Αναζήτηση Άρθρων
Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αναζητήσετε στα άρθρα σύμφωνα με λέξη-εις κλειδιά ή και κατηγορία:
Τελευταία Γεγονότα
Τρέχοντα

   Πρωτομαγιά

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

   Πάσχα

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

   Λήξη σχολικής χρονιάς

      (πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό)

 

Οργάνωση σχολείου/τάξης

      (έγγραφα, έντυπα, βραβεία,

       ετικέτες, αναμνηστικά, κτλ)

 

Σχολ. εορτές/Εκδηλώσεις

      (πλούσιο εορταστικό υλικό,

       για όλες τις εκδηλώσεις) 

 

 Ελεύθερη Ώρα για τα Παιδιά

 

 Εκπαιδευτική TV

 

 Δείτε ΟΛΟ το υλικό μας !

 

Ελεύθερη πρόσβαση σε όλους,

     για όλο το υλικό μας !

     (χωρίς δημιουργία λογαριασμού)

 

Προτεινόμενος

     φυλλομετρητής: Chrome Gr

 

stop-bullying.gov.gr

 


 Ημερολόγιο Απριλίου 2024

 Σχολικό ημερολόγιο 2023-24

 Προγραμ/σμός εκπαιδ. 2023-24

 Μισθοδοσία εκπαιδευτικών

 


 Χρήσιμα

 Νοσοκομεία

 Νηστείες

 Πρωτοσέλιδα

 Παγκόσμιες Ημ.

 Πρόγραμμα TV

 

    

 Απεργίες

 Φαρμακεία

 Αργίες

 Συγκοινωνίες

 Εκπτώσεις

 Ο Καιρός


 Χάρτης ιστοσελίδας

 Γενικές οδηγίες

Το παιχνίδι της εβδομάδας

        Εκπαιδευτικά παιχνίδια - ασκήσεις 

Ενα «γαλατικό χωριό» της εκπαίδευσης

Καταχωρήθηκε στις: Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015 , από τον/την συγγραφέα: e-selides, επισκέψεις: 2447
στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
Οι μαθητές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο στη χρήση των εργαλείων της τεχνολογίας, ανακαλύπτοντας τις εκπαιδευτικές τους διαστάσεις, προδιαθέτοντας έτσι και τους γονείς τους θετικά προς τις ταμπλέτες, τα ψηφιακά βιβλία κ.ά.
 
Τα παιδιά αποστηθίζουν, αντιγράφουν, κουβαλούν ασήκωτες τσάντες. Δυσανασχετούν. Το ίδιο και οι γονείς τους. Η σχολική ζωή, τις περισσότερες φορές, βαρετή, στεγνή. Ενα μικρό εκπαιδευτικό «γαλατικό χωριό», όμως, εξακολουθεί να αντιστέκεται στη στείρα μονότονη γνώση. Είναι το Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών στη Σκουφά.
 
Ο κ. Κωνσταντίνος Πανούσης διδάσκει στη Δ΄ Δημοτικού φέτος. Οπως δηλώνει ο ίδιος, «διαθέτει μηδέν τυπικά προσόντα στον φάκελο της αξιολόγησης, αλλά το απόλυτο άριστα της επιτροπής στη διδασκαλία». Εδώ και 10 χρόνια έχει υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες, εισάγοντας τη χρήση της ταμπλέτας στην καθημερινότητα της τάξης, καταργώντας τα βιβλία. «Μπορούμε να κάνουμε τη μάθηση ελκυστική;», ήταν το ζητούμενο για τον ανήσυχο δάσκαλο. «Τα περισσότερα παιδιά μελετούν χωρίς να αυτενεργούν. Πώς μπορούν να κατακτήσουν τη γνώση; Οι εξελιγμένοι Φινλανδοί ψηφιοποιούν εντελώς πλέον την εκπαίδευσή τους, θεωρώντας πως οι μαθητές πρέπει να εξοικειωθούν με τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν και στην πραγματική τους ζωή. Το ελληνικό σχολείο απέχει από αυτήν τη λογική. Το όραμά μου; Να κάνω τη διδασκαλία πιο άμεση, βιωματική, ομαδοσυνεργατική, να φέρω τον μαθητή στο επίκεντρο, λειτουργώντας ο ίδιος ως εμπειρογνώμονας, να ενισχύσω την αλληλεπίδραση. Η τεχνολογία προσφέρει έναν ελκυστικό, διαδραστικό τρόπο προσέγγισης της γνώσης. Με καθημερινή προετοιμασία πέντε τουλάχιστον ωρών για την επόμενη μέρα, έχω φτάσει σε σημείο όπου βλέπω το όραμά μου να υλοποιείται».
 
Ποια η μορφή του μαθήματος; «Χωρισμένοι σε ομάδες, οι μαθητές, εκτός από το ψηφιοποιημένο περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου, έχουν στη διάθεσή τους τρισδιάστατες εικόνες, βίντεο, ασκήσεις για τις οποίες μπορούν αμέσως να πάρουν απάντηση κ.ά. Μπορούν να προσθέσουν στο ψηφιακό βιβλίο δικές τους σημειώσεις, σχεδιαγράμματα. Για παράδειγμα, στη Γεωγραφία, αντί να αποστηθίζουν λίστες με βουνά, φτιάχνουν τον δικό τους χάρτη, ή στην Ιστορία θα οπτικοποιήσουν το μάθημα, αναπαριστώντας μια μάχη με animation. Δεν μαθαίνουν καλύτερα έτσι αντί να αποστηθίσουν δέκα αράδες;»
 
Μήπως η ταμπλέτα λειτουργεί ισοπεδωτικά για τη γραφή και την ανάγνωση; «Η παγίδα αφορά όσους χρησιμοποιούν ένα ψηφιακό εργαλείο μέσα σε ένα περιβάλλον παραδοσιακής διδασκαλίας. Σ’ εμάς κυριαρχεί η ανθρώπινη δημιουργία, το μυαλό. Εξάλλου, έχουμε τη δυνατότητα να ενσωματώνουμε μέσα στο ψηφιακό βιβλίο ακόμη και τη γραπτή εργασία του μαθητή με το μολύβι, που καταχωρίζεται σε ένα cloud, ενώ κάθε εβδομάδα έρχεται ένας συγγραφέας. Τα παιδιά έχουν προετοιμάσει το βιβλίο, κάνουν απίστευτες εργασίες, συχνά αιφνιδιάζοντας τον καλεσμένο».
 
Μία άλλη καινοτομία του κ. Πανούση είναι ότι προτιμά να χρησιμοποιεί το ψηφιακό υλικό που δημιουργούν τα ίδια τα παιδιά αντί για εκείνο του υπουργείου. Ο λόγος; «Επειδή είναι αυτό που βγαίνει μέσα από τη σκέψη του παιδιού – αν εξηγήσει πώς γίνεται η διαίρεση, αυτό δεν είναι το ζητούμενο; Εχουμε φτάσει στο σημείο μαθητές να παρατηρούν πού υστερούν οι συμμαθητές τους και να δημιουργούν ενισχυτική δουλειά!» Αλλωστε, «η ψηφιακή διδασκαλία προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Επειδή ο καθένας κάνει τα δικά του βήματα, υγιές είναι το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο μπορεί να ανεχθεί την προσωπικότητα του κάθε μαθητή».
 
«Δεδομένη η συνέχεια»
 
Τι μέλλει γενέσθαι όταν έρθει η ώρα της αναγκαστικής προσγείωσης στο γυμνάσιο; Μπορούν τα παιδιά να ανταποκριθούν; «Αν και επιστρέφουν στην αποστήθιση, στο πλήθος εργασιών κατ’ οίκον, στο δασκαλοκεντρικό σύστημα διδασκαλίας, όπως έχει ήδη αποδειχθεί, η συνέχειά τους είναι δεδομένη. Το μοναδικό ζήτημα είναι ότι δεν αξιοποιούνται πλέον οι δεξιότητες, τις οποίες έχουν πραγματικά αναπτύξει. Ομως, αν εγκαταλείψουμε όλοι τις προσπάθειες, τι θα γίνει; Το σχολείο του 21ου αιώνα είναι εκείνο που έχει στο επίκεντρο τον μαθητή, που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την αυτενέργεια – δεξιότητες αναγνωρισμένες παγκοσμίως. Οσο το εκπαιδευτικό μας σύστημα τις αγνοεί, το μέλλον διαγράφεται ζοφερό».
 
Η ωραιότερη... Μάχη του Μαραθώνα
 
Με γνώμονα την αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, η οποία συνεχίζεται οπουδήποτε και οποτεδήποτε, μη περιοριζόμενη στο σχολικό ωράριο, ο δάσκαλος του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Πανούσης πραγματοποίησε πρόσφατα με μαθητές της Δ΄ Δημοτικού μία δράση στον Μαραθώνα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. «Ηταν η πρώτη “εν κινήσει” διδασκαλία με χρήση ταμπλέτας 1:1, στο πλαίσιο μετασχηματισμού της διδακτικής, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα», θα πει ο ίδιος. «Η σύνθεση και η δημιουργία, η συνεργασία, η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η καινοτομία ήταν τα βασικά συστατικά της βιωματικής, ερευνητικής και μαθητοκεντρικής προσέγγισης της Μάχης του Μαραθώνα».
 
Πώς δούλεψαν τα παιδιά; «Οι μαθητές, κινούμενοι σε όλους τους ιστορικούς χώρους (Τύμβος, Τρόπαιο) καθώς και το Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα, προσέγγισαν το ιστορικό γεγονός μέσα από το ψηφιακό τους βιβλίο αρχικά, με τον δάσκαλο να λειτουργεί ως εμπειρογνώμονας, ως παρατηρητής. Χρησιμοποίησαν ιστορικές πηγές, ψηφιακά εργαλεία, δημιούργησαν ντοκιμαντέρ, έκαναν σχεδιαγράμματα, περιγραφές με άφθονη παραγωγή λόγου, αναπαραστάσεις - δραματοποίηση, απεικονίσεις, σχέδια, κόμικς, αλλά και animation με Lego ή Playmobil. Στη συνέχεια, παρουσίασαν τις εργασίες τους στο Μουσείο του Μαραθώνα.
 
Πρωτότυπες εργασίες
 
Ολες αυτές οι δραστηριότητες οπτικοποιήθηκαν στη διάρκεια της δράσης, ώστε να καταδειχθεί η έρευνα, η προσέγγιση και η κατάκτηση της γνώσης, αλλά και η διαχείρισή της μέσα από πρωτότυπες και μεθοδικές εργασίες των μαθητών, δείχνοντας τον δρόμο της αντικατάστασης του παραδοσιακού σε ανοιχτό, σύγχρονο, καινοτόμο, δημιουργικό και αλληλεπιδραστικό σχολείο, που δίνει ισχυρά κίνητρα μάθησης και συμμετοχής».
 
«Ανεπανάληπτη εμπειρία»
 
Τις προσπάθειες των παιδιών παρακολούθησαν οι γονείς τους. «Ηταν μία ανεπανάληπτη εμπειρία», δηλώνει ο δάσκαλος, συνεχίζοντας: «Οι οικογένειες αυτών των παιδιών έκαναν τα αδύνατα δυνατά και διέθεσαν 500 ευρώ για να αγοράσουν ταμπλέτα σε μία εποχή πολύ δύσκολη για όλους. Επενδύοντας, όμως, στην εκπαίδευση των παιδιών, τα βοηθούν να έχουν ένα καλύτερο μέλλον. Επιπλέον, έχουν όλοι στην οικογένεια πάρει το μήνυμα πως η μάθηση μπορεί να κατακτηθεί οποιαδήποτε στιγμή – ακόμη και σε μία εκδρομή ή στην καθημερινή βόλτα. Οι γονείς δεν είναι απαραίτητο να διαθέτουν κάποιο γνωστικό υπόβαθρο, αρκεί να τροφοδοτούν τα παιδιά τους με ερεθίσματα – εκείνα έχουν εξοικειωθεί με τις διαδικασίες, γνωρίζουν τι να κάνουν. Οσο για εμάς στο σχολείο; Θα συνεχίσουμε με ανάλογες δράσεις μέσα στην Αθήνα. Προς το παρόν, δουλεύω το πρόγραμμα».

 
Πηγή: Καθημερινή

Άρθρα από την ίδια κατηγορία

Προστέθηκε την: Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024 @ 11:06:40 στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
 Έκδοση εφαρμοστικής εγκυκλίου για τη διαδικασία καταχώρισης στην ειδική εφαρμογή stop-bullying.gov.gr.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2024 @ 11:08:14 στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
 Αριθμός εισακτέων μαθητών/τριών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024 @ 10:41:33 στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
 Υπενθύμιση για την έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων ΕΛΑΣ με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του ΥΠΑΙΘΑ, έτους 2024.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2024 @ 11:17:39 στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
 Με υπουργική απόφαση καταργείται ως ημέρα αργίας η θρησκευτική γιορτή των Τριών Ιεραρχών για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2024 @ 11:59:15 στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
 Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, ... περισσότερα »
Προστέθηκε την: Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2024 @ 16:53:16 στην κατηγορία: ΓΕΝΙΚΑ
 Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου και άλλων σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους 2023-2024.... περισσότερα »