δημοσίευση βρίσκεται προς έγκριση Η δημοσίευση βρίσκεται προς έγκριση

Στα μαθηματικά της Γ' δημοτικού, οι έννοιες του μωσαϊκού, του πλακόστρωτου και του μοτίβου σχετίζονται με τη γεωμετρία και τα σχήματα.
Το μωσαϊκό είναι ένα σχήμα που αποτελείται από μικρότερα κομμάτια, τα οποία μπορούν να είναι τετράγωνα, ορθογώνια, τρίγωνα ή άλλα γεωμετρικά σχήματα. Αυτά τα κομμάτια τοποθετούνται δίπλα-δίπλα για να σχηματίσουν ένα πανιόραμα ή ένα μεγαλύτερο σχήμα.
Το πλακόστρωτο αναφέρεται σε έναν πεζόδρομο, ένα πάτωμα ή ένα δάπεδο που κατασκευάζεται από μικρά ομοιόμορφα τετράγωνα ή ορθογώνια κομμάτια που τοποθετούνται με συγκεκριμένο τρόπο για να σχηματίσουν ένα συνολικό μοτίβο ή διακόσμηση. tunnel rush
Άβαταρ μέλους
victorpatrick
 
Δημοσιεύσεις: 0
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2023, 12:00

Re: Μαθηματικά Γ΄τάξης

Δημοσίευσηαπό lucidam » 19 Ιούλ 2023, 12:31

Η δημοσίευση βρίσκεται προς έγκριση Η δημοσίευση βρίσκεται προς έγκριση

vagelistolis έγραψε:Συνάδελφοι έχω μια απορία σχετικά με τα μαθηματικά της Γ΄δημοτικού.Μπορεί κάποιος να μου διευκρινήσει τι είναι μωσαϊκο και τι πλακόστρωτο και ποια η διαφορά μεταξύ τους αλλά και με το geometry dash μοτίβο;Διδάσκω Γ πρώτη φορά με τα καινούρια βιβλία.Και είναι τρομερό ,είμαι σε σχολείο 18 δασκάλων που οι περισσότεροι έχουν διδάξει αυτό το αντικείμενο πάνω αρκετές φορές και κανείς δεν ήξερε να μου πει...

Καταλαβαίνω πλήρως τον προβληματισμό σας και θα προσπαθήσω να εξηγήσω την έννοια των όρων "μωσαϊκό," "πλακόστρωτο," και "μοτίβο" όσο πιο απλά γίνεται.

Μωσαϊκό:
Στα μαθηματικά, το μωσαϊκό αναφέρεται σε ένα μοτίβο ή σχήμα που επαναλαμβάνεται για να γεμίσει μια επιφάνεια, όπως ένα δάπεδο ή τοίχος. Τα μωσαϊκά μπορούν να αποτελούνται από διάφορα γεωμετρικά σχήματα, όπως τετράγωνα, ορθογώνια, τρίγωνα, ή κυκλικά σχήματα, τα οποία επαναλαμβάνονται προσαρμοσμένα ή τυχαία.

Πλακόστρωτο:
Το πλακόστρωτο είναι παρόμοιο με το μωσαϊκό, αλλά ο όρος συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια πλακόστρωτη επιφάνεια που αποτελείται από ομοιόμορφα ίδια πλακίδια. Συνήθως, αυτά τα πλακίδια έχουν προκαθορισμένο μέγεθος και σχήμα, και τοποθετούνται με έναν ομοιόμορφο τρόπο προκειμένου να καλύψουν τον χώρο.

Μοτίβο:
Στα μαθηματικά, το μοτίβο είναι ένας κανόνας ή ένα συγκεκριμένο σχέδιο που επαναλαμβάνεται και συνδυάζεται για να δημιουργήσει μια επαναλαμβανόμενη εικόνα ή δομή. Ανάμεσα στις μαθηματικές εφαρμογές, τα μοτίβα μπορούν να βρίσκονται σε γεωμετρικά σχήματα ή συναρτήσεις, και χρησιμοποιούνται για να αναπαράγουν συνεχώς κάποιο πρότυπο.

Ελπίζω ότι αυτές οι εξηγήσεις θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα τις διαφορές μεταξύ των όρων. Είναι εντυπωσιακό που διδάσκετε στη Γ΄δημοτικού και ότι αντιμετωπίζετε αυτήν την πρόκληση σε ένα σχολείο με 18 δασκάλους. Εύχομαι να έχετε μια επιτυχημένη διδακτική εμπειρία, και αν έχετε άλλες ερωτήσεις ή αναζητάτε περισσότερες διευκρινίσεις, μην διστάσετε να ρωτήσετε. Καλή τύχη!
Άβαταρ μέλους
lucidam
 
Δημοσιεύσεις: 0
Εγγραφή: 30 Μάιος 2023, 04:57

Re: Μαθηματικά Γ΄τάξης

Δημοσίευσηαπό victorpatrick » 07 Αύγ 2023, 11:40

Η δημοσίευση βρίσκεται προς έγκριση Η δημοσίευση βρίσκεται προς έγκριση

Φαίνεται ότι έχετε ερωτήσεις σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Γ' δημοτικού και την έννοια των όρων "μωσαϊκό", "πλακόστρωτο" και "μοτίβο". Θα σας εξηγήσω τη διαφορά μεταξύ αυτών των όρων:

Μωσαϊκό: Στα μαθηματικά, το μωσαϊκό αναφέρεται σε μια πολύπλοκη πρόκληση ή πρόβλημα που περιέχει πολλά μικρά τμήματα ή κομμάτια. Οι μαθητές πρέπει να ενώσουν αυτά τα κομμάτια για να λύσουν το συνολικό πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, το μωσαϊκό είναι ένας όρος που αντιπροσωπεύει μια πρόκληση που απαιτεί σύνθεση ή συνεργασία πολλών στοιχείων για την επίτευξη μιας λύσης. tunnel rush
Άβαταρ μέλους
victorpatrick
 
Δημοσιεύσεις: 0
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2023, 12:00


Επιστροφή στο Γενικές απορίες για τους εκπαιδευτικούς

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες